AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg er henvist til psykolog av fastlegen min og går til psykolog på er DPS. Prosessen der jeg går er at man først blir utredet av en psykolog og deretter begynner man fast hos en psykolog. Problemet er at jeg ikke har så god kjemi med psykologen jeg går til, hun er helt sikkert veldig flink, men jeg greier ikke å åpne meg for henne. Jeg likte hun som utredet meg bedre og greide også å åpne meg for henne. Hun ga meg veldig hode råd og jeg følte at behandlingen hjalp. Min nåværende psykolog greier jeg ikke å åpne meg for, og hun gir meg ingenting. Synes det er fryktelig bortkastet å gå til henne, spesielt når jeg må søke permisjon fra jobben for å komme meg dit. Har dere noen råd? Jeg trenger behandling, uten tvil, så det å droppe dette er ikke et alternativ. Men har ikke god kjemi med psykolog og føler at timene hjelper meg lite. Anonymkode: a62b8...2c0
Kylling Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Selvfølgelig kan du bytte. Hvis ikke du klarer å ytre ønsket ditt til din nåværende psykolog, kan du si det til sekretæren. Psykologer er vant til dette og tar det ikke personlig. 1
Sunstone Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Har også gått til dps. Og det er et helvette og få byttet. Jeg hadde heller ikke kjemi med min psykolog og hun gjorde stikk motsatte av å hjelpe. Hun trakk meg bare ned. Når jeg sa til henne at jeg ville bytte pga kjemi osv sa hun at jeg slet med og åpne meg og måtte jobbe med meg selv. Sa at jeg hadde store problemer med meg selv. Jeg var helt sjokkert og gikk derfra. Mamma ringte henne for meg og jeg sendte klagebrev, og jeg fikk tilslutt byttet. Lykke til.
Drakan Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Burde gå fint. Om det er vanskelig vet jeg man kan endre via fastlege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå