Pusheen the cat Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Vet ikke om dette blir riktig forum men, lurer hva som er greit å få med av mat gjennom sikkerhetskontrollen? Skal ut å fly i helga å tenkte å pakke med meg en del mat slik at jeg slipper å kjøpe på flyplassen. Er det greit med f.eks pasta eller annen middagsmat?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Ganske sikker på at du ikke får med deg mat eller drikke gjennom sikkerhetskontrollen. Med mindre du skal fly innenlands, husker ikke hvordan det er da. Har du barn får du med deg det meste. Anonymkode: 5e24b...213
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Ikke flytende, alt av mat er ok. Anonymkode: b538e...b98 5
Tørrfisk Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Husk at rømme, majones, ketchup osv teller som flytende, altså ikke lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen. Går nok greit om det er i en pastasalat osv.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske sikker på at du ikke får med deg mat eller drikke gjennom sikkerhetskontrollen. Med mindre du skal fly innenlands, husker ikke hvordan det er da. Har du barn får du med deg det meste. Anonymkode: 5e24b...213 Man får ha med seg mat, så lenge det ikke er flytende, men ikke drikke. Anonymkode: 103ad...5e7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Det står på flyselskapets nettside. Mat er lov så lenge det ikke er flytende. F.eks bløtkake er ikke lov. Anonymkode: a97f0...e33
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Mat går helt fint - så lenge det ikke er smørbart. Det at kremen i en bløtkake er smørbar gjør at den regnes som "flytende", og dermed ikke grei. Anonymkode: 09025...78f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Det snakkes vel her om transport i håndbagasje på fly? Å ta fram og ete egen mat på fly pleier da være forbudt? Anonymkode: 7e8aa...3e4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det snakkes vel her om transport i håndbagasje på fly? Å ta fram og ete egen mat på fly pleier da være forbudt? Anonymkode: 7e8aa...3e4 Jeg har gjort det i alle år, så tydeligvis ikke.. Anonymkode: 7f079...a01 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det snakkes vel her om transport i håndbagasje på fly? Å ta fram og ete egen mat på fly pleier da være forbudt? Anonymkode: 7e8aa...3e4 Nei det er ikke forbudt Anonymkode: b9bf4...419 1
Pusheen the cat Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2017 Takk for svar! Aldri hørt om at det ikke er lov å spise egen mat på flyet?? Har alltid brukt å ha med snacks som frukt og sjokolade til å spise på flyet. Men nå blir det mellomlandinger og en lengre tur så tenkte å ha med noe middag så slipper jeg å bruke så mye penger på flyplassmat.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis du drar på chartertur (f.eks med ving), så har du faktisk ikke lov til å spise medbrakt mat på flyet. Men på vanlige flygninger kan du spise hva du vil. Hvis du skal spise egen mat på flyplassen kan du selvsagt ikke sitte på en av restaurantene, men ved gaten eller noe Anonymkode: 67af2...eac
Stina234 Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 6 timer siden, Pusheen the cat skrev: Takk for svar! Aldri hørt om at det ikke er lov å spise egen mat på flyet?? Har alltid brukt å ha med snacks som frukt og sjokolade til å spise på flyet. Men nå blir det mellomlandinger og en lengre tur så tenkte å ha med noe middag så slipper jeg å bruke så mye penger på flyplassmat. Joda Ryanair har forbud da de vil selge sitt eget søppel.
reiseglad Skrevet 5. oktober 2017 #14 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis du sier at du har allergier og må ha med din egen mat, så kan de ikke nekte deg. Men altså, på vanlige flyginger i inn- og utland (ikke charter) har jeg hatt med mat sånn hundre ganger. Det går alltid fint. Har du med middag, ville jeg imidlertid passet på å ikke ha mat med for mye lukt, da andre passasjerer kan reagere. Det samme gjelder peanøtter, om det skulle skje at du sitter ved siden av en hyperallergiker. Husk også at yoghurt er væske!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå