Gå til innhold

Galt av meg og bli såret?

Sunstone

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snakk med henne.. kanskje hun har en forklaring på dette? Lykke til og føler med deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Cocogirl skrev:

Snakk med henne.. kanskje hun har en forklaring på dette? Lykke til og føler med deg :blomst:

Forklaringen var at det bare skjedde spontant og hun syns det var et fint ordtak og ta sammen :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunstone skrev:

Forklaringen var at det bare skjedde spontant og hun syns det var et fint ordtak og ta sammen :/ 

Du kan jo minne henne på at dette var deres ide?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS vet du hva? 

Jeg forstår at du er sjalu, men man eier ikke andre i den grad hvor man skal "ta" de på noe fordi de har det kjekt med noen andre. Jeg synes du skal være moden og være åpen for at hun har en ny god veninne, i tillegg til deg. Ikke skyv henne fra deg. Hun har ikke en begrenset kvote med kjærlighet.

Anonymkode: 41c2f...aed

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan være litt rausere altså og unne venninnen din dette. Det er helt vanlig å ha flere vennskap og om de to har tatt tattovering sammen utelukker ikke det at dere kan ta det også selv om det kanskje var litt teit gjort av henne når dere allerede har avtalt. 

Anonymkode: 038ce...973

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror følelsene dine er helt naturlige. Jeg tror også de fleste ville følt det samme som du gjør nå, det er ikke noe rart at du blir sjalu. Jeg synes det var dårlig gjort å gjøre noe dere hadde planlagt  å gjøre sammen. Det synes jeg også du kan si til henne, uten at du er kjip. 

Så er det jo et spørsmål hvor mye næring man skal gi sjalusien. Den skader deg mer enn den skader henne, tross alt. Det er helt vanlig å ha flere venner, og du må jo nesten bare akseptere at hun har fått en ny, nær venninne. Noen ganger klikker folk på en sånn måte at man blir utrolig nære veldig fort, og det får du ikke endret på. Du må spørre deg selv hva som er viktigst for deg. Vil du beholde vennskapet må du jobbe for å akseptere det, selv om det er vanskelig. Ellers støter du henne fra deg. 

Anonymkode: 962e7...587

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS vet du hva? 

Jeg forstår at du er sjalu, men man eier ikke andre i den grad hvor man skal "ta" de på noe fordi de har det kjekt med noen andre. Jeg synes du skal være moden og være åpen for at hun har en ny god veninne, i tillegg til deg. Ikke skyv henne fra deg. Hun har ikke en begrenset kvote med kjærlighet.

Det er absolutt ikke det jeg mener. Jeg er veldig glad på hennes vegne for at hun får seg flere venninner. Hun har ikke så mange og er ganske innadvendt, så det er bare hyggelig. Men når de flyr og tar tatovering sammen etter å ha kjent hverandre i noen måneder og vi har kjent hverandre hele livet og når det i tillegg var vår idé syns jeg bare er dårlig gjort. Det er DET jeg er sjalu på. Mest såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2017 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Jeg tror følelsene dine er helt naturlige. Jeg tror også de fleste ville følt det samme som du gjør nå, det er ikke noe rart at du blir sjalu. Jeg synes det var dårlig gjort å gjøre noe dere hadde planlagt  å gjøre sammen. Det synes jeg også du kan si til henne, uten at du er kjip. 

Så er det jo et spørsmål hvor mye næring man skal gi sjalusien. Den skader deg mer enn den skader henne, tross alt. Det er helt vanlig å ha flere venner, og du må jo nesten bare akseptere at hun har fått en ny, nær venninne. Noen ganger klikker folk på en sånn måte at man blir utrolig nære veldig fort, og det får du ikke endret på. Du må spørre deg selv hva som er viktigst for deg. Vil du beholde vennskapet må du jobbe for å akseptere det, selv om det er vanskelig. Ellers støter du henne fra deg. 

Anonymkode: 962e7...587

Tror overskriften min var litt misvisende. Det er forsåvidt ikke sjalusi jeg føler sterkest her, det er vel mest det at jeg føler meg såret og lite respektert. Glad på hennes vegne at hun har flere venninner. Men plutselig har hun nesten begynt å bytte meg ut. Drar ut med henne, og lar ikke meg føle meg så velkommen. Men nå var det dette med tatoveringen jeg reagerte på da. Vi Gjør absolutt alt sammen. Vet alt om hverandre inn og ut. Så er vel ikke så rart jeg føler meg litt såret når de tar en vennetatovering for å erklære deres vennskap når vi har snakket om det, og for meg har det betydd mye. 

Endret av Sunstone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du kan være litt rausere altså og unne venninnen din dette. Det er helt vanlig å ha flere vennskap og om de to har tatt tattovering sammen utelukker ikke det at dere kan ta det også selv om det kanskje var litt teit gjort av henne når dere allerede har avtalt. 

Anonymkode: 038ce...973

Jeg syns det er helt fint at de har et vennskap. Men jeg syns det blir litt drøyt at de skal ta en sånn fin tatovering som passer sammen og som betyr noe for hverandre når det var VÅR idé, fordi jeg ville erklære vårt viktige vennskap. Men det virker ikke som at det er så viktig for henne når hun bare reiser og gjør det med ei hun har kjent noen måneder. Jeg gidder ikke være den andre venninnen hun tatoverer på kroppen sin når hun ikke ser på det som mer betydningsfullt enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sunstone skrev:

Det er absolutt ikke det jeg mener. Jeg er veldig glad på hennes vegne for at hun får seg flere venninner. Hun har ikke så mange og er ganske innadvendt, så det er bare hyggelig. Men når de flyr og tar tatovering sammen etter å ha kjent hverandre i noen måneder og vi har kjent hverandre hele livet og når det i tillegg var vår idé syns jeg bare er dårlig gjort. Det er DET jeg er sjalu på. Mest såret. 

Ja, jeg forstår at du er såret mtp at dere har avtalt å ta tatovering. Men hun gjorde ikke det for å såre deg, og hun har faktisk lov å ta en tatovering med noen uten å få godkjennelse fra deg. Du oppfører deg som om du eier henne og ideene dere har sammen. Det er ikke sånn det fungerer. Hun bestemmer selv om hun vil ta en tatovering. Hun betaler den selv. 

Dere kan ta en tatovering sammen, og det blir like spesielt og fint. Det er bare du som har bestemt deg for at du er såret og at det var BARE med deg hun skulle få en tatovering. Ser du ikke at det er eiesykt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sunstone skrev:

Så er vel ikke så rart jeg føler meg litt såret når de tar en vennetatovering for å erklære deres vennskap når vi har snakket om det, og for meg har det betydd mye. 

Forstår at du er såret ja, men det er ikke sikkert at din veninne har samme syn på avtaler som du har. Det kan være hun tenker i hakket mer frie baner, som at hun selv feks slettes ikke hadde blitt såret om DU hadde tatt en tatovering sammen med noen andre. 

Noen er mer posessive enn andre, og jeg synes du har mye å lære her. 

Kjenner du til denne quoten? ;

If you love someone, set them free. If they come back they're yours; if they don't they never were. Richard Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er såret. Når det er sagt så får jeg en følelse av at du og venninna di begynner å vokse fra hverandre. Og hun kanskje er for feig til å si det.

Anonymkode: 9c0e1...ebe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.10.2017 den 22.11, Sunstone skrev:

Jeg syns det er helt fint at de har et vennskap. Men jeg syns det blir litt drøyt at de skal ta en sånn fin tatovering som passer sammen og som betyr noe for hverandre når det var VÅR idé, fordi jeg ville erklære vårt viktige vennskap. Men det virker ikke som at det er så viktig for henne når hun bare reiser og gjør det med ei hun har kjent noen måneder. Jeg gidder ikke være den andre venninnen hun tatoverer på kroppen sin når hun ikke ser på det som mer betydningsfullt enn som så. 

Kanskje venninnen din føler seg litt tilsidesatt av at du har fått barn og er opptatt med det? 

Anonymkode: 6ef1c...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje venninnen din føler seg litt tilsidesatt av at du har fått barn og er opptatt med det? 

Hvordan vet du om jeg har barn? 

Endret av Sunstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett har ikke det noe å si. For denne nye venninnen har også barn så tror ikke det er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 5.10.2017 den 17.15, Sunstone skrev:

Hei! Jeg har en bestevenninne som betyr utrolig masse for meg. Vi kan snakke om absolutt alt sammen og har kjent hverandre siden vi var bittesmå. 

Hun fikk en ny venninne for noen mnd siden og de har vært veldig mye sammen i det siste. 

Vi avtalte for en stund siden og ta venninne tatovering, og det for meg betyr masse og er en erklæring i seg selv. Og for to uker siden gjorde hun det spontant med denne nye venninnen. Det hørte jeg fra tattovøren som også er vår gode venninne. Jeg ble utrolig skuffet og lei meg! Faktisk litt sjalu. Sa det til henne og hun skjønte det ikke. At hun tar en venninne tatovering med ei hun knapt kjenner før vi som kjenner hverandre inn og ut har i det hele tatt funnet ut hvilken vi skulle ta. Er det feil av meg og bli berørt av dette? Jeg vil ikke ta tatovering med henne nå. Nå føles det veldig ubetydelig. 

Er de veldig unge? Rundt 15-16 år eller noe sånt? 

Anonymkode: 743f4...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de veldig unge? Rundt 15-16 år eller noe sånt? 

Anonymkode: 743f4...846

Skulle tro det. Men vi alle er i midten av tyveårene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble såret da det var ment at dere to skulle ta det først. :troest:

Og det er helt normal å føle noe sjalusi og usikkerhet i blant,uten at det betyr at det er noe galt. Tvert om så er det et tegn på at vi er glade i og bryr oss om en person. Vet at du unner henne venner og ha det gøy uten deg. Men det er alikavel lov å føle litt på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er veldig forskjellige på dette punktet; noen forventer mye mer av venner enn det andre gjør. Jeg har tatt meg selv i å bli sjalu en del ganger - for det meste fordi jeg følte meg utelatt - og det er jo kjernen i sjalu/misunnelse: Man føler seg utenfor et fellesskap som andre deler, man er redd for å miste. 

Jeg er likevel glad jeg aldri har gått til det steget å ta opp situasjonene som skapte sjalusi med venner i voksen alder; det har alltid gått seg til. Og vennskap fungerer annerledes enn forhold på dette punktet. Mine beste venner har såret meg noen ganger, og jeg har helt sikkert såret dem noen ganger, ved mer eller mindre ubevisste handlinger, men jeg tror at for at vennskap skal fungere over tid i voksenlivet, så må man være sjenerøse med hverandre, og heller bite i seg en del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...