Anglofil Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Vi er jo mange som er glade i å reise her inne, og tenkte det kunne være artig med en reisetråd, altså mer generell tråd hvor vi kan prate om neste reise, eventuelt om man lurer på noe eller trenger tips til en reise. Meningen er kun at tråden fungerer som et supplement til de andre reisetrådene her inne. Her linker jeg forøvrig til de større trådene om ulike reisemål (kom gjerne med tips, så kan jeg oppdatere HI): Den store London-tråden (ny) Den store London-tråden (gammel) Den store New York-tråden Den store Praha-tråden Hvilke reiser venter deg den neste tida? Noe spesielt du gleder deg til? Noen spesielle planer? Del dem gjerne her! Endret 5. oktober 2017 av Yvonne
Anglofil Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter #2 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg gleder meg til kommende reiseår, det blir en del reising, noe jeg gleder meg masse til. Kommende reiser: * Tyskland - julemarked før jul sammen med venninne, usikker på by ennå, må finne et tidspunkt som passer først. Ikke bestilt ennå, det blir nok bestilt ganske snart. * New York - romjulsferie med samboer. Fly og hotell bestilt, blir 5 netter i New York - gleder meg, 5 år siden sist! * Dublin - påskeferie med samboer. Aldri vært i Dublin, så dette blir gøy. * Amalfikysten - sommerferie neste år. Kun planleggingsstadiet ennå. Har aldri vært i Italia, så her må man gjerne komme med tips. * Sør-England - sommerferie neste år. Blir nok ganske lik som i fjor, prøve på videre utforskning av Cornwall, i tillegg til Devon som vi nok fortsetter å ha som hovedbase. * London - som alltid må jeg innom London. Ingen ferietur til England uten. * Newcastle - Besøke familie. Blir spennende, vært mye i UK, men aldri i Newcastle. Hvis man har tips om f.eks Dublin eller Amalfikysten tar jeg gjerne i mot det, da jeg verken har vært i Irland eller Italia før.
romeosa Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Har selv vært i Dublin, en av de kosligste byene jeg har opplevd :-) Vi var i temple bar, på st.stephens green, på guinessmuseet, på puber, så molly malone statuen, var på en pub der en av scenene fra ps.I love you ble innspilt (Whelan's) og reiste på dagstur til vest-kysten hvor vi så bla. cliffs of moher. Noe jeg også kunne tenkt meg er å reist på tur til nord-irland og besøkt nasjonalparken Wicklow mountains national park (hvor enda en scene fra ps.I love you ble spillt inn) :-) Noe jeg gleder meg til fremover er en to ukers tur til Goa og tog fra Bombay i julen :-D Har også nettop vært på Svalbard, noe som var veldig spennende :-) 1
Anglofil Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2017 Takk for tips @romeosa! Kommer til å lage en plan, så dette var nyttige tips å ta med seg. Liker en blanding av shopping, attraksjoner, kulturliv og god mat. Oi, høres ut som en spennende reise. Noen spesielle planer i Goa? Aldri vært der, så det er veldig eksotisk for min del. Svalbard ja, aldri vært, det står også på ønskelista over steder jeg vil besøke.
romeosa Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 2 minutter siden, Yvonne skrev: Takk for tips @romeosa! Kommer til å lage en plan, så dette var nyttige tips å ta med seg. Liker en blanding av shopping, attraksjoner, kulturliv og god mat. Oi, høres ut som en spennende reise. Noen spesielle planer i Goa? Aldri vært der, så det er veldig eksotisk for min del. Svalbard ja, aldri vært, det står også på ønskelista over steder jeg vil besøke. Reiser med mamma, hun har vært der mye før. En opplevelse blir jo å reise med tog fra Bombay, men ellers blir det nok ikke så mye vi "må" gjøre. Skal bo i arambol, og gå på marked, nattmarked og nyte dager på stranda, i nærområdet og ved et lite ferskvann like ved. Blir sikkert spennende nok å bare oppleve India :-)
Gjest Linaria Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Jeg har alltid massevis av turer planlagt, men nå er det ganske lite. Jeg studerer Master i Edinburgh og har ikke tid til å reise noe særlig. Det som er planlagt hittil er: Liten tur til Irland. Kjæresten skal på konsert i Dublin og jobbe litt, så vi er hos familien hans et par dager. Kjæresten skal jobbe i Roma i noen dager, og vi kjøpte flybillett til begge, men vi skal dra på en torsdag morgen, og jeg har en ganske viktig forelesning den dagen, så kan være det ikke passer. Også et par dager i Oslo. Det frister å dra en liten tur til Portugal i desember etter eksamen. Må se det an. Endret 6. oktober 2017 av Linaria
Gulleplutt Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 Fin tråd! Jeg har reist så mye i år at det nesten er flaut.. Helsinki, Korsika, Florida, Thailand, Provence, London, men dette er turer som har vært. Reiser ellers alene på helgetur til Berlin om tre uker. Jobbreise til Paris i november. I desember blir det kjærestetur til Stockholm.
missdior Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 På 5.10.2017 den 13.21, Yvonne skrev: Jeg gleder meg til kommende reiseår, det blir en del reising, noe jeg gleder meg masse til. Kommende reiser: * Tyskland - julemarked før jul sammen med venninne, usikker på by ennå, må finne et tidspunkt som passer først. Ikke bestilt ennå, det blir nok bestilt ganske snart. * New York - romjulsferie med samboer. Fly og hotell bestilt, blir 5 netter i New York - gleder meg, 5 år siden sist! * Dublin - påskeferie med samboer. Aldri vært i Dublin, så dette blir gøy. * Amalfikysten - sommerferie neste år. Kun planleggingsstadiet ennå. Har aldri vært i Italia, så her må man gjerne komme med tips. * Sør-England - sommerferie neste år. Blir nok ganske lik som i fjor, prøve på videre utforskning av Cornwall, i tillegg til Devon som vi nok fortsetter å ha som hovedbase. * London - som alltid må jeg innom London. Ingen ferietur til England uten. * Newcastle - Besøke familie. Blir spennende, vært mye i UK, men aldri i Newcastle. Hvis man har tips om f.eks Dublin eller Amalfikysten tar jeg gjerne i mot det, da jeg verken har vært i Irland eller Italia før. ååh, er så sjalu på all englandfaringen! elsker england. får nok ikke skreket meg til enda en londontur i år, men kanskje til neste år.. jeg skal til dublin i april, gleder meg veldig! utrolig fin by. sist jeg var der var jeg gravid, så denne gangen skal jeg drikke øl, masse!
missdior Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Så morsom tråd! Denne må jeg følge. Vi har følgende reiseplaner for neste år, dette året har ferien bare forsvunnet og vi har så vidt nok dager til å få fri hele jula... - Dublin i April - Blåtur for samboer i juni (han arrangerte i fjor, da dro vi til Wien! Jeg har ikke bestemt meg hvor vi skal enda, så bare hiv inn forslag... - Osloferie på sommeren, samt tur til Kristiansand. Kaptein Sabeltann osv. - En ukes roadtrip i nord-italia i september - London i november (hååååper jeg!)
Gjest JeSuisLouise Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 Blir Panama-tur på meg i november Nettopp bestilt, ble overtalt av en annen jeg kjenner som har bodd der. Gleder meg SÅ mye, kose med dovendyr/øgler, bade, sole meg, spise god mat og bare ha skikkelig ferie i 4 uker Ellers har jeg ikke planlagt så mye. Går med MYE penger på denne turen. Kunne kanskje tenkt meg en Hellas-tur neste år, eller så har jeg en venninne med hus i Alanya som jeg kan besøke.
Anglofil Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2017 7 timer siden, missdior skrev: ååh, er så sjalu på all englandfaringen! elsker england. får nok ikke skreket meg til enda en londontur i år, men kanskje til neste år.. jeg skal til dublin i april, gleder meg veldig! utrolig fin by. sist jeg var der var jeg gravid, så denne gangen skal jeg drikke øl, masse! Ja, vi elsker jo England begge to, så vi må innom minst en gang i året. I fjor ble det to ganger, i år "kun" en gang. Til neste år skal vi også se etter muligens noe å kjøpe, får se. Vi har en stor drøm om å kjøpe noe der, i Devon, men får se hva det blir til, må jo ha råd også. Gleder meg masse til Dublin, selv om jeg ikke drikker øl, haha! -- Ellers mange spennende reiseplaner her, blir rent misunnelig. Vi har bestemt oss for å besøke et nytt land hvert år, til neste år blir det to: Irland og Italia. Men har mange andre land på lista som må besøkes. Skulle ønske jeg hadde ubegrenset med både penger og ferier så vi kunne reist så mye vi ville. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2017 Det blir visst mer reising for mitt vedkommende. I februar reiser samboer og jeg til Storbrtiannia; Blackpool og Manchester denne gangen. Han skal delta på en konferanse, men kombinerer det med en liten kjæresteferie. Blir koselig. Tenkte egentlig å benytte sjansen til å stikke innom York, men pga litt dumme flytider dropper vi det. Tenkte heller å reise innom York til sommeren. Mange fine reiser framover, gleder meg! Mvh Yvonne
Gjest Overrasket Skrevet 17. oktober 2017 #13 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg har faktisk ikke så veldig mange konkrete forskjellige planer fra nå og fremover. Jeg har kjøpt en enveis-billett til Italia, og har absolutt ingen store ambisjoner om å kjøpe returbilletten i spesielt nær fremtid. Til åpningsinnlegget, jeg personlig ville aldri i livet dratt til Amalfikysten som første tur til Italia, men jeg vet mange andre liker Amalfikysten godt.
Anglofil Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2017 8 timer siden, Overrasket skrev: Jeg har faktisk ikke så veldig mange konkrete forskjellige planer fra nå og fremover. Jeg har kjøpt en enveis-billett til Italia, og har absolutt ingen store ambisjoner om å kjøpe returbilletten i spesielt nær fremtid. Til åpningsinnlegget, jeg personlig ville aldri i livet dratt til Amalfikysten som første tur til Italia, men jeg vet mange andre liker Amalfikysten godt. Ok, er det noen spesiell grunn til det? Mvh Yvonne
Gjest Overrasket Skrevet 18. oktober 2017 #15 Skrevet 18. oktober 2017 9 hours ago, Yvonne said: Ok, er det noen spesiell grunn til det? Mvh Yvonne Min høyst subjektive oppfatning er at Amalfikysten for min smak er alt for dyrt for turister. Det er også litt for "glossy", hva kan man kalle det på norsk? Overfladisk, uekte, manglende genuinitet. Jeg synes egentlig heller ikke det er spesielt vakkert kystlandskap. Vin- og matopplevelser er veldig viktig i Italia, og Amalfikysten har mer eller mindre fraværende lokal vinproduksjon og uinteressant eller overpriset lokal mat. Som jeg sier, jeg vet om andre som liker seg godt der, men jeg synes ikke man får opplevelser som jeg forbinder med Italia der.
Anglofil Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #16 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 20 minutter siden, Overrasket skrev: Min høyst subjektive oppfatning er at Amalfikysten for min smak er alt for dyrt for turister. Det er også litt for "glossy", hva kan man kalle det på norsk? Overfladisk, uekte, manglende genuinitet. Jeg synes egentlig heller ikke det er spesielt vakkert kystlandskap. Vin- og matopplevelser er veldig viktig i Italia, og Amalfikysten har mer eller mindre fraværende lokal vinproduksjon og uinteressant eller overpriset lokal mat. Som jeg sier, jeg vet om andre som liker seg godt der, men jeg synes ikke man får opplevelser som jeg forbinder med Italia der. Okay. Passer bra, siden jeg ikke drikker alkohol, hehe. Du har nok helt rett, og dette er også litt av mitt inntrykk av stedet. Når det er sagt kommer det nok litt an på hva man ser etter også. Vi skal på opplevelsesferie senere, i England, med ganske tett program, men har lyst på en litt slappe-av-ferie uten at for mye skjer, og da tror jeg Amalfikysten er helt kurant. Helt ærlig kunne vi nok akkurat på denne turen reist til Gran Canaria (for å si det litt overfladisk) Alt til sin tid (jeg liker veldig godt opplevelser altså, bare for å understreke det, og det blir nok litt av det også altså), men ja, denne turen får nok en litt annen betydning enn om vi hadde dratt dit kun for å oppleve kultur og nyte god vin. Pris bryr vi oss ikke så mye om. Tanken er også at vi skal dra tilbake til Italia og oppleve mer av landet, så får jeg prøvd meg på italiensken min (som overhodet ikke er spesielt god, men vakkert språk). Mvh Yvonne Endret 18. oktober 2017 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå