Gå til innhold

Hormonfri prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst å bruke p-piller og hormonell prevensjon lenger. Jeg fikk altfor mange bivirkninger, og trivdes bare ikke med det. Jeg er singel (puler dermed ikke mye, hehe), og tenker derfor at det ikke er verdt det. 

Jeg har lest litt rundt, og lurer på om noen har erfaring med hormonfri prevensjon? GyneFix, for eksempel (spiral)? Eller kanskje til og med temperaturmåling? Den er ikke så sikker som annen prevensjon, men jeg ønsker å høre litt om alle alternativer. 

Anonymkode: 75858...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pessar, kobberspiral. 

Babycomp, natural cycles/tempmåling er ikke lurt med mindre du syns det er ok å bli gravid. Det er svært usikkert.

Anonymkode: fd0f6...971

Skrevet

Temperaturmåling er ikke prevensjon. 

Hormonfri prevensjon er kobberspiral, pesar elller komdom. Når du ikke er i et forhold så er kondom uansett anbefalt. Med kobberspirale får du lettere infeksjoner og da er kondom anbefalt når du ikke er i fast forhold. 

Anonymkode: f03fd...449

Skrevet

Jeg har vanlig kobberspiral og er veldig fornøyd. Noe mer mens i starten, nå null bivirkninger. Eneste ulempen er at jeg ikke kan regulere når mensen kommer.

Du får ikke lettere infeksjon med kobberspiral. Men skulle du f.eks få klamydia er sannsynligheten høyere for at bakteriene vandrer høyrere opp slik at de kan føre til tette eggledere på kobberspiral. Hormonell prevensjon fører til at det dannes en propp eller noe i den duren så det blir vanskeligere for bakteriene å vandre opp. 

Kan legge til at jeg tålte hormonspiral selv om jeg slet med bivirkninger på p-piller og p-ringen. 

Anonymkode: 5472d...91a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...