AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Er det noen som vet om man kan få slettet ting i journalen sin? Sleit veldig i ungdomstiden, og vet det står en ting jeg vil ha vekk, er det mulig å få psykologen til å slette det? Eller blir det slettet etter 10 år? Anonymkode: 65d5f...06c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Hvorfor skal du slette det? Det er bare du som har tilgang, evt de som "må" se den. Anonymkode: 3b085...dbb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet om man kan få slettet ting i journalen sin? Sleit veldig i ungdomstiden, og vet det står en ting jeg vil ha vekk, er det mulig å få psykologen til å slette det? Eller blir det slettet etter 10 år? Anonymkode: 65d5f...06c Du får ikke slette journalopplysninger som ikke åpenbart er feil, svært belastende eller på andre måter belastende. Journalen skal vise hva du har slitt med, verken mer eller mindre. Anonymkode: bda51...12c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du slette det? Det er bare du som har tilgang, evt de som "må" se den. Anonymkode: 3b085...dbb Alltid vært redd for visst jeg en gang får barn og visst barnevernet eller noen kan få tilgang til den og bruke det mot meg fleeeere år senere. Blir skremt av alt jeg leser teit. Det høres ut som det er skikkelig galt, men det er egentlig ikke det. Bare hysterisk og vil ha det bort. Men blir det ikke slettet etter 10 år? Synes jeg har hørt det en gang Anonymkode: 65d5f...06c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alltid vært redd for visst jeg en gang får barn og visst barnevernet eller noen kan få tilgang til den og bruke det mot meg fleeeere år senere. Blir skremt av alt jeg leser teit. Det høres ut som det er skikkelig galt, men det er egentlig ikke det. Bare hysterisk og vil ha det bort. Men blir det ikke slettet etter 10 år? Synes jeg har hørt det en gang Anonymkode: 65d5f...06c Det blir aldri slette. Anonymkode: bda51...12c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 Det er et helvete å få det fjernet. Jeg har mange grove feil i min og den er skikkelig horribel, så jeg innser at jeg bare ikke kan få barn. Det blir altså ikke slettet etter 10 år. Hver enkelt journalføring må vurderes i en slags rettsinnstans for å få det bort. Anonymkode: c8508...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et helvete å få det fjernet. Jeg har mange grove feil i min og den er skikkelig horribel, så jeg innser at jeg bare ikke kan få barn. Det blir altså ikke slettet etter 10 år. Hver enkelt journalføring må vurderes i en slags rettsinnstans for å få det bort. Anonymkode: c8508...fa4 Uff seriøst? Kan barnevernet ta barnet pga fortid/journalen? Anonymkode: 65d5f...06c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff seriøst? Kan barnevernet ta barnet pga fortid/journalen? Anonymkode: 65d5f...06c Nei, nei og atter nei. For at barnevernet i det hele tatt skal starte en undersøkelsessak så må det ha kommer inn en bekymringsmelding. Så noen må først være bekymret. Og da vil man ofte få en "oppsummering" fra legen, om det er noe å bekymre seg for ang mor eller fars helse, både fysisk og psykisk. Hvis fastlegen mener at det ikke lenger er noe å tenke på, for mors eller fars psykiske helse er i dag bra, så blir ikke dette tatt med videre. Det er summen av alt barnevernet finner ut som avgjør om man skal sette inn tiltak eller ikke. At mor eller far slet psykisk for mange år siden er irrelevant, så sant de har en god psykisk helse i dag. Og man kan fint gå i terapi og få hjelp uten at barnevernet bryr seg om det, så lenge barnet har det bra. Anonymkode: bd7ae...81f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff seriøst? Kan barnevernet ta barnet pga fortid/journalen? Anonymkode: 65d5f...06c Nei, de kan ikke ta barnet bare basert på journal, men problemet er jo at hvis den leser den vil de jo bli mer obs på ting som står der. Står det f. eks. at du har vært diagnosistert med antisosial pf vil de jo lete etter tegn til at du har det (bevisst eller ubevisst), som kan slå uheldig ut. Men det skal mye til for omsorgsovertakelse. Har selv en far som jobber i barnevernet, og han forteller mye om jobben sin (ikke detaljer som gir noen til kjenne eller slikt, bare i generelle trekk) - og i noen tilfeller har nok journalen vært med på å føre til at noe ble tolket negativt da. Anonymkode: c8508...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan fint gå i terapi uten at barnevernet bryr seg om det, så lenge barnet har det bra. Anonymkode: bd7ae...81f Haha...over halve Manhattan går til psykolog 😂 Anonymkode: 8696c...a33
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 Uff håper det.. skummelt! Sliter enda litt med psykiske problemer. Som helseangst og dårlig selvbilde. Kun det. Og redd det også kan bli brukt mot meg om jeg blir gravid nå! Har veldig lyst på barn. Og samboeren min er helt frisk og aldri slitt med noe.. men er bare redd for barnevernet. Vet selv at jeg kan ta vare på andre, og hadde vært det beste som hadde skjedd! Anonymkode: 65d5f...06c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff håper det.. skummelt! Sliter enda litt med psykiske problemer. Som helseangst og dårlig selvbilde. Kun det. Og redd det også kan bli brukt mot meg om jeg blir gravid nå! Har veldig lyst på barn. Og samboeren min er helt frisk og aldri slitt med noe.. men er bare redd for barnevernet. Vet selv at jeg kan ta vare på andre, og hadde vært det beste som hadde skjedd! Anonymkode: 65d5f...06c Ville ikke bekymret meg. Helseangst og dårlig selvbilde er IKKE grunn til omsorgsovertakelse. Du har jo som du også sier en helt frisk samboer. Slapp av :-) Anonymkode: c8508...fa4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Haha...over halve Manhattan går til psykolog 😂 Anonymkode: 8696c...a33 Haha, Norge er ikke Manhattan :-P Anonymkode: af2f4...037
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Ville ikke bekymret meg. Helseangst og dårlig selvbilde er IKKE grunn til omsorgsovertakelse. Du har jo som du også sier en helt frisk samboer. Slapp av :-) Anonymkode: c8508...fa4 Ikke grunn, men det vil forsterke argumentene til omsorgsovertakelse ganske mye (om de klarer å finne noe annet, som også ikke er sterkt nok), Anonymkode: af2f4...037
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff seriøst? Kan barnevernet ta barnet pga fortid/journalen? Anonymkode: 65d5f...06c Barnevernet har ikke tilgang til en journal engang sånn uten videre... Anonymkode: 54fbd...c78 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff håper det.. skummelt! Sliter enda litt med psykiske problemer. Som helseangst og dårlig selvbilde. Kun det. Og redd det også kan bli brukt mot meg om jeg blir gravid nå! Har veldig lyst på barn. Og samboeren min er helt frisk og aldri slitt med noe.. men er bare redd for barnevernet. Vet selv at jeg kan ta vare på andre, og hadde vært det beste som hadde skjedd! Anonymkode: 65d5f...06c Jeg er kjempesyk psykisk, men har en frisk mann. Er innlagt ofte og er helt åpen med min offentlige psykolog. Barnevernet har aldri blitt innblandet for barna har en frisk og velfungerende far, og jeg gjør så godt jeg kan med å være tilstede i barnas liv. Ikke vær redd for barnevernet, men tenk gjennom om du selv føler du klarer å være mamma. Jeg ble syk etter barna kom, men tror jeg hadde revurdert å få barn hvis jeg hadde vært syk før de kom. Anonymkode: 2ed7b...c10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 Haha, for noe tull Anonymkode: 5955c...dd5
penny_ Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 Tror du virkelig barnevernet har kapasitet til å ta ungene fra alle som har slitt psykisk tidligere i livet? Og hvor skulle de i så fall ha gjort av alle disse ungene?
sofie777 Skrevet 8. oktober 2017 #19 Skrevet 8. oktober 2017 Tråden er ryddet for hetsende utsagn sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #20 Skrevet 8. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke grunn, men det vil forsterke argumentene til omsorgsovertakelse ganske mye (om de klarer å finne noe annet, som også ikke er sterkt nok), Anonymkode: af2f4...037 Hæ?! Nei... 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet har ikke tilgang til en journal engang sånn uten videre... Anonymkode: 54fbd...c78 Nei, man må skrive under, men hvordan tror du de tolker det hvis du nekter? Anonymkode: c8508...fa4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå