AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg lå helt feil her om dagen, våknet med smerter i nakke og skuldre litt nedover rygg. Hatt det noen dager nå, hvordan går det over? Skal jeg sitte, ligge, eller gå for å få i gang blodsirkulasjon? Skal jeg tøye, bøye meg fremover, bakover, ha det varmt eller kaldt? Ligge på ryggen eller siden? Noen med tips og erfaringer? Hva kan ha skjedd inni der som gjør at det gjør så vondt? Anonymkode: 6a72c...2ea
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Varme opp, tøye og trene styrke. En god ryggøkt pleier å funke for min del ihvertfall. Anonymkode: 12ce6...20c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varme opp, tøye og trene styrke. En god ryggøkt pleier å funke for min del ihvertfall. Anonymkode: 12ce6...20c Trodde det også skulle hjelpe, så gjorde det i går, men har mer vondt i dag Anonymkode: 6a72c...2ea
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Er du dårlig trent i ryggen fra før så skal du ikke trene. Du gjør det bare vondt verre. En benntenelse blir ikke bedre av trening når dette er noe som ikke er normalt hos deg. Varm dusj og varmeflasker på det vonde området. Varmekremer fås kjøpt på apotek eller en sportsforretning. Å gå kan hjelpe. Anonymkode: 398de...156 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lå helt feil her om dagen, våknet med smerter i nakke og skuldre litt nedover rygg. Hatt det noen dager nå, hvordan går det over? Skal jeg sitte, ligge, eller gå for å få i gang blodsirkulasjon? Skal jeg tøye, bøye meg fremover, bakover, ha det varmt eller kaldt? Ligge på ryggen eller siden? Noen med tips og erfaringer? Hva kan ha skjedd inni der som gjør at det gjør så vondt? Anonymkode: 6a72c...2ea Låser det seg helt så er kiropraktor det kjappe og effektive svaret, Ts. Om du ønsker løsne det selv: tøy godt men unngå bevegelser som er vondt vonde (godt vonde er helt greit, altså bevegelser som er vonde men som likevel kjennes ut som de gjør ting bedre), hold deg varm og i bevegelse og få gjerne andre til å massere knyttede muskler. Anonymkode: 12168...a22 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Smøre smertestillende gel der du er øm.... jeg syns mentolsalver fra helsekost er best. evt tigerbalsam. Varm dusj, massasje, risvarmer, tøye litt. Anonymkode: e2430...b4b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Takk til alle som svarer, jeg merker meg tipsene:) Anonymkode: 6a72c...2ea
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Ta Ibux noen dager, så slipper det taket. Anonymkode: aa506...3ef
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 Varme, tøye, lindre. Jeg hadde noe lignende, og fikk anbefalt Voltarol tabletter på apoteket. En svakere utgave av Voltaren, men fås reseptfritt over disk og har samme virkning. Skal ikke kombineres med Ibux, men kan kombineres med Paracet om jeg ikke husker feil - dobbeltsjekk med farmasøyt. Anonymkode: 08892...9fb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta Ibux noen dager, så slipper det taket. Anonymkode: aa506...3ef Har kun paracet hjemme her nå, kan det fungere? Anonymkode: 6a72c...2ea
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kun paracet hjemme her nå, kan det fungere? Anonymkode: 6a72c...2ea Kanskje mot smerten, men for å få det til å slippe taket trenger du noe som også virker betennelsesdempende. Slik som Ibux eller voltarol som foreslått over. Ellers så går nakkekink over av seg selv, men tar lenger tid uten medikamentell behandling. Har selv hatt nakkekink og vet hvor vondt det er bare å skifte stilling når man ligger/sover. Så jeg bruker ta litt Ibux. Anonymkode: aa506...3ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå