Gå til innhold

Håret mitt faller av!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er kvinne og håret mitt hatt blitt ca halvert i tykkelse siden mai. Når jeg grer det er det mengder som faller av, for ikke å snakke om når jeg dusjer. Gulvet er også fullt av hår. Det faller av med en hvit klump i enden, å jeg lurer på om dette er hårsekken? Ser tydelig hodebunn igjennom håret. Jeg har undersøkt å jeg mister like mye jevnt over hele hodet. Jeg opplevde en ganske heftig kjærlighetssorg som begynte i mars, og har vart frem til august. Har endelig begynt å komme meg videre. Jeg spiser sunt og variert, drikker nok vann og det er ingenting annet som er forandre fra før jeg begynte miste hår. Men lurer altså på om grunnen kan være at jeg var så mye lei meg? Kan sorg gi utslag i hårtap? Jeg tar b22 vitaminer og har ellers ingen mangler.

Anonymkode: 4dcb7...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stress av alle slag kan forårsake mye håravfall. Selv har jeg i perioder mistet veldig mye hår, trøsten er at det vokser ut igjen. 

Anonymkode: 0e103...8e9

Skrevet

Jeg kjenner ei som mistet mye hår etter ei periode med utrolig mye stress. 

Hun fikk diagnosen Alopecia areata. Ville nok tatt meg en tur til lege! Håper håret ditt vokser ut igjen😄

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Tørrfisk skrev:

Jeg kjenner ei som mistet mye hår etter ei periode med utrolig mye stress. 

Hun fikk diagnosen Alopecia areata. Ville nok tatt meg en tur til lege! Håper håret ditt vokser ut igjen😄

Det er det jeg er så redd for! At alt håret faller av. Det føles ikke som det stopper. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg er så redd for! At alt håret faller av. Det føles ikke som det stopper. 

Jeg tror bestemt ikke det er sykdom. Jeg mistet også veldig, veldig mye hår, det var veldig synlig også (iallfall for meg). Men det ga seg til slutt, og håret vokste ut igjen. Stress i ulike former påvirker kroppen vår mye mer enn vi tror. Men hvis du ikke klarer å slå deg til ro, så gå til legen og bli beroliget. 

Du har en så klar årsak som brudd og kjærlighetssorg som sammenfaller med hårtapet. Om hårtapet kom i en periode med null stress og livet var helt som vanlig, da ville jeg blitt mer bekymret. 

Anonymkode: 0e103...8e9

• Liker 1
Skrevet

Alopecia. Hadde det akkurat slik som deg. :( 

Anonymkode: 3dcad...fe4

Skrevet

Jeg har hatt Alopecia areata men jeg mistet alt håret på under 1 måned untatt et tynt lag som lå over hele hodet. Det mistet jeg litt etter litt og til slutt var jeg rett og slett skalla. Dette tok 3mnd. Deretter begynte det å vokse ut igjen og når det først begynte å vokse gikk det fort. Under 1 måned var hodebunn tettet med lyst dun som etterhvert ble mørkt og sterkere hår. 

Hvis du har mistet siden mai så burde det første begynne å vokse ut igjen nå?? så jeg tror ikke du har alopecia da hadde du vært skalla nå. 

Anonymkode: 57114...a0b

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...