AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg er skikkelig redd for at omstendighetene rundt/ tiden etter et samleie har fått meg selv til å føle meg voldtatt. Føler meg utrolig skamfull og dum som tar sånn på vei for noe jeg kanskje bare kunne skøvet unna og blitt ferdig med, men for meg skapte dette en skikkelig traumatisk krise, hvor jeg endte med angst og psykolog. "Omstendighetene" er mye drama med en eks, hvor en annen heller ustabil mann ble blandet inn i dette (går på steroider, så ikke av det mest stabile slaget). Det ble mye styr, og jeg mistet fullstendig kontroll på situasjonen og følte alle gikk mot meg. Dette endte senere med at jeg i kjærlighetssorg og fortvilelse/ panikk og svik ga etter for han steroidefyren (helt fjernt, etter hvor stygg han hadde vært). Det varte i en uke hvor jeg hele tiden følte det var feil, og en kveld skjedde det som ikke skulle skje, på en forferdelig dum og ugrei måte. Jeg kutta med han etter det, og så og si på samme dagen møtte jeg en ny. Dette gjorde såklart at han klikka, og jeg følte han hadde skikkelig overtaket på meg med det som hadde skjedd, og han brukte det for alt det var verdt mot meg. Dette utløste en krise på bakgrunn av at jeg følte min identitet og mitt rykte ble truet (tror jeg), og jeg lurer på om det er pga hendelsen eller pga den frykten at jeg føler meg voldtatt, for før det ble seriøst med han nye så brydde jeg meg ikke særlig om det, annet enn at jeg ikke ville ha mer med han å gjøre og syntes han var ekkel. Er så forvirret og fortvilet over egne tanker og følelser, og redd jeg har overtenkt/overreagert meg selv inn i den samme reaksjonen som et vokdteksoffer. Det er et halvt år siden og sliter fortsatt noe enormt, men mest med skammen over å ha følt det slik, og alle spørsmålene jeg har til meg selv.. synspunkt eller andre som har følt det lignende? Anonymkode: 3fd51...780
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 "Jeg ga etter for han steroidefyren (helt fjernt, etter hvor stygg han hadde vært). Det varte i en uke hvor jeg hele tiden følte det var feil, og en kveld skjedde det som ikke skulle skje, på en forferdelig dum og ugrei måte." Du hadde sex du ikke var helt komfortabel med, med en du ikke stolte helt på, men hvordan er det voldtekt, tenker du? Hva var dumt og ugreit? Anonymkode: 2b976...b92 5
Kontormus Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Du er i din fulle rett til å angre på at du hadde sex med fyren, men hvis du samtykket til disse handlingene, har du ikke blitt voldtatt. Legg det vekk, du plager deg selv ved å tenke slik 13
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Altså: det spørs jo litt hva som egentlig skjedde den kvelden du lå med steroidefyren: hva legger du i "og en kveld skjedde det som ikke skulle skje, på en forferdelig dum og ugrei måte."? Hvis han hadde ikke-samtykkende sex med deg den kvelden eller tvang seg på deg er det voldtekt. Men ikke ellers. Å angre på sex eller mislike en sexpartner gjør ingen voldtekt. Om det er bare hele situasjonen som får deg til å føle deg dårlig med deg selv er jo det noe helt annet og svært forståelig. Sånn jeg forstår dette her har du hatt en kjæreste, blitt dumpet, vært fortvilet, ligget med en fyr du egentlig ikke likte for å få oppmerksomhet fra eksen/straffe eksen/slippe være alene eller hva nå enn motivet var og deretter endt med enda mer drama fordi steroidefyren var en dust, der du selv topper det hele med å rote inn enda en fyr, der steroidefyren blir forbanna og sjalu for å ha blitt brukt (forståelig, men steroidefolk oppfører seg som psykoer). Tenker at du selv vet om du ble voldtatt eller ikke den ene kvelden. Og utover det virker det som en god idé og legge menn på hyllen en stund, til du er over den opprinnelige kjærlighetssorgen fordi det er ganske tydelig at du handlet i affekt på en eller annen måte. Antagelig pga bruddet du var gjennom. Det er ikke uvanlig at folk reagerer på samlivsbrudd/avvisning med rimelig promiskiøs oppførsel og det er veldig destruktivt og kan få en til å få det sjukt dårlig med seg selv, fordi en får masse dårlige følelser og erfaringer på toppen av det man alt hadde. Anonymkode: bc5de...e63 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: "Jeg ga etter for han steroidefyren (helt fjernt, etter hvor stygg han hadde vært). Det varte i en uke hvor jeg hele tiden følte det var feil, og en kveld skjedde