AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Er det normalt blant "vanlige" folk å ta influensavaksine hvert år? Jeg er ikke i risikogruppen, men er en del i pasientkontakt siden jeg studerer sykepleie og har mange uker praksis på helsehus både på høst- og vårsemesteret. Har veldig lite lyst til å bli syk (siden jeg må ha 100 % oppmøte i praksis), og vil jo heller ikke smitte pasientene. Bør jeg da ta influensavaksinen? Eller er det ikke nødvendig siden jeg ikke er i risikogruppen? Anonymkode: 6efef...414
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg tar den ikke, men bare fordi jeg har lest flere ganger avisoppslag at de ikke har nok og er i ferd med å gå tomme. Skjer gang på gang. Da synes jeg heller de i risikogruppen skal få den. Dette er lokalavisa, vet ikke om det gjelder på landsbasis. Anonymkode: 794cd...647
Anki- Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Jepp, har tatt den for første gang i år fordi jeg hadde alvorlig lungebetennelse tidligere i år, og har fått beskjed fra legenpå sykehuset om at jeg skal ta influensavaksine hvert år fra nå.
FrøkenTippTopp Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 Aldri tatt den. Er ikke i risikogruppen , men jobber i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt blant "vanlige" folk å ta influensavaksine hvert år? Jeg er ikke i risikogruppen, men er en del i pasientkontakt siden jeg studerer sykepleie og har mange uker praksis på helsehus både på høst- og vårsemesteret. Har veldig lite lyst til å bli syk (siden jeg må ha 100 % oppmøte i praksis), og vil jo heller ikke smitte pasientene. Bør jeg da ta influensavaksinen? Eller er det ikke nødvendig siden jeg ikke er i risikogruppen? Anonymkode: 6efef...414 JA. Av hensyn til andre. Anonymkode: 160c8...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg er 31, jeg ser ikke poenget. Hvis jeg hadde jobbet på eldresenter eller på sykehus, da hadde jeg nok tatt vaksinen. Anonymkode: 146ba...73f 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 Aldri tatt den. Jeg står ikke i fare for å dø eller få varige men av en influensa. I tilleg gjør det ikke noe om jeg ligger dausjuk hjemme i to uker om så er, studerer på nett så kan ikke smitte noen andre enn samboer, som heller ikke tar skade av det. Anonymkode: 63972...384
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 Tar den ikke og har aldri hatt influensa og nå nærmere jeg meg 50 år. Anonymkode: 30144...210
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 Nei. Jeg er frisk og ikke i risikogruppen. Jobber ikke med syke og svake. Anonymkode: fa8a4...c58
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg tar vaksinen. Er i en risikogruppe, og selv om jeg aldri har hatt influensa, så tar jeg ikke sjansen på at jeg er naturlig immun, men velger å vaksinere meg.
Gjest Ingenting2 Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 Nei. Den kan ta livet av meg, så jeg får den heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 Frivillig tvang via jobben. Jobber i helsevesenet og er tett på svært dårlige pasienter. Anonymkode: f64c9...b0c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #14 Skrevet 7. oktober 2017 Nei. Jeg er sånn halvveis i risikogruppen, men jeg mener selv at en influensa skal jeg tåle godt. Anonymkode: 9227b...7e7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #15 Skrevet 7. oktober 2017 På Friday, October 06, 2017 den 8.33, AnonymBruker skrev: Er det normalt blant "vanlige" folk å ta influensavaksine hvert år? Jeg er ikke i risikogruppen, men er en del i pasientkontakt siden jeg studerer sykepleie og har mange uker praksis på helsehus både på høst- og vårsemesteret. Har veldig lite lyst til å bli syk (siden jeg må ha 100 % oppmøte i praksis), og vil jo heller ikke smitte pasientene. Bør jeg da ta influensavaksinen? Eller er det ikke nødvendig siden jeg ikke er i risikogruppen? Anonymkode: 6efef...414 Influensavaksine er forbeholdt personer i risikogruppene og helsepersonell med pasientkontakt. https://www.fhi.no/sv/influensa/influensavaksine/influensavaksine/ Skulle alle som ønsker en vaksine få vaksine, så vil der ikke være produsert og kjøpt inn nok vaksiner. Jeg tilhører risikogruppene men skal ikke ha vaksine. Det er og har i alle år etter "svineinfluensavaksineåret" vært min vurdering og avgjørelse. (Jeg har og kompetanse til å ta den avgjørelsen på egne vegne.) Anonymkode: 84bab...20c
Nicathv Skrevet 7. oktober 2017 #17 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg er født på åttitallet, har ingen spesielle helsetilstander og jobber ikke med pasienter eller eldre - så, nei.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #18 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg tar ikke siden jeg verken er i risikogruppen eller jobber med mennesker i risikogruppen. Jeg syns alle som jobber med mennesker i risikogruppen bør vaksinere seg Anonymkode: 29513...776
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #19 Skrevet 7. oktober 2017 Ja. For det første jobber jeg med syke og smitte . Så vil ikke smitte eller få influensa. For det andre. Har hatt influensa fikk lungebetennelse etter på pga influensaen aldri igjen. Anonymkode: fa89a...076
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #20 Skrevet 8. oktober 2017 Ja. Er i risikogruppen. Tok den ikke for 3 år siden. Det endte med 4 uker på infeksjonsavdelingen. Ikke gøy. Anonymkode: 3bc0c...f46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå