Gå til innhold

Lukt fra underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det lukter surt fra utfloden min osv. Kjenner det ofte gjennom klærne om jeg sitter lenge på skinn/stoff osv. Jeg har testa meg for det meste av infeksjoner og sykdommer det skal ikke være noe sånt. Jeg har ikke hatt sex på noen år. Jeg prøver å ikke forstyrre oppi der ved å unngå å bruke såpe der. Hva kan det komme av, og hvordan fikser jeg det? Kan det være at jeg barberer der? At jeg bruker trange klær, truser med kjemiske stoffer i? Eventuelt noe jeg spiser? Har hørt jeg burde ha sex for å "restarte systemet" haha men ærlig jeg aner ikke lengre

Anonymkode: 55ed6...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det lukter surt fra utfloden min osv. Kjenner det ofte gjennom klærne om jeg sitter lenge på skinn/stoff osv. Jeg har testa meg for det meste av infeksjoner og sykdommer det skal ikke være noe sånt. Jeg har ikke hatt sex på noen år. Jeg prøver å ikke forstyrre oppi der ved å unngå å bruke såpe der. Hva kan det komme av, og hvordan fikser jeg det? Kan det være at jeg barberer der? At jeg bruker trange klær, truser med kjemiske stoffer i? Eventuelt noe jeg spiser? Har hørt jeg burde ha sex for å "restarte systemet" haha men ærlig jeg aner ikke lengre

Bv? Eller bare ubalanse

Anonymkode: a7c23...d6a

Skrevet

Har du sjekket for bakteriell vaginose?

Anonymkode: ea216...186

Skrevet

Jeg mener jeg har det for jeg spurte legen om det kunne være det og hun sjekka meg liksom for "alt" etterpå og alt så greit ut ifølge henne

Skrevet

Be om en soppkur, pleier å være årsaken til lukt hos kvinner. 

Skrevet

Kanskje du bør vaske deg med såpe?

• Liker 1
Gjest Annetnavn_
Skrevet (endret)
4 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Be om en soppkur, pleier å være årsaken til lukt hos kvinner. 

Sopp lukter ikke så ille, men bakteriell vaginose gjør.

Endret av Annetnavn_
Skrevet
2 minutes ago, Mystix said:

Kanskje du bør vaske deg med såpe?

Jeg slutta nettopp med såpe fordi det lukter. Noen sa såpen kan forstyrre ph verdien der nede. Det lukta allerede mens jeg fortsatt brukte såpe liksom

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Strixa skrev:

Sopp lukter ikke så ille, men bakteriell vaginose gjør.

Godt mulig det er jeg som forveksler de to :)

Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg mener jeg har det for jeg spurte legen om det kunne være det og hun sjekka meg liksom for "alt" etterpå og alt så greit ut ifølge henne

Bakteriell vaginose gir ikke noen synlige tegn bortsett fra uvanlig utflod og lukt. Så det kan godt være det uansett. Det er bare en ubalanse i bakteriefloraen.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Bakteriell vaginose gir ikke noen synlige tegn bortsett fra uvanlig utflod og lukt. Så det kan godt være det uansett. Det er bare en ubalanse i bakteriefloraen.

Kan jeg gjøre noe selv eller må jeg få ny undersøkelse/antibiotika? Jeg gikk på 3 forskjellige antibiotikakurer i fjor, rett før jeg fikk denne lukten. Jeg tenkte det var en sammenheng der men det går jo aldri bort

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Kan jeg gjøre noe selv eller må jeg få ny undersøkelse/antibiotika? Jeg gikk på 3 forskjellige antibiotikakurer i fjor, rett før jeg fikk denne lukten. Jeg tenkte det var en sammenheng der men det går jo aldri bort

Jeg har fått noen stikkpiller av legen når jeg har hatt det. Jeg fikk det på resept, men jeg vet ikke omm an må ha det. Alt var i orden etter tre dager. Du kan kanskje ringe legekontoret å høre?

Skrevet

Hvis lukten er svak ville jeg heller tenkt ubalanse fremfor BV. Har du prøvd Multigyn eller melkesyretabletter? 

Anonymkode: 075fb...0ae

• Liker 2
Skrevet

forskjellig helsepersonell oppfordrer folk til både ha sunt kosthold og gå uten truse så man får luft nedentil ...  Om man ikke er komfortabel med like korte skjørt og kjoler som mine går det ann med lange skjørt og kjoler eller hvis ikke er komfortabel med gå uten ute kan man gjøre det hjemme...løs og luftig jogge/kose/pysj bukse går også ann bruke hvis man er redd for andre skal se at man går uten ...  Så det er de forslaga jeg kan komme med siden legen din ikke kan hjelpe deg...

Skrevet

Jeg har hatt varierende grad av vond lukt de gangene jeg har hatt bakteriell vaginose.  De gangene det ikke har luktet helt død og fordervelse tok legen en prøve og tilsatte et middel før hun luktet. Har din gjort det? 

Anonymkode: b3811...2fa

Skrevet

Ting som har hjulpet meg:

Sov uten truse, luft så mye du kan, bruk kun bomullstruser, ikke bruk såpe, for all del ikke spyl skjeden, unngå trange klær. Bytt til menskopp istedenfor tampong og bind. 

Underlivet mitt kommer i ubalanse av nesten ingenting. Kjipe greier.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kan det ha noe med at jeg bruker svarte truser og jeans? Har lagt merke til at disse lukter mer kjemikalisk pga fargen

Skrevet
På 6.10.2017 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Jeg slutta nettopp med såpe fordi det lukter. Noen sa såpen kan forstyrre ph verdien der nede. Det lukta allerede mens jeg fortsatt brukte såpe liksom

Prøv vivag intimsåpe. Fås på apoteket. 

Ikke bruk syntetisk undertøy. Sov uten truse om natta. 

Anonymkode: d354c...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...