det som ikke skulle skje, på en forferdelig dum og ugrei måte." Du hadde sex du ikke var helt komfortabel med, med en du ikke stolte helt på, men hvordan er det voldtekt, tenker du? Hva var dumt og ugreit? Anonymkode: 2b976...b92 Det som var dumt og ugreit, var at jeg hadde prøvd å komme unna situasjonen men ga etter å komme te han den kvelden pga dårlig samvittigjet, og så utnytter han meg på den måten (senere innrømt at han visste han fikk til dette fordi jeg var så i ørska av alt med eksen). I tillegg var det mist på natten i halvsøvne, jeg hadde lenge sittet å ville hjem, det skjedde uten noe som helst forspill eller nærkontakt, med klærne på i sånn 10 sekunder mens jeg bare lå der å ikke rakk å reagere (føler jeg!). Da jeg sa nei var det for sent, altså han hadde kommet inni meg som jeg ettertrykkelig hadde sagt at han ikke hadde lov til (sa det faktisk dagen i forveien, uten noe som helst tanker om at noe slikt skulle skje, det var bare generell prat om temaet). Men for meg var det også reaksjonen hans etterpå da jeg møtte han nye, i tillegg til reaksjonen på at han gjorde noe han ikke hadde lov til, som gjorde at det for meg ble så stort og sårt, følte meg krenket og at jeg hadde mistet meg selv og all verdighet, i tillegg til skammen over å ha mistet så fullstendig kontroll over meg selv da det sto på (helt i krisemodus), der jeg ikke hadde kontroll over hvor stort jeg lot dette bli. Altså det ble ikke stort for andre, men for meg.. og jeg skammer meg fryktelig over å ha sagt det til folk jeg ikke ville snakket med ellers ol. Anonymkode: 3fd51...780 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså: det spørs jo litt hva som egentlig skjedde den kvelden du lå med steroidefyren: hva legger du i "og en kveld skjedde det som ikke skulle skje, på en forferdelig dum og ugrei måte."? Hvis han hadde ikke-samtykkende sex med deg den kvelden eller tvang seg på deg er det voldtekt. Men ikke ellers. Å angre på sex eller mislike en sexpartner gjør ingen voldtekt. Om det er bare hele situasjonen som får deg til å føle deg dårlig med deg selv er jo det noe helt annet og svært forståelig. Sånn jeg forstår dette her har du hatt en kjæreste, blitt dumpet, vært fortvilet, ligget med en fyr du egentlig ikke likte for å få oppmerksomhet fra eksen/straffe eksen/slippe være alene eller hva nå enn motivet var og deretter endt med enda mer drama fordi steroidefyren var en dust, der du selv topper det hele med å rote inn enda en fyr, der steroidefyren blir forbanna og sjalu for å ha blitt brukt (forståelig, men steroidefolk oppfører seg som psykoer). Tenker at du selv vet om du ble voldtatt eller ikke den ene kvelden. Og utover det virker det som en god idé og legge menn på hyllen en stund, til du er over den opprinnelige kjærlighetssorgen fordi det er ganske tydelig at du handlet i affekt på en eller annen måte. Antagelig pga bruddet du var gjennom. Det er ikke uvanlig at folk reagerer på samlivsbrudd/avvisning med rimelig promiskiøs oppførsel og det er veldig destruktivt og kan få en til å få det sjukt dårlig med seg selv, fordi en får masse dårlige følelser og erfaringer på toppen av det man alt hadde. Anonymkode: bc5de...e63 Du forstår alt helt riktig.. bare at det handlet ikke om et enkelt brudd, men gjentatte svik og dobbelspill over et år.. snakker 5-6 ganger på svært stygge måter, og mye annet innblandet, de fleste har rådet meg til å anmelde.. (andmelde eksen altså). så det var helt klart en handling i affekt, bare at det handlet om så mye mer enn bare å bli sviktet.. den kjærlighetssorgen hadde jeg liksom lært meg å takle, det var alt det andre i tillegg som satte meg helt ut av spill. Dog hadde jeg aldri tenkt eller trudd at det skulle gå så langt, hadde ingen intensjoner om at det skulle skje. Vanskelig å forklare hvordan alt var, men det var ei skikkelig stor og sammensatt røre.. og mye skittent spill. Du har helt rett i at en kan gjøre ting som får en til å føle seg sjukt dårlig med seg selv, våkner hver morgen med kvalmen helt opp i halsen fordi jeg føler så sterkt at dette ikke er MEG, og tanken på at alt dette har skjedd spiser meg opp innvendig.. vet at det aldri hadde skjedd ellers, så følelsen av at man rotet til for seg selv fordi man så gjerne ville tro bedre om sin (tidligere) kjære, det gjør veldig vondt.. Anonymkode: 3fd51...780
