AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Hei! Siden barnet må være hjemme alene 10-15 min på morgenen(1 dag i uka) skal h-n nå få sin første tlf. Hva bør vi tenke på? Finnes det noen appen så vi har litt kontroll? Vi vil ikke h-n skal bruke den mye og at vi skal ha mest mulig kontroll. H-n er 9 år, hadde egentlig ikke tenkt h-n skulle få det før h-n var 11 år. Anonymkode: 9f1b7...fba
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Kjøpe en telefon som ikke er til annet enn å ringe med? Finnes «hjemtelefoner» man kan sette SIM-kort i også Anonymkode: 62bed...81c 1
ajarRun Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 Kjøp en kul telefon. Anbefaler Samsung Galaxy Note 8. Trenger ikke apper, kidsa nå til dags klarer å bruke en telefon selv. Virker litt fascistisk å ville kontrollere telefonbruk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Det viktigste er vel å ikke knyte noen gmailkonto eller appleid mot noe kredittkort og sperre for mobildata utenom medfølgende pakke. Hvertfall det vi har gjort her. Finnes sikkert noen apper, men jeg har ikke lastet ned noen spesielle for å passe på. Han har kun nummere til oss, og ett og annet spill. Her lagde vi og egen gmailkonto som vi bruker på nettbrett osv.. som vi tok på mobilen som ikke er knyttet til våre kontoer. (Var lei av at min mail kom på deres nettbrett og telefon og) Vi gav vår unge en gammel Samsung. Som vi hadde hjemme. Anonymkode: e7986...e16 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 H-n får en iPhone( tror det er 6), gamle pappaen sin. Vi er ikke ute etter å kontrollere h-n , men mener det er tidlig og at vi som foreldre har rett til å ha litt kontroll. Anonymkode: 9f1b7...fba
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 Edit: h-n har hatt iPad i mange år, så kan bruke tlf, men vil ha et fornuftig bruk. Anonymkode: 9f1b7...fba
ajarRun Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste er vel å ikke knyte noen gmailkonto eller appleid mot noe kredittkort og sperre for mobildata utenom medfølgende pakke. Hvertfall det vi har gjort her. Finnes sikkert noen apper, men jeg har ikke lastet ned noen spesielle for å passe på. Han har kun nummere til oss, og ett og annet spill. Her lagde vi og egen gmailkonto som vi bruker på nettbrett osv.. som vi tok på mobilen som ikke er knyttet til våre kontoer. (Var lei av at min mail kom på deres nettbrett og telefon og) Vi gav vår unge en gammel Samsung. Som vi hadde hjemme. Anonymkode: e7986...e16 Finnes det niåringer uten epostadresse? Hva er dette, 1996?
ajarRun Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: H-n får en iPhone( tror det er 6), gamle pappaen sin. Vi er ikke ute etter å kontrollere h-n , men mener det er tidlig og at vi som foreldre har rett til å ha litt kontroll. Anonymkode: 9f1b7...fba Akkurat det samme sa fascistene. Det er ikke tidlig. Dess tidligere barn får lære seg en digital hverdag dess bedre rystet blir de til jobb. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Edit: h-n har hatt iPad i mange år, så kan bruke tlf, men vil ha et fornuftig bruk. Anonymkode: 9f1b7...fba Fornuftig bruk er jo å bruke alle mulighetene. Det er ikke som på 90-tallet der det eneste man brukte telefonen til var å runke og å spille Snake. Nå er mobiltelefon et kritisk arbeidsverktøy som man må bygge kompetanse på. Dess lengre man blir holdt utenfor dess større blir sjangsen for at man ender opp som en digital analfabet.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Finnes det niåringer uten epostadresse? Hva er dette, 1996? Hehe! Håper dette er tull! Hva skal en 9åring med e-post? Anonymkode: 9f1b7...fba 1
ajarRun Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hehe! Håper dette er tull! Hva skal en 9åring med e-post? Anonymkode: 9f1b7...fba Registrere seg på ymse nettsider? Jeg hadde epost når jeg var 9... Og da var det ikke så mange tjenester engang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå