Gå til innhold

Har problemer med ordet "dessverre".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takler det liksom ikke. Jeg blir irritert av å høre det. Kan det være et tegn på at det er et ord jeg må regne med å høre mye av?

"dessverre er det ikke slik" 

"slik er det dessverre" 

"dessverre ja.." 

Anonymkode: ded2b...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dessverre.

Anonymkode: 6b351...a92

• Liker 3
Skrevet

Tja, du kan jo ikke å stave det....

Anonymkode: 4af2c...0e9

Gjest BingMingTingSing
Skrevet

Jeg har det slik med unnskyld/sorry. Det betyr faen meg, ingenting! Folk skyter det ut, i hytt og gevær. Det er oppbrukt. Åh, jeg blir så irritert. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel...

Anonymkode: 01670...e51

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre staves slik ts har stavet det, jo..

Anonymkode: 5fafe...1d0

• Liker 4
Gjest BingMingTingSing
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre staves slik ts har stavet det, jo..

Anonymkode: 5fafe...1d0

Jepp! Det gjør det. 🙂

Skrevet (endret)
7 minutter siden, BingMingTingSing skrev:

Jeg har det slik med unnskyld/sorry. Det betyr faen meg, ingenting! Folk skyter det ut, i hytt og gevær. Det er oppbrukt. Åh, jeg blir så irritert. 

Jeg blir irritert over folk som skal være morsomme (?) og skriver "i hytt og gevær". ;)

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Dessverre er et ord folk slenger inn i setninger slik at det blir mye mer negativt!  dette ordet tynger en setning litt ekstra. Greit å bruke det i situasjoner der man skal være litt høffelig. Som i "nei, vi er dessverre tom for det produktet",  "det gikk dessverre ikke så bra".

Men å slenge på "dette er det som livet skal bestå mest av dessverre".  Det er seriøst negative folk som har erfart for mye negativt, som skal kaste sin negativitet over på andre.. Men på en mer skjult måte. 

Skrevet
11 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg blir irritert over folk som skal være morsomme (?) og skriver "i hytt og gevær". ;)

Litt det samme som å skrive/si; "redd som en hund".  Jeg skjønner ikke hvor folk får dette fra! Jeg blir flau. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler det liksom ikke. Jeg blir irritert av å høre det. Kan det være et tegn på at det er et ord jeg må regne med å høre mye av?

"dessverre er det ikke slik" 

"slik er det dessverre" 

"dessverre ja.." 

Av og til virker det som en falsk høflighetsfrase som bare blir puttet på et utsagn som egentlig ikke er så 'dessverre' for dem å dele, men for å fremstå som høflig og sympatisk så bare puttes det på. Litt sånn bittersøtt over ordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...