Gå til innhold

Livredd for å kjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig redd for å kjøre, men har veldig lyst på sertifikatet. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg over denne frykten. Syns det er fælt å sitte på med andre også, sitter med hjertet i halsen hver gang. Har barn og vet at alt hadde blitt så mye mer praktisk om jeg turte å kjøre. Men hver gang jeg setter meg bak rattet for å prøve får jeg helt panikk. 

Det jeg lurer på er om noen har hatt det på samme måte og om dere klarte å komme dere gjennom det? Noen tips?

Anonymkode: 3ff03...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt det så ekstremt som deg, men så på meg selv som et ganske håpløst tilfelle når jeg skulle ta lappen fordi jeg hadde prestasjonsangst og slet med helt enkle ting, ble lett nervøs etc. Det som hjalp meg var at jeg skiftet kjørelærer faktisk. I begynnelsen hadde jeg en ganske urolig type, han var en helt ok person, men hadde rett og slett en stressende virkning på meg. En dag var han syk og da hadde jeg en annen som vikar, og det var helt annerledes, han virket så beroligende på meg! Så jeg ba om å få skifte til han, og det fikk jeg.

Vet ikke hvordan du finner kjørelærere som er spesielt beroligende da men....og vet ikke om det hjelper heller, men det er kanskje en av de tingene du kan se etter, å få en rolig type som kjørelærer, ikke en stresset en.

Anonymkode: eb8c1...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 22.36, AnonymBruker skrev:

 

Uansett vil jeg råde deg til å ta det rolig, TS. Begynn i det små, og ta med deg noen du føler deg trygg på. Begynn med å være passasjer. Prøv å fokusere på noe annet; snakk med personen du har med deg, se på omgivelsene. Ha korte økter jevnlig, og sett deg små mål du skal jobbe mot for hver økt. Etterhvert vil du se at det bare går framover og framover, og til slutt er det du som sitter trygt bak rattet og kjører på egen hånd!

Anonymkode: 5a674...f3b

Innlegget er ryddet for svar til fjernet innhold.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvordan klarer folk å komme med personangrep på en sånn tråd? Er dere mennesker som tror dere er så mye bedre en andre? Eller er dere bare utrolig kjepphøye? 

Anonymkode: d526b...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts jeg har ei venninne som har det som deg. Men hu er absolutt ikke innstilt på å lære å kjøre i det hele tatt. 

Men prøv å kjøre på en grusbane eller noe først. Slik at du føler at du får kontroll på start, stopp og giring. Du må ikke slenge deg ut i trafikkerte områder før du er trygg på bilen :) 

Anonymkode: d526b...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...