AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Noen som har ringt mental helse's hjelpetelefon før? Hva er din erfaring? Anonymkode: 9c474...824
Cata Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har. Den hjalp ikke meg. Det ble for tydelig at mennesket som satt der "veldedighetslyttet" så det gav meg ingenting. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Dritt. Var en bobble av et menneske som snakket til meg etter Gud vet hvor lang kø. Hun sa at alt ordner seg til slutt og at man ikke trenger å bekymre seg for fremtiden fordi vi kan ikke vite hvordan det går. Kan ha vært kirkens nødhjelp.. uansett hjalp det ikke noe særlig. Anonymkode: 31879...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har veldig god erfaring med dem. Hadde en utrolig lang og vanskelig periode for et par år siden. Da ringte jeg dem sikkert en gang i uka. Det er litt ymse «kvalitet» på de som hjelper deg. Noen svarer ikke så godt som du skulle ønske, mens andre er helt gull. Jeg er utrolig takknemlig for at den tjenesten finnes. Anonymkode: 8e4b4...8cc
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har brukt dem i perioder jeg har hatt det dårlig, i stedet for å ta kontakt med helsevesenet fordi jeg ikke har tillitt til psykiatrien lenger. Jeg syns de bærer preg av å være underbemannet, pga laaaaaang ventetid. Ellers overveiende positive erfaringer. De fleste som jobber der er relativt oppgående. De kan kanskje ikke hjelpe en så mye, men de kan komme med synspunkter og man kan ha en vettug diskusjon om ting med flere av dem. Noen få av dem er helt idiot. Men sånn er det jo overralt her i livet. Anonymkode: a57a2...e7a
Gjest Esperanza98 Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg synes de har vært veldig gode å snakke med. Forståelsesfulle, flinke til å muntre meg opp og klart å roe meg ned.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har hatt god nytte av dem. Og andre ganger direkte skadelig. Det har alt å si på hvem man snakker med. En gang kom jeg til en relativt ung fyr som bare så masse provoserende dritt om mennesker med psykiske lidelser som jeg da sleit med. Han MÅ ha merket at jeg bare ble mer og mer opprørt. Helt OK å ha de meningene han hadde, jeg er ikke enig, men ytringsfrihet og meningsfrihet og alt sånt, MEN å drive å nærmest provosere en person i dyp smerte som ringer en sånn telefon det bør man holde seg for god for. Jeg skulle ønske jeg hadde vært sterk og fattet nok til å klare å skrive en klage. Han burde ikke jobbet der. Ellers hender det jeg ikke har kjemi med de jeg snakker med. Andre er det så som så men det distraherer meg fra problemene og har noen lure praktiske tips. Andre er herlig ærlige, byr på seg selv og skjønner virkelig hva du snakker om uten å belaste deg med sitt eget. Det er veldedighetslytting, men å fovente annet enn at de gjør det fordi de bryr seg eller vil gjøre noe godt, hva ellers skulle det være? Når de virkelig ønsker å gjøre en forskjell er vel det så ekte som det blir? Selv om de selvsagt ikke har noe personlig forhold til den smerten jeg opplever. De bryr seg om deg sånn som man kan bry seg om en person som er fremmed og lider og kjenner jeg meg selv så vet jeg at det kan være ganske mye. Jeg har lært at møter jeg noen samtalen går skeis med så bare avslutter jeg og ringer opp igjen. Andre ganger utfordrer jeg meg selv sosialt med å snakke med noen jeg egentlig ikke forstår eller har kjemi med. Man må ta vare på seg selv og gjøre gode valg selv når man ringer til en slik telefon. Anonymkode: 2c4a5...8a2
Skadeskutt Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Dårlig erfaring. Det vil si jeg satt en evighet i telefonkø til det kom en beskjed om at "det er for stor trafikk på telefonlinjen" også ble det lagt på. Ringte legevakten og fikk noen å snakke med der i stedet for. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 På 4.10.2017 den 2.30, AnonymBruker skrev: (...) En gang kom jeg til en relativt ung fyr som bare så masse provoserende dritt om mennesker med psykiske lidelser som jeg da sleit med. Han MÅ ha merket at jeg bare ble mer og mer opprørt. Helt OK å ha de meningene han hadde, jeg er ikke enig, men ytringsfrihet og meningsfrihet og alt sånt, MEN å drive å nærmest provosere en person i dyp smerte som ringer en sånn telefon det bør man holde seg for god for. Jeg skulle ønske jeg hadde vært sterk og fattet nok til å klare å skrive en klage. Han burde ikke jobbet der. (...) Anonymkode: 2c4a5...8a2 Vi har sikkert snakket med samme person. Den fyren jeg snakket med var noe for seg selv. Han gikk virkelig inn for å latterliggjøre og provosere. Anonymkode: 55c5f...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 Både og. Møtte en dame en gang som sa jeg var dum og at «du må da skjønne selv at det du gjorde var helt på villspor» da jeg ringte perioden jeg var på kjøret i forhold til rusmisbruk og hadde droppet ut av skolen pga problemer. Hun satt og gav meg skyldfølelse rett og slett. Som om jeg ikke skammet meg over meg selv og livet mitt fra før. Andre ganger har jeg møtt helt fantastiske mennesker. Ikke alle man får like god kjemi med, men de gjør en virkelig god jobb fordeom. Anonymkode: fdaa8...208
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har sikkert snakket med samme person. Den fyren jeg snakket med var noe for seg selv. Han gikk virkelig inn for å latterliggjøre og provosere. Anonymkode: 55c5f...6f1 Ja, det er jo mulig. Synes det er helt flaut at ikke noe ledelse eller kursing plukker opp sånt. Man vet jo at sånne folk finnes som enten ikke skjønner at de tråkker over folk eller som faktisk nærmest nyter makten de utøver. Det er ikke noe nytt. Men at noen gir slike mennesker tilgang til desperate mennesker i behov for å snakke med noen hyggelige folk, dét overrasker meg. Men han lurte dem vel trill rundt. Snakket han fyren din om depressive mennesker og de som ønsket å dø og sånt? Nå klarer jeg jo å se at det bare var han som aldri burde jobbet der. Men da ødela det mye for meg. Jeg trengte bare noe helt basic omsorg og litt støtte, fikk det motsatte. Anonymkode: 2c4a5...8a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå