Gå til innhold

Er Nocco farlig å drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en boks har 185 MG KOFFEIN. Er ikke det megamye da?

Anonymkode: 80947...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare tull å bruke slike drikker. De hjelper ikke på noe 

Anonymkode: c7ca5...e17

• Liker 2
Skrevet

Ja, du kan nok dø av det. Derfor får du kjøpt det på helt vanlige matbutikker. 

Anonymkode: 53cc9...eac

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull å bruke slike drikker. De hjelper ikke på noe 

Hvorfo er det tull?

Skrevet

185 mg koffein er det man får i seg med en stor kopp kaffe. Med mindre du er ekstremt hypersensitiv for koffein, er det ikke farlig, men jeg mener det er tullete å bruke penger på energidrikker (pluss kaloriene/sukkeret det inneholder) når en kopp kaffe gjør samme nytten.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, isw skrev:

185 mg koffein er det man får i seg med en stor kopp kaffe. Med mindre du er ekstremt hypersensitiv for koffein, er det ikke farlig, men jeg mener det er tullete å bruke penger på energidrikker (pluss kaloriene/sukkeret det inneholder) når en kopp kaffe gjør samme nytten.

Har lest at slike energidrikker har stor påvirkning på hjertet og at det går fortere når man drikker det.

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest at slike energidrikker har stor påvirkning på hjertet og at det går fortere når man drikker det.

Og nettopp derfor er det farlig

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men av en boks? Kan vel ikke ha NOE påvirkning.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men av en boks? Kan vel ikke ha NOE påvirkning.

Tanker? Virkelig farlig?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser en boks har 185 MG KOFFEIN. Er ikke det megamye da?

Det er ca som 3 kopper kaffe.

Anonymkode: 116ea...916

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke farlig at hjertet slår fortere. Skjer hver gang jeg går eller løper. Mener du det er farlig å gå og løpe? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker vitenskapelige kilder og ikke side3 når jeg trekker konklusjoner om noe er farlig eller ikke.

At koffein frigjør noradrenalin i blodet og nervesystemet er en kjent sak. Det er derfor koffein er et stimulerende stoff. Men denne saken er typisk bullshit og trukket ut av kontekst.

1) Det er ikke farligere å drikke energidrikk enn kaffe. Tullete er det, men ikke farlig for friske mennesker.

2) For mennesker med disposisjon for alvorlige arytmier, alvorlig høyt blodtrykk, alvorlig kransåresykdom eller visse medfødte hjertefeil, er koffein ikke å anbefale. Men det gjelder kaffe såvel som energidrikk såvel som Paracetduo. 

3) Om blodtrykket stiger 2-4 mmHg når du inntar koffein (som er maks av hva studier viser) en kort periode, betyr det null og niks for friske mennesker. Koffein har mange andre gunstige effekter (bedrer mentalt fokus, fysisk yteevne, senker kolesterol, kan senke risiko for hjerte/karsykdommer). Er du frisk, så nyt en kopp kaffe med god samvittighet. Men unngå sukkeret fra energidrikker!

god natt!

/isw

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, isw skrev:

Jeg foretrekker vitenskapelige kilder og ikke side3 når jeg trekker konklusjoner om noe er farlig eller ikke.

At koffein frigjør noradrenalin i blodet og nervesystemet er en kjent sak. Det er derfor koffein er et stimulerende stoff. Men denne saken er typisk bullshit og trukket ut av kontekst.

1) Det er ikke farligere å drikke energidrikk enn kaffe. Tullete er det, men ikke farlig for friske mennesker.

2) For mennesker med disposisjon for alvorlige arytmier, alvorlig høyt blodtrykk, alvorlig kransåresykdom eller visse medfødte hjertefeil, er koffein ikke å anbefale. Men det gjelder kaffe såvel som energidrikk såvel som Paracetduo. 

3) Om blodtrykket stiger 2-4 mmHg når du inntar koffein (som er maks av hva studier viser) en kort periode, betyr det null og niks for friske mennesker. Koffein har mange andre gunstige effekter (bedrer mentalt fokus, fysisk yteevne, senker kolesterol, kan senke risiko for hjerte/karsykdommer). Er du frisk, så nyt en kopp kaffe med god samvittighet. Men unngå sukkeret fra energidrikker!

god natt!

/isw

Hvordan kan en vite om en er disponert med en medfødt hjertefeil da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...