AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #21 Skrevet 9. oktober 2017 På 6.10.2017 den 18.06, Maju Mjau skrev: Everclean kattesand! Vi har 2 innekatter og har 3 kattedoer. Det er anbefalt å ha 1 per katt pluss 1 ekstra. Så om du har 1 katt, så har du 2 kattedo Bæsjen burde ikke lukte så ille om du skifter ofte. Vi har nakenkatter, og har funnet ut at driten deres lukter ekstremt mye værre enn vanlige katter Synes kattetiss på ukastrerte katter lukter værre, selv i klumpesand Hvorfor i all verden trenger 1 katt 2 kattedo?? Jeg har en katt, og han klarer seg fint med 1 kattedo. Anonymkode: ca73d...c03 1
Sphynx Skrevet 9. oktober 2017 #22 Skrevet 9. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden trenger 1 katt 2 kattedo?? Jeg har en katt, og han klarer seg fint med 1 kattedo. Anonymkode: ca73d...c03 Klarer seg gjør de nok, men det er anbefalt å ha 1 do til hver katt og 1 ekstra. Ikke jeg som har funne på det, men i og med at jeg har det og synes det gjør ting lettere, så anbefaler jeg det videre Jeg har mine kilder fra hva jeg har blitt anbefalt på dyrebutikker, fra min katteoppdretter, sphynxlair.com og div kattegrupper på facebook.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #23 Skrevet 9. oktober 2017 On 6.10.2017 at 6:17 PM, AnonymBruker said: Bruker du virkelig tid på å grave den ned istedet for å kaste den? Anonymkode: 9ffa6...348 Ett kjapt scoop med spaden tar veldig veldig mye mindre tid enn å gå å hente en pose, fjerne bæsjen, og gå ut i søpla med den. Anonymkode: 701db...644 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #24 Skrevet 9. oktober 2017 På 6.10.2017 den 18.06, Majott skrev: Jeg hadde også to katter, og brukte everclean sand. Kattedoene sto langt unna fellesarealer i et stort hus, og jeg gjorde rent der minst en gang pr dag. Likevel syntes besøkende at det luktet. Jeg/vi kjente det ikke selv. Man kjenner det godt på nesa at når bor innekatt i en leilighet ja.. Anonymkode: 5e688...537 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #25 Skrevet 10. oktober 2017 På 9.10.2017 den 9.17, AnonymBruker skrev: Gi deg! Det er flott at Ta tar med katten i bånd innimellom! Det er renspikket løgn å si det liksom er umulig for katt i bånd. Det går HELT FINT!! Er bare enkelte pratemakere her som ikke eier dyretekke !pluss at de juger. Anonymkode: 3e5d6...d0a Og du har lang erfaring med katter?Nå er det ikke lov å skrive under med yrkestittel her inne så skal ikke gjøre det helle. Men jeg skrev at det er IKKE sikkert at katten vil godta bånd.Fint at du har erfaring med at det går,men det er ingen garanti. Og et par ganger i uka ute høres fin ut,men det kan fort hende at en katt som får smaken på uteliv ikke synes dette er nok. Anonymkode: 1b2bf...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #26 Skrevet 11. oktober 2017 På 6.10.2017 den 16.29, AnonymBruker skrev: Lurer på hvor mye en sånn sandkasse lukter og hvor ofte man må tømme den? Jeg vurderer å få meg katt, men bor i 6 etasje så det må bli innekatt (kommer til å gå med den i bånd i bakgården noen ganger i uka) er bare i gangen det passer seg å ha kattekasse , men jeg har soverom på den ene siden av gangen og stue på den andre siden av gangen og det er ikke dør i mellom rommene. Liten leilighet på 35 kvadrat. Vil det lukte kattesand, kattetiss eller kattebæsj i leiligheten? Anonymkode: f6410...c18 Vi har aldri hatt det men av alle jeg har vært hos som har katt så stinker det. Grusomt! Det er en sånn stank som er kjempe stram og jeg skjønner ikke at noen takler å ha katt når hele hjemmet til folk med innekatter lukter død og fordervelse! 😵 Anonymkode: e24dd...efb 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #27 Skrevet 11. oktober 2017 På 9.10.2017 den 11.28, AnonymBruker skrev: Man kjenner det godt på nesa at når bor innekatt i en leilighet ja.. Anonymkode: 5e688...537 Surt og stramt lukter det. Dødelig urin. 😭 Anonymkode: e24dd...efb 1
Sphynx Skrevet 11. oktober 2017 #28 Skrevet 11. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Surt og stramt lukter det. Dødelig urin. 😭 Anonymkode: e24dd...efb Nå kommer vel dette litt an på. Jeg har jo to innekatter og er veldig redd for at gjester skal synes det lukter veldig ille. Om de synes det lukter litt, får det bare være, fordi det er mitt hjem og jeg som skal lukte det, merker jo ingenting selv uansett. MEN det er noen faktorer som spiller inn: Det har noe å si om katten er kastrert eller ikke, det kommer helt klart an på hvor ofte du renser doet og vasker det. Det kommer an på om katten er flink til å grave ned også. Det kommer veldig an på hvilket for dyret har, det kommer an på hvilket toalett den har og hvor den er plassert, hvor mange. Og hvilket type sand som blir brukt. Før kattene ble kastrerte luktet urinen mye sterkere, om de har fått våtfor lukter bæsjen død. Osv, mange faktorer....
