Gå til innhold

Oslo eller Bergen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg studerer i Oslo og må bare si at jeg kommer til å få rævva mi ut av byen sekundet jeg får vitnemålet :'D Så ville definitivt valgt bergen over oslo, men ville forøvrig valgt Trondheim over Bergen også da :) Hvis grunnen til at du ikke vil flytte til Trondheim er fordi at alle studentene der er fra byen tar du veldig feil, jeg tok et årsstudium der og antar at 70 % av klassen kom utenbysfra :)

Med tanke på vær er både Trondheim og Bergen varmere enn oslo, oslo kan godt ha 20 minusgrader på vinteren :P Så lykke tilll

Anonymkode: e0bfd...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 5.10.2017 at 4:59 PM, AnonymBruker said:

Da må det jo bli New York eller Beijing. Bergen og Oslo er småbyer.

Trondheim: Dårlig vær

Bergen: Dårlig vær

Oslo: Ofte bra vær

Anonymkode: e38e5...9c8

Når ble været i en av Norge's storbyer et kriterie for hvor man bør studere? Er vel heller kvaliteten på miljø og fakulitet som bør avgjøre det valget?

Bergen har et helt annet miljø å by på pluss at byen i seg selv er verdt oppholdet.

Anonymkode: 4d6aa...9bb

• Liker 1
Skrevet

Studerer i Bergen og angrer på at jeg ikke heller valgte Tromsø. Nord-Norge er virkelig noe for seg selv. Selv om jeg er nordlending, føler jeg nesten at det er enda kaldere i Bergen. Regn og sur vind nesten hele tiden, hver morgen må jeg ta opp vinduet for å høre om det regner (noe det som regel gjør). Trondheim er nok også fint, men de tilbyr ikke studiet mitt. Dog opplever jeg at studiemiljøet i Bergen er godt, men den dialekta begynner å gå meg på nervene. :P

Anonymkode: cf70b...cba

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på hvordan type liv du vil ha. Oslo er mye storby. Lett å havne i utelivsmiljøer der dop er helt vanlig. Mange fine og sunne miljøer også da. Bergen er litt mer kunstnerisk og alternativt og streit. Fine byer begge to men jeg ville valgt Oslo. Har også bodd i Bergen før.

Anonymkode: a722c...153

• Liker 1
Skrevet

Bergen, hvis du ikke har så mye imot regn og dårlig vær. Synes Oslo virker så upersonlig og kald. I Bergen får du alle fordelene som følger med en by, uten at man føler at man blir borte i mengden.

Anonymkode: 209fc...845

Skrevet

Bergen. Jeg studerte i Oslo, og det var en drittby. Jeg driter i om jeg ikke er PK nå, men det var alt for mante utlendinger der. Rett og slett. Det er også en stygg by, synes jeg. Nå bor jeg i Bergen på femte året, og stortrives her. Mye finere by, ikke så mange innvandrere, og det er veldig greit med litt fjell (ok, "fjell") i umiddelbar nærhet. Oslofolka kan ha marka så mye de vil; det er kjedelig med flat skog. 

Anonymkode: 8a179...4a4

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bergen, hvis du ikke har så mye imot regn og dårlig vær. Synes Oslo virker så upersonlig og kald. I Bergen får du alle fordelene som følger med en by, uten at man føler at man blir borte i mengden.

Anonymkode: 209fc...845

Jeg synes det er en smule snålt at omtrent alle nevner det dårlige været i Bergen, men ingen nevner noe om hvor mye snø og minusgrader det er i Oslo i måned etter måned om vinteren. For meg er minus 15 grader pluss snø i mange måneder regnet for å være dårlig vær. Hater å fryse og snø er totalt gørr ;) .

Anonymkode: 28299...a30

Skrevet

Ville valgt Oslo uten tvil!!! Har bodd i Trondheim,  som var koselig men ofte dårlig vær. I Bergen regnet det så mye at jeg ble skikkelig deprimert! Oslo har alt synes jeg. Marka, Huk, kule utesteder og masse varierte studietilbud. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er en smule snålt at omtrent alle nevner det dårlige været i Bergen, men ingen nevner noe om hvor mye snø og minusgrader det er i Oslo i måned etter måned om vinteren. For meg er minus 15 grader pluss snø i mange måneder regnet for å være dårlig vær. Hater å fryse og snø er totalt gørr ;) .

Det som er så fint med Bergen er at det nesten aldri er snø der, iallfall ikke lenge om gangen. Da jeg bodde i Bergen så var noen ganger de typiske måneden som januar og februar uten snø og mye mildere enn innlandet, som jeg er fra. Det var ganske deilig egentlig. Men nå liker jeg jo sånn delvis snø pga. at jeg liker å gå på ski, er bare ikke så glad i sånn ekstrem kulde. Med klimaet fremover så vil jeg tro at vintrene på Vestlandet blir mildere og mildere, derfor er vintermånedene ganske greie i Bergen forsåvidt uten at det blir sånn skikkelig vinter.

Det som er litt kjipt med at når det først blir snø og vinter i Bergen så er det som hele byen snus på hodet. Blir liksom alltid tatt på senga.  Det blir full kaos i trafikken fordi bilene ikke har bra nok dekk (ingen hører på værmeldingene liksom), busser sitter fast og Bybanen sliter. Så er de ganske dårlig på å strø i Bergen, iallfall dersom snøen kommer sånn i type februar. Det spøkes om at strøbudsjettet til Bergen kommune blir brukt opp før vinteren har startet :rolleyes: Alt dette er egentlig mest underholdende om man ikke blir berørt av det, f.eks. at man ikke trenger å være avhengig av kollektivtrafikk eller snubler på glatta :fnise:

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Skrevet
18 timer siden, lillsunshine skrev:

Det som er så fint med Bergen er at det nesten aldri er snø der, iallfall ikke lenge om gangen. Da jeg bodde i Bergen så var noen ganger de typiske måneden som januar og februar uten snø og mye mildere enn innlandet, som jeg er fra. Det var ganske deilig egentlig. Men nå liker jeg jo sånn delvis snø pga. at jeg liker å gå på ski, er bare ikke så glad i sånn ekstrem kulde. Med klimaet fremover så vil jeg tro at vintrene på Vestlandet blir mildere og mildere, derfor er vintermånedene ganske greie i Bergen forsåvidt uten at det blir sånn skikkelig vinter.

Det som er litt kjipt med at når det først blir snø og vinter i Bergen så er det som hele byen snus på hodet. Blir liksom alltid tatt på senga.  Det blir full kaos i trafikken fordi bilene ikke har bra nok dekk (ingen hører på værmeldingene liksom), busser sitter fast og Bybanen sliter. Så er de ganske dårlig på å strø i Bergen, iallfall dersom snøen kommer sånn i type februar. Det spøkes om at strøbudsjettet til Bergen kommune blir brukt opp før vinteren har startet :rolleyes: Alt dette er egentlig mest underholdende om man ikke blir berørt av det, f.eks. at man ikke trenger å være avhengig av kollektivtrafikk eller snubler på glatta :fnise:

Det kan gå flere år mellom hver gang det er minusgrader gjennom et helt døgn, i Bergen. Passer meg utmerket :) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...