AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 heisann sliter med magen og har nå fått noen klumper i rumpehullet. vet ikke om det er hemorroider eller noe annet. gjør iallefall utrolig vondt! rumpehullet var hovent tidligere idag, men har nå gått ned og disse "klumpene" er igjen (3 stk). ikke veldig store, men kjennes ut som jeg har en monsterdildo opp i bakenden. vondt å gå, vondt å sitte, vondt å gå på do (JÆVLIG), vondt å tisse. syns også det presser/svir/er vondt i den ytre kjønnsleppen på den ene siden. ubehagelig å ha sex. jeg har brukt scheriproct-salve lenger enn jeg skal allerede (og legen mente jeg bare skulle fortsette, uten å foreta noen undersøkelse for øvrig) - men de har altså blitt verre MENS jeg har brukt den. jeg ser scheriproct kan gi tynn hud der bak - og med tanke på at jeg allerede har brukt den litt for lenge og det svir/stikker/prikker der bak i tillegg er jeg litt i tvil om hva jeg bør gjøre. er redd huden er blitt tynn/sår i tillegg pga kremen. er det noen som har tips? har problemer med å sove liksom Anonymkode: b06de...af2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Legen må da klare å kikke opp i rumpa på folk før de sier de har hemorider og sender dem hjem med en krem? Folk klarer da ikke kikke i rumpa si selv og bedømme hva som foregår på baksiden av kroppen og alvorlighetsgraden? Ville skiftet fastlege. Anonymkode: e6402...4d4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Gå til legen igjen. Kanskje du har store innvendige hemoroider som krever operasjon. Anonymkode: 0af2a...ecd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Brukt salve og be om å bli henvist til en kirurg om dette er noe som har plaget deg lenge eller som stadig vender tilbake. Noen kan operere og får det bedre da, mens for andre er det stor risiko ved operasjon og at man kan få ødelagt lukkemuskel eller kronisk sår og sårhet der bak, så det må en kirurg vurdere. Man kan sette strikk rundt hemoroidene så hudvevet dør og faller av, eller man kan skjære de vekk. Be fastlegen til henvise deg videre! Anonymkode: f2e36...730
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen må da klare å kikke opp i rumpa på folk før de sier de har hemorider og sender dem hjem med en krem? Folk klarer da ikke kikke i rumpa si selv og bedømme hva som foregår på baksiden av kroppen og alvorlighetsgraden? Ville skiftet fastlege. Anonymkode: e6402...4d4 ja, syns det vanskelig. blør ikke fra de heller og de klør ikke som jeg ser hemorroider vanligvis gjør. mistenker at jeg har fått endetarmsbyller (??). det er vanlig ved en sykdom jeg utredes for. og da tror jeg de må tømmes/opereres. man må iallefall til spesialist. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå til legen igjen. Kanskje du har store innvendige hemoroider som krever operasjon. Anonymkode: 0af2a...ecd har ny time om 2 uker. kan det være farlig å vente til den? tror ikke jeg har innvendige, jeg ble sjekket for det på legevakten for 3 uker siden, og jeg ser som sagt 3 tingster som er baki der, og det kjennes ut som det passer med smerten. jeg har fortykket tarm, så jeg har jo en del smerter derfra også som kanskje kan være vanskelig å skille. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Brukt salve og be om å bli henvist til en kirurg om dette er noe som har plaget deg lenge eller som stadig vender tilbake. Noen kan operere og får det bedre da, mens for andre er det stor risiko ved operasjon og at man kan få ødelagt lukkemuskel eller kronisk sår og sårhet der bak, så det må en kirurg vurdere. Man kan sette strikk rundt hemoroidene så hudvevet dør og faller av, eller man kan skjære de vekk. Be fastlegen til henvise deg videre! Anonymkode: f2e36...730 bruker salve ja, men har allerede brukt den for lenge... er bare usikker på hvor lurt det er siden det står at den gjør huden tynn osv. det har ikke vært så lenge, har vært av/på i 3 uker ca, men er usikker på om det faktisk er hemorroider eller byller/noe annet (se kommentaren over). Anonymkode: b06de...af2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis det ikke blir noen bedring og fastlegen din ikke kan hjelpe deg så bør du jo bli henvist videre. Gastroenterologer sjekker lett sånne ting poliklinisk. Men det kan nok være litt ventetid. Har du prøvd Scheriproct stikkpiller? Hvis hemoroidene har "festet" lenger opp, altså en førende blodåre lenger opp så vil ikke en salve helt nederst hjelpe. Grunnen til at man sier 3 uker er fordi man skal ha bedt om hjelp om det ikke bedrer seg innen da. Kortison kan gjøre huden/slimhinnene tynnere, men da ville legen ha sagt noe, om det er en stor risiko. Anonymkode: 1b939...a41
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det ikke blir noen bedring og fastlegen din ikke kan hjelpe deg så bør du jo bli henvist videre. Gastroenterologer sjekker lett sånne ting poliklinisk. Men det kan nok være litt ventetid. Har du prøvd Scheriproct stikkpiller? Hvis hemoroidene har "festet" lenger opp, altså en førende blodåre lenger opp så vil ikke en salve helt nederst hjelpe. Grunnen til at man sier 3 uker er fordi man skal ha bedt om hjelp om det ikke bedrer seg innen da. Kortison kan gjøre huden/slimhinnene tynnere, men da ville legen ha sagt noe, om det er en stor risiko. Anonymkode: 1b939...a41 Jeg ser jo at det stikker noen greier ut av rumpen. Kan det være inni i tillegg? Jeg er litt skeptisk til de stikkpillene pga det er så ømt og vondt der bak. Har jo ikke lyst å putte noe inn der da. Legen min sier ikke så mye om ting.. Han har gitt meg medisiner som er dødelig i kombinasjon med de jeg bruker fra før, så tar ikke alt han sier dødseriøst lenger Anonymkode: b06de...af2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser jo at det stikker noen greier ut av rumpen. Kan det være inni i tillegg? Jeg er litt skeptisk til de stikkpillene pga det er så ømt og vondt der bak. Har jo ikke lyst å putte noe inn der da. Legen min sier ikke så mye om ting.. Han har gitt meg medisiner som er dødelig i kombinasjon med de jeg bruker fra før, så tar ikke alt han sier dødseriøst lenger Anonymkode: b06de...af2 Men stikkpillene er virkelig effektive, mye mer enn salven (synes ihvertfall jeg). Men de er på resept. Spør om å bli henvist, når du har en tafatt lege så faller litt av jobben på deg, dessverre. Har han gitt deg medisiner som gir interaksjon med de du allerede går på? Spesielt. Har du tatt dette opp med han? Anonymkode: 1b939...a41
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men stikkpillene er virkelig effektive, mye mer enn salven (synes ihvertfall jeg). Men de er på resept. Spør om å bli henvist, når du har en tafatt lege så faller litt av jobben på deg, dessverre. Har han gitt deg medisiner som gir interaksjon med de du allerede går på? Spesielt. Har du tatt dette opp med han? Anonymkode: 1b939...a41 Har stikkpillene, er ikke på resept nei. Skal spørre om det på neste time om 2 uker. Lurer på å bytte lege. Det er problemer med alt hele tiden og han gjør aldri noe egentlig. Må spesifikt be om det og selv når jeg gjør det er det bare 10% av gangene det fungerer. Han nevner ikke blodprøver som er feile og gir meg ikke medisiner for ting jeg mangler osv.. Jepp, denne gangen var det dødelig interaksjon. Nevnte det for han ja, virket som han ble ganske sur (jeg hadde snakket med en på apoteket og en annen i spesialisttjeneste som frarådet den).. Ellers gir han meg veldig ofte medisiner som har interaksjoner eller er farlige å ta sammen eller som ødelegger effekten av hverandre og what not - så godt jeg er nøye på å sjekke slikt selv. Han gir meg også mange medisiner jeg ikke SKAL ha med tanke på mine andre sykdommer f. eks. Hadde vel vært stein død hvis ikke jeg var litt nazi på sjekkingen Anonymkode: b06de...af2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå