AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hei Jeg liker å strikke og lage gaver. Og lurer på om noen av dere har noe tips til noe jeg kan strikke til barnehage barn? Jeg har ikke barn selv så vet ikke hva som er lurt å ha i barnehagen av hjemmestrikket. Tenkt tanken på hals i merinoull. Men bruker alle barn hals? Anonymkode: 0059b...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 7. oktober 2017 #2 Del Skrevet 7. oktober 2017 Jeg hadde ønsket med sokker, genser, ullbukse, hals og votter . Massevis av alt!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 7. oktober 2017 #3 Del Skrevet 7. oktober 2017 Samme som Eva Lena. Tror ikke det blir feil uansett hva du velger å strikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Del Skrevet 7. oktober 2017 Ulldress. Anonymkode: fdde5...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. oktober 2017 #5 Del Skrevet 7. oktober 2017 Ullbukse er flott. Hals, genser. Tenk på å bruke mykt garn som ikke klør, f.eks alpakka. Og vurder hvor tjukt det blir. Om du bruker to tråder i mønster kan det bli veldig tjukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hva som helst av hjemmestrikk i merinoull 😍😁 Anonymkode: deb63...2c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #7 Del Skrevet 7. oktober 2017 Takk for svar! Jeg elsker å gi hjemlaget gaver. Men redd for at det ikke er noe de blir å bruke. Anonymkode: 0059b...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMolle Skrevet 7. oktober 2017 #8 Del Skrevet 7. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg elsker å gi hjemlaget gaver. Men redd for at det ikke er noe de blir å bruke. Anonymkode: 0059b...bf7 Vi bruker mye en hjemmestrikket hals vi fikk vil tror lue også er kjekt å ha! Jeg elsker gaver som er strikket både til meg og barnet mitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 7. oktober 2017 #9 Del Skrevet 7. oktober 2017 Votter med langt skaft ble brukt mye her. Kunne puttes inne i regnvotter/vindvotter. Ull er gull 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #10 Del Skrevet 7. oktober 2017 Ulldress er gull, men alt er egentlig veldig bra. Moren min har strikket masse til barnebarn. Både dresser, cardigans, bukser og gensere. Anonymkode: cc70b...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. oktober 2017 #11 Del Skrevet 8. oktober 2017 Ja, alle barn bruker hals, men det er sikkert noen som sverger til en bestemt halslue de har kjøpt eller de tenker at de minste barna bør ha lue og hals i ett. Eller så er det sånn som den ene sønnen min, som ikke liker sånne halser som sitter tett i halsen. Mens den andre gutten min bruker hva som helst. Så en hals er et ganske sikkert kort, særlig hvis den er strikket i superwash merino som ikke klør, men det er nok noen som ikke vil bruke akkurat den typen. Det jeg personlig ville blitt mest glad for var votter i ren ull, tovet eller vanlig. Ullvotter (gjerne med vindvotter over) er det varmeste og beste, syns jeg. Men det forsvinner alltid én og jeg syns selv de er kjedelige å strikke. Så jeg blir alltid ekstra glad når barna får strikkede votter. Ellers er jo luer en sikker vinner, igjen velg kløfritt for å være sikker. Strikkede ullsokker er fint i gummistøvler, ellers bruker ikke mine barn det voldsomt mye. Ullbukser bruker alle barn, men vet ikke om du tenker store eller små plagg. Uansett er jeg sikker på at alle foreldre blir glade for strikkede ullklær til barna, for det er det mange bor i hele vinteren. Men noen kan være var for at noe klør, så husk på det, spesielt hvis det skal tett på huden (unntatt votter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Del Skrevet 8. oktober 2017 Monsterbukser er og blir kjempestas. http://dubedaare.blogspot.no/2009/08/monsterbukser-oppskrift.html Anonymkode: 5ccbd...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HederaHelix Skrevet 9. oktober 2017 #13 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg har laget såkalte pixieluer, de er veldig populære! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 9. oktober 2017 #14 Del Skrevet 9. oktober 2017 På 7.10.2017 den 8.29, AnonymBruker skrev: Hei Jeg liker å strikke og lage gaver. Og lurer på om noen av dere har noe tips til noe jeg kan strikke til barnehage barn? Jeg har ikke barn selv så vet ikke hva som er lurt å ha i barnehagen av hjemmestrikket. Tenkt tanken på hals i merinoull. Men bruker alle barn hals? Anonymkode: 0059b...bf7 Ullsokker, halser, lue, bukse, genser. Mamma strikket halser og ullsokker til min jente. Og det ble brukt gjennom hele vinteren i barnehagen! Kjempegode halser, helt enkle, men gode og varme. Ullsokker og halser får hun fremdeles iløpet av året av bestemor sin. Ikke alle barn bruker hals, men de fleste i min datters barnehage brukte hals. Mange brukte kjøpehals osv. Men de har jeg aldri syntes var gode. Så min mamma strikket 8 halser til min jente, 4 hver i ulik garn. Ett i merino extra fine, og et i et tynnere garn. Tror det også var merino garn, men husker ikke helt. Favoritten var merino extra fine! Men det i tynnere garn passet perfekt på milde vinterdager og høst/vår kulde Nå har hun halser en lang stund fremover Mamma strikket hals til meg også, i merino extra fine, og de er kjempegode! Så det er selvprøvd i tillegg Men ullsokker og hals er noe man absolutt trenger altså! Nå har min jente begynt i 1.klasse, men det er fremdeles hals og ullsokker som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2017 #15 Del Skrevet 9. oktober 2017 Sokker,luer og hals. Større ting som ullbukser også da osv. Votter i ull må jo helst være til mibdre barn som ikke leker så de blir våte! Bruker aldri ullvotter annet enn til pent. De blir jo våte og skitne veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #16 Del Skrevet 9. oktober 2017 Tusen takk for alle svar! Tenker de minste får hals og de eldre får en fin/tøff lue. Og jeg passer på at det ikke klør. Noen tips om noen fine hals oppskrifter? Anonymkode: 0059b...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 11. oktober 2017 #17 Del Skrevet 11. oktober 2017 På 9.10.2017 den 13.30, NotNaomi skrev: Sokker,luer og hals. Større ting som ullbukser også da osv. Votter i ull må jo helst være til mibdre barn som ikke leker så de blir våte! Bruker aldri ullvotter annet enn til pent. De blir jo våte og skitne veldig fort. Det er jo derfor man har overtrekksvotter, da, enten vindtette eller vanntette. Da syns jeg ullvotter er genialt å ha under. Ellers syns jeg bare ullvotter funker i snø, hvis man er aktiv med aking e.l. Da gjør det ikke noe om vottene blir litt våte siden ulla holder en varm uansett og ulla puster hvis man er svett i hendene. Bare klapper litt i hendene i blant, så snøklumper faller av. Men jeg sender ikke barna ut i bare ullvotter i gjørme, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå