Gå til innhold

Noen her som har innsett at...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett hva dere gjør så kommer dere alltid til å være trøtte? 

(Tenker ikke på de som har ME eller annen fysisk sykdom)

Jeg har vært trøtt konstant i 5,5 år, og det er ingen fysiske årsaker til det. Jeg bare er trøtt og er det hele tida. Vet det er psykisk siden jeg har 2 diagnoser, men det er likevel kjipt å innse at jeg kommer til å være trøtt resten av livet... Noen som har det på samme måte? At dere er trøtte konstant uansett hva dere gjør og hvor mye dere sover, uten at du kan gjøre noe med det?

Jeg har liksom bare innsett at det er sånn det er, og at det ikke er vits å klage over det. 

Anonymkode: 4e14e...c2d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har alltid et lite håp om at det skal bli bedre, men det har det ikke hittil. 

Anonymkode: 06e14...395

Skrevet

Er blitt veldig trøtt etter en slittsom insomnia periode. 
Regner med det vil gå over igjen, men er konstant trøtt under øynene for tiden. o_O

Skrevet

Jeg er også sliten og trøtt hele tiden uten at det er direkte linka til en spesifikk sykdom. Når sant skal sies er jeg vel litt plaget med angst i perioder, og mye hodepine, så trøttheten kommer nok sikkert på grunn av dette. Jeg er for eksempel helt utslitt etter en arbeidsdag, og trenger minst 1-2 timer søvn etterpå før jeg kan begynne å tenke på å gjøre noe annet. Jeg har akseptert at "det er sånn jeg er", men prøver å bytte til en jobb som er mindre fysisk krevende slik at jeg kanskje får litt mer energi og overskudd til å gjøre andre ting etter jobb. Drømmen min er en kontorjobb...

Anonymkode: 99357...2c3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært trøtt konstant i 5,5 år, og det er ingen fysiske årsaker til det. Jeg bare er trøtt og er det hele tida. Vet det er psykisk siden jeg har 2 diagnoser, men det er likevel kjipt å innse at jeg kommer til å være trøtt resten av livet... Noen som har det på samme måte? At dere er trøtte konstant uansett hva dere gjør og hvor mye dere sover, uten at du kan gjøre noe med det?

Jeg har liksom bare innsett at det er sånn det er, og at det ikke er vits å klage over det. 

Nei.

Jeg er oppvokst med en kronisk syk forelder som lærte meg en viktig ting: en gir aldri opp. Leger kan unne seg å gi deg opp, spesialister kan unne seg å gi deg opp, men du har bare et liv, og må kjempe til døden tar deg. 

Så når jeg ble uforklarlig mystisk vagt syk så sparka jeg fra meg i alle retninger. Kiropraktor. Lege. Gastroskopi. Blodprøver. Trening. Øre-nese-hals. Optiker. Diettforandringer. Obskure nettsider der folk deler erfaringer. Vitaminer. Detaljert oppfølging av kosthold.

Og veien er lang. Men jeg har begynt på den. Og jeg skal sparke fra meg hver gang leger trekker på skuldrene og ønsker gi opp. Fordi en er ikke trett av å være frisk og velernært. Punktum. Så spark fra deg, Ts. Enten må du ikke la fastlegen gi deg opp eller så må du gå privat og kreve hver sten som kan snues snudd. Dette er helsa di. Den er mer verdt enn hvilket som helst annet du kan kjøpe deg her i livet. Og du kan kjøpe helse.

Anonymkode: bc868...513

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette

sofie777, mod

Skrevet

jeg sliter selv med at jeg er trøtt hver eneste dag og at jeg gjesper konstant at jeg nesten holder på å bli gal og jeg skjønner ikke hvorfor.. o_o jeg kan sove kjempe lenge men kan begynne å gjespe kanskje 1 time etterpå O.o det som er med meg som skjedde igår var at jeg ble kvalm og svimmel og trøtt nå og jeg vet ikke en gang hva det er o.o  mange som skriver at jeg kan være gravid eller jernmangel eller omgangsyke ect... men vet ikke

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så, du har fatigue.

Hva har du tenkt til å gjøre - ta sterke vitaminer og spise fisk hver dag?

Anonymkode: e5050...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...