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #29 Skrevet 11. oktober 2017 Det er dyreplageri å ha innekatt i leilighet på 35 kvadrat. Minimum 65 kvadrat skal til for at katta skal ha det greit. Anonymkode: 1c5f3...083
Sphynx Skrevet 11. oktober 2017 #30 Skrevet 11. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dyreplageri å ha innekatt i leilighet på 35 kvadrat. Minimum 65 kvadrat skal til for at katta skal ha det greit. Anonymkode: 1c5f3...083 Shitt pomfritt, jeg har 'bare' 50 kvadrat, må nok kvitte meg med de to små kattene mine som har flere møbler i leiligheten enn det vi har. Shittttt pomfritttttttttt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #31 Skrevet 11. oktober 2017 29 minutter siden, Maju Mjau skrev: Shitt pomfritt, jeg har 'bare' 50 kvadrat, må nok kvitte meg med de to små kattene mine som har flere møbler i leiligheten enn det vi har. Shittttt pomfritttttttttt. Jeg forholder meg til veterinærenes anbefalinger Anonymkode: 1c5f3...083
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #32 Skrevet 11. oktober 2017 4 timer siden, Maju Mjau skrev: Nå kommer vel dette litt an på. Jeg har jo to innekatter og er veldig redd for at gjester skal synes det lukter veldig ille. Om de synes det lukter litt, får det bare være, fordi det er mitt hjem og jeg som skal lukte det, merker jo ingenting selv uansett. MEN det er noen faktorer som spiller inn: Det har noe å si om katten er kastrert eller ikke, det kommer helt klart an på hvor ofte du renser doet og vasker det. Det kommer an på om katten er flink til å grave ned også. Det kommer veldig an på hvilket for dyret har, det kommer an på hvilket toalett den har og hvor den er plassert, hvor mange. Og hvilket type sand som blir brukt. Før kattene ble kastrerte luktet urinen mye sterkere, om de har fått våtfor lukter bæsjen død. Osv, mange faktorer.... Da kan umulig de som jeg har besøkt med katt vasket doen eller ha kastrert katten. 😝 Anonymkode: e24dd...efb
Sphynx Skrevet 11. oktober 2017 #33 Skrevet 11. oktober 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan umulig de som jeg har besøkt med katt vasket doen eller ha kastrert katten. 😝 Anonymkode: e24dd...efb Mye mulig, haha. Altså tisset til en ukastrert katt lukter helt sinnsykt. Så det er ikke så rart at det lukter død da
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #34 Skrevet 11. oktober 2017 8 timer siden, Maju Mjau skrev: Mye mulig, haha. Altså tisset til en ukastrert katt lukter helt sinnsykt. Så det er ikke så rart at det lukter død da Har to ukastrerte hannkatter, det lukter i 5 sekund til kattene har gravd rundt i sanda, da lukter det blomster everclean er veldig bra på lukt. Jeg tar ut av doene 3 ganger om dagen, og det lukter bare om en av de er dårlig i magen og litt har kommet på kanten, altså slik at det ikke blir dekt av sand. Man blir sikkert vant til det om man sitter inne hele dagen, men så fort man kommer hjem fra jobb eller butikken, så lukter man det om det er noe. har en venn med bare en katt, han tar bare ut av doen en gang om dagen og da hender det at det lukter der, men han merker det ikke selv. Anonymkode: 1a7c2...367
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå