Gå til innhold

Hvorfor sover jeg ikke? Desperat!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter noe helt forferdelig med å få sove! 

Babyen min er 8 uker. Pappaen tar han fra 22-02 for at jeg skal få ro og sove, men jeg ligger lys våken! Natt etter natt etter natt.

Nå er klokkn 04.00 og babyen har spist og sover i vugga ved siden av meg. Dog ganske urolig. Jeg er ikke trøtt overhode. Bare utslitt i kroppen. Jeg trenger virkelig råd!! Ammer han hver 2 time. Får ikke sove på dagen heller da han er ganske urolig. 

Han får en flaske MME på kvelden for at jeg skal sove, men jeg finner ikke søvnen.

Sover kanskje 4 timer i døgnet. Befynner å bli desperat og deprimert. 

Anonymkode: 0b28a...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som melatoninmangel. Ville prøvd kirsebærekstrakt som har melatonin i seg og som har bevist effekt på søvn.

Om du ikke finner det i Norge kan du finne det på for eks iherb. Anbefaler flytende, ikke piller. (Heter tart cherry extract eller concentrate på engelsk)

Anonymkode: fb184...70f

• Liker 1
Skrevet

Åh, så slitsomt å ikke få sove! Har ikke noen quickfix, men hadde div som funket for meg da gutten min var baby og 'aldri sov' på dagtid og spiste ofte på natta.

Det kunne hjelpe å:

ha varme ullsokker på når jeg la meg

drikke kakao m honning før sengetid

si til meg selv at hvile var nesten like bra som søvn, så jeg trengte ikke bli stressa om søvnen ikke kom

ha lydbok på lavt med en leser som hadde monoton stemme, evt ei kjedelig bok

ha radioen lavt på i bakgrunnen

spise et varmt måltid før leggetid, og dermed 'lure meg selv' til å føle jeg bare skulle ha meg en liten middagshvil

legge meg på sofaen selv om  det var kveld av samme grunn som over

• Liker 1
Skrevet

Hvis pappaen bare tar han 4 timer i døgnet er det ikke rart du ikke får sove. Da går du jo på høygir resten av døgnet og kroppen klarer ikke nedjustere seg fra stressmodus til avslappningsmodus ila så kort tid som 4 timer. 

Anonymkode: 49ac9...0cf

Skrevet

Vanskelig å få sove når man vet at man MÅ sove😔 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...