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 Hvilket rykte ig identitet er du redd for at skal bli ødelagt? Løstøs? Anonymkode: 3db82...fd7
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg forstår deg veldig godt. Om det ikke var direkte voldtekt så var det utnyttelse av en person i en sårbar posisjon. Du har følt på skam og vemmelse fordi du mista kontroll over situsjonen og har sikkert hatt en reaksjon på alt dette. For meg så er sex viktig og jeg er forsiktig med hvem jeg har sex med. Jeg har også hatt sterke reaksjoner etter sex i fylla hvor jeg har mistet kontrollen. Følt meg brukt og skitten. Har forøvrig aldri hatt ons, og sex er veldig intimt og personlig for meg. Men dette er virkelig ikke stedet å snakke om dette. Her inne er det ganske mange dumme og ufølsomme mennesker som sitter gjemt bak et tastatur (som AB over). Jeg er redd du kommer til å føle deg verre etter å ha lest svarene her, anbefaler heller en psykolog til å sortere følelsene dine. Uansett, ett feilgrep som dette definerer ikke deg som person! Alle gjør feil, det ebeste vi kan gjøre er å lære av det og legge det bak oss. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket rykte ig identitet er du redd for at skal bli ødelagt? Løstøs? Anonymkode: 3db82...fd7 Jepp. Hadde dette vært noe jeg gikk fullt og helt inn i som meg selv, så hadde jeg jo bare tatt den støyten.. men å få det ryktet på bakgrunn av en slik hendelse, med slike omstendigheter, nei det ble rett og slett for mye for meg å håndtere, i tillegg til situasjonen som allerede eksisterte. Pluss at han med steroider var ganske skremmende i sine reaksjoner, og det hele ble rett og slett veldig traumatisk og truende, på en måte. Alt Tilsammen, liksom. Anonymkode: 3fd51...780
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg forstår deg veldig godt. Om det ikke var direkte voldtekt så var det utnyttelse av en person i en sårbar posisjon. Du har følt på skam og vemmelse fordi du mista kontroll over situsjonen og har sikkert hatt en reaksjon på alt dette. For meg så er sex viktig og jeg er forsiktig med hvem jeg har sex med. Jeg har også hatt sterke reaksjoner etter sex i fylla hvor jeg har mistet kontrollen. Følt meg brukt og skitten. Har forøvrig aldri hatt ons, og sex er veldig intimt og personlig for meg. Men dette er virkelig ikke stedet å snakke om dette. Her inne er det ganske mange dumme og ufølsomme mennesker som sitter gjemt bak et tastatur (som AB over). Jeg er redd du kommer til å føle deg verre etter å ha lest svarene her, anbefaler heller en psykolog til å sortere følelsene dine. Uansett, ett feilgrep som dette definerer ikke deg som person! Alle gjør feil, det ebeste vi kan gjøre er å lære av det og legge det bak oss. Åh, tusen takk for svarer ditt. Det er så godt å føle seg forstått i hvordan man føler det! I slike situasjoner der man mister kontroll over alt er det lett å føle seg litt gal og unormal.. man mister litt grepet om hva som er "rett" og "feil" måte å reagere på, og alt blir liksom bare rot og dumt.. har tenkt at dette overhodet ikke er rett sted å poste dette på ja, men samtidig får man jo veldig ærlige svar da, haha.. og sånne svar som dine er virkelig gull verdt iallefall! Anonymkode: 3fd51...780
bortebra Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 Du har jo blitt utnyttet, og selv om det ikke høres ut som det er et lovbrudd, så har du lov til å få etterreaksjoner. Det kan skje oss mye vondt som ikke bryter konkret mot noen lov. Du trenger å bygge deg selv opp igjen, og ta på alvor dine egne følelser. Det høres ut som du er traumatisert. Har du snakket med noen profesjonelle om dette? 1
HalldirV2 Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 Det er menneskelig å feile, drite seg ut osv. Vi har alle gjort det, og vi kommer nok alle til å gjøre det igjen...i en eller annen form. Du får heller se deg som en erfaring rikere, og på den måten unngå en lignende fallgruve. Men samtidig er det viktig at du ikke blander sammen det å føle seg utnyttet med voldtekt, både for at voldtekt ikke skal bagatelliseres og for vedkommendes skyld...det at han oppførte seg som en drittsekk gjør han ikke til en voldtektsmann. Jeg synes rett og slett du skal rusle videre i livet, klok av skade Det er da så mye å glede seg over, hvor vakker er vel ikke høsten nå?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 Merker at mange mennesker ikke har levd tett innpå manipulative og dominerende mennesker. Disse kan få enorm makt over svakere og mer sårbare mennesker og presse dem til mye. Studier på studier viser hvor lett påvirkelige selv mennesker med normal selvtillit er for press og gruppepress, kombinerer man press og sårbare individer er det relativt lett å få dem til å gjøre som man vil. Dette er en av grunnene til at sex under press/ truing/ osv blir sett på som voldtekt. Problemet er selvsagt at slike saker gjerne er vanskelige å få dømt i en rettsak. Men TS, det er ingen tvil om at du har blitt voldtatt, selv om en anmeldelse ikke vil nå noe sted, så er det beste for deg å bearbeide dette traumet for det det er- voldtekt. Oppsøk psykolog. Anonymkode: 226f1...7f4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #14 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du forstår alt helt riktig.. bare at det handlet ikke om et enkelt brudd, men gjentatte svik og dobbelspill over et år.. snakker 5-6 ganger på svært stygge måter, og mye annet innblandet, de fleste har rådet meg til å anmelde.. (andmelde eksen altså). så det var helt klart en handling i affekt, bare at det handlet om så mye mer enn bare å bli sviktet.. den kjærlighetssorgen hadde jeg liksom lært meg å takle, det var alt det andre i tillegg som satte meg helt ut av spill. Dog hadde jeg aldri tenkt eller trudd at det skulle gå så langt, hadde ingen intensjoner om at det skulle skje. Vanskelig å forklare hvordan alt var, men det var ei skikkelig stor og sammensatt røre.. og mye skittent spill. Du har helt rett i at en kan gjøre ting som får en til å føle seg sjukt dårlig med seg selv, våkner hver morgen med kvalmen helt opp i halsen fordi jeg føler så sterkt at dette ikke er MEG, og tanken på at alt dette har skjedd spiser meg opp innvendig.. vet at det aldri hadde skjedd ellers, så følelsen av at man rotet til for seg selv fordi man så gjerne ville tro bedre om sin (tidligere) kjære, det gjør veldig vondt.. Anonymkode: 3fd51...780 Forstår egentlig godt at du reagerer som du reagerer hvis eksen du hadde i tillegg behandlet deg dårlig. Hvis en blir skuffet og sveket hele tiden av noen en selv bryr seg mye om, blir en ødelagt over tid og føler seg ikke lengre verdt noe og da blir det vanskeligere å grensesette overfor nye personer en treffer senere også. Jeg syns ikke du skal straffe deg selv i det hele tatt for noe av dette her. Prøv heller å legge det bak deg og la deg selv gjøre feil, men prøv å unngå at noen får være stygg med deg mer. Det vil bare trekke deg lengre ned. Da er det bedre du blir rasende i de situasjonene og virkelig biter fra deg en gang for mye (verbalt) , fremfor at noen bruker deg eller utnytter deg noe mer. Det som mangler her er jo den personen som bryr seg om deg. Eksen din gav tydeligvis faen, steroidefyren gav faen og han siste har du ikke sagt noe om, men han var kanskje også bare der for sine behov? Det høres ut som det du trenger er noen som er der for deg, som du kan stole på og være trygg, men det er jo typisk at det mangler i de verste periodene en går gjennom.. Du snakket om at du kanskje har grunnlag for å anmelde eksen din. Kanskje det er noe å tenke på, eller kanskje du burde ta et slags oppgjør med han gjennom et brev eller noe i det minste, så du får ut noe av følelsene dine i forhold til han? Disse andre mennene betyr ingenting. Hvis du mener du ble voldtatt: anmeld. Hvis ikke, prøv å legg det helt vekk, de er ikke folk som trenger påvirke livet ditt. Eksen din er den som antagelig har påvirket deg og ditt liv mest, så det er kanskje der du har mest å jobbe med. Det andre virker mer som en kjedereaksjon fra det bruddet..fordi det gjorde noe med deg. Klem til deg. Anonymkode: bc5de...e63
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #16 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, bortebra skrev: Du har jo blitt utnyttet, og selv om det ikke høres ut som det er et lovbrudd, så har du lov til å få etterreaksjoner. Det kan skje oss mye vondt som ikke bryter konkret mot noen lov. Du trenger å bygge deg selv opp igjen, og ta på alvor dine egne følelser. Det høres ut som du er traumatisert. Har du snakket med noen profesjonelle om dette? Har det ja, merket med en gang det ble mer utav det at dette kom til å ta fullstendig knekken på meg, så bodde etterhvert omtrent på kontoret til alle helsesøstrene i hele distriktet, var helt panisk hele tiden.. så utrolig skremmende, man kjenner man har ikke kontroll på seg selv i hele tatt.. null filter på hva man sier og hvem man snakker med ol. Etterhvert ble det også psykolog ja, og går enda. Anonymkode: 3fd51...780 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #17 Skrevet 7. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker at mange mennesker ikke har levd tett innpå manipulative og dominerende mennesker. Disse kan få enorm makt over svakere og mer sårbare mennesker og presse dem til mye. Studier på studier viser hvor lett påvirkelige selv mennesker med normal selvtillit er for press og gruppepress, kombinerer man press og sårbare individer er det relativt lett å få dem til å gjøre som man vil. Dette er en av grunnene til at sex under press/ truing/ osv blir sett på som voldtekt. Problemet er selvsagt at slike saker gjerne er vanskelige å få dømt i en rettsak. Men TS, det er ingen tvil om at du har blitt voldtatt, selv om en anmeldelse ikke vil nå noe sted, så er det beste for deg å bearbeide dette traumet for det det er- voldtekt. Oppsøk psykolog. Anonymkode: 226f1...7f4 Det har du så rett i.. det er virkelig skremmende, jeg var sikker på at jeg hadde kontroll på denne situasjonen (og også andre lignende situasjoner, som ikke gikk "galt"), men slik var det jo absolutt ikke. Utrolig skremmende og opprivende å erfare.. og at han fikk meg til å føle det var JEG som utnyttet han, slik at jeg gav etter for mye dårlig samvittighet og drittslenging, det gjør meg så sint og bitter idag.. og det at jeg i ettertid prøvde lenge å "ordne opp" og bli venn med denne personen, det gjør meg direkte kvalm og uvel idag. At han fikk nyte så godt av at jeg var totalt kjørt i kjelleren, og dette var ikke engang eksen, men en person som jeg i utgangspunktet bare høflig avviste, en person som ikke skulle få noen som helst plass i mitt liv, men som likevel snudde oppned på alt. Det er så utrolig bittert og vondt å svelge! Anonymkode: 3fd51...780
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #18 Skrevet 7. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: det skjedde uten noe som helst forspill eller nærkontakt, med klærne på i sånn 10 sekunder mens jeg bare lå der å ikke rakk å reagere (føler jeg!). Da jeg sa nei var det for sent, altså han hadde kommet inni meg. Anonymkode: 3fd51...780 Så han kastet seg over deg ut av det blå? Hva skjedde da du sa nei? Anonymkode: 2b976...b92
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #19 Skrevet 7. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Det har du så rett i.. det er virkelig skremmende, jeg var sikker på at jeg hadde kontroll på denne situasjonen (og også andre lignende situasjoner, som ikke gikk "galt"), men slik var det jo absolutt ikke. Utrolig skremmende og opprivende å erfare.. og at han fikk meg til å føle det var JEG som utnyttet han, slik at jeg gav etter for mye dårlig samvittighet og drittslenging, det gjør meg så sint og bitter idag.. og det at jeg i ettertid prøvde lenge å "ordne opp" og bli venn med denne personen, det gjør meg direkte kvalm og uvel idag. At han fikk nyte så godt av at jeg var totalt kjørt i kjelleren, og dette var ikke engang eksen, men en person som jeg i utgangspunktet bare høflig avviste, en person som ikke skulle få noen som helst plass i mitt liv, men som likevel snudde oppned på alt. Det er så utrolig bittert og vondt å svelge! Anonymkode: 3fd51...780 Jeg ville ikke fortsatt å lese denne tråden. De fleste nordmenn er ganske privligerte og opplever ikke så traumatiske eller ondskapsfulle ting i løpet av livet sitt, de har ikke kapasitete til å forstå psyken til verken den som manipulerer, bruker og bryter ned ei heller den som blir det. Det er ikke noe en gjennonsnittlig person forstår, derfor vil du ikke få støtte her. Det er som å forsøke diskueter kvantefysikk med mennesker som ikke en gang kan algebra. Den mennesklige psyke er kompleks, og de fleste på KG forstår ikke den type situasjon du har vært i. Ignoranse er noen ganger like skummelt som ondskap Anonymkode: 226f1...7f4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #20 Skrevet 7. oktober 2017 Dumt at du har hatt disse kjipe opplevelsene. Men ikke la det som har skjedd definere deg som menneske. Du er den samme personen som før alt dette skjedde. Det er kanskje vanskelig, men du må prøve å legge det bak deg... ikke la det ta for stor plass. Anonymkode: dbbec...0a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå