Norre Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg er en ganske vanlig fyr som aldri har gjort noe graverende galt. Jeg rusler rundt i livet og prøver å oppføre meg ordentlig. Jeg vil at folk skal være glade og ha det bra. Men jeg tror ikke på kristendommen. Heller ikke de andre religiøse trosretningene. Hvorfor må jeg straffes og lide i Helvetet til evig tid? Bare religiøse får svare. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Hei Norre, du virker veldig nysgjerrig på spesielt kristendommen ,( og religion). Jeg har sett mange av trådene dine her inne. Jeg anbefaler deg å heller søke kurs om å lære om hva som faktisk står i skriftene. Det finnes også en veldig spennende og bra laget serie som heter The Bible , litt i samme stil som Vikings serien som forteller bibelhistorien Det virker som at du ikke kan så mye om religion og kristendommen , så hvordan kan du da mene at du ikke tror på noen religion? Tror du på noe som helst, eller er du ateist og mener alt er tilfeldig og ingenting er "meningen"? At skapelsen ble sånn som den er av et kræsj mellom to stener som fløt ute i intet i rommet og en eksplosjon og at mennesket er utviklede bakterieorganismer fra disse stenene? Når det kommer til spørsmålet ditt så tolkes religion på veldig mange forskjellige måter, noen kristne mener at det finnes en fysisk himmel og et fysisk helvete og at alle som ikke ber til Jesus og tar Jesus inn i hjertet sitt havner i dette lava og flammehavet, og de fleste av de tror at det flammehavet vil oppstå her på jorden i våre endedager og at de troende vil bli reddet opp til himmelen , fysisk, av engler. Andre mener at dette himmel og helvete er en indre transformasjon, og å slippe Jesus inn i hjertet handler om å leve med et åndelig lys i hjertet (som kalles frelse av kristne) og gjøre godt, tenke godt, og tro godt. De ser på bibelen som mer en esoterisk lære og ikke direkte oversettelse. Alltid handle og tenke rent, uten tanker som hat, misnøye, sjalusi, sinne osv, men leve med en ubeskrivelig nestekjærlighet der man ser seg selv i alle og ikke dømmer noen men kun gir kjærlighet og åndelig varme. At når man lever i en sånn state of mind så er man i himmelen, og at helvete er når man er i en bitter, hatsk state of mind. Eller levestil og levevei da, ikke bare state of mind. Så er det andre igjen som tolker bibelen som en metafor og som astroteologi. Dette er utrolig spennende, jeg anbefaler deg å se NRK dokumentaren Shakespeares hemmeligheter, den første halvtimen handler om Shakespear og er kanskje ikke så spennende, men du vil sitte med hakeslipp resten av dokumentar serien (som er i 2 eller 3 deler om jeg husker rett). Her dekodes frimurerske koder og lære om bibelen. At korset er en metafor for et stjernetegn og at de tolv disiplene er metaforer for de tolv stjernetegnene , hvor Jesus er den trettende, the Son = the Sun. Tallet tretten har jo vi her i vesten lært betyr ulykke, men i gammeldagse kulturer som i Asia, Mayakulturen og i Numerologi så betyr tallet tretten oppvåkning /spirituell opplysning og visdom. Så kan man tenke på sola som kilde til alt liv, og huske på at Solguden er jo den aller første religionen og troen på jordkloden, i Egyptologi. I egyptologi var spirituell praksis for åndelig oppvåkning ekstremt vikitg, det var derfor man levde, for å nå dette mente de. Man kunne nå det via ritualer og meditasjon og andre verktøy. Tilbake til dette med himmel og helvete : For de som tolker kristendommen som astroteologi, så trekkes spesielt historien om Ezekiel frem. Ezekiel fikk beskjeder i søvne i en periode, og plutselig en natt så stod det to sølvkledde engler ved sengen hans, som sa at han skulle gå til en bakketopp for å bli hentet. Der ble han senere hentet , av et farkost som kom som et lys. Historien om Ezekiel leste jeg lenge før jeg leste bibelen, i et ufo magasin, og da mener jo noen at disse sølvkledde englene var grey aliens (mange som hevder seg abducted i nå-tid sier at det ser ut som stramme drakter, denne grå "huden dems") og rett og slett et ufo skip som tok han med seg. Han kom aldri tilbake. I ufoverdenen er det jo mange rare teorier, men siden denne tråden handler om himmel og helvete så er det sånn i den spirituelle læren at det handler om dimensjoner. Jorden er tredjedimensjon, og himmelen er femte dimensjon. I femtedimensjon er tidsreiser og ormehull mulig, ikke fordi farkoster kan fysisk flytte seg sånn, men fordi man rett og slett er åndevesner som manifesterer materie. Så kan man knytte vitenskapen inn i dette her, og vi vet at materie består av atomer. Atomer må til for materie. Et atom består av 6 protoner, 6 nøytroner, og 6 elektroner, altså 666. I koranen (jada jeg vet du spurte om kristendommen) så står det at jorden er djevelens planet, og at det virkelige livet starter etter vi forlater jorden. Så kanskje du og jeg allerede lever i helvete? Kanskje helvete er denne type eksistansen, og det som kalles himmelen er når vi bare er en sjel uten materie? Jeg vet ikke, men det er spennende å trekke paralleller mellom alle tolkningene syntes jeg Vi kan ikke vite hvem som har rett eller feil, men jeg tror at uansett så lenge du lever rent i hjertet ditt og tankene dine skal du ikke frykte å bli brent i noe helvete. Og jeg tror at åndelig opplysning er veien til himmelen, ikke nødvendigvis det å be til Jesus uten å transformere sjelen sin selv. Kanskje alle disse rare tingene plantet noen frø videre hos deg, så håper jeg du finner din vei på veien "Hjem" Anonymkode: d26da...c9b 2
omarel Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: I koranen (jada jeg vet du spurte om kristendommen) så står det at jorden er djevelens planet, og at det virkelige livet starter etter vi forlater jorden. Så kanskje du og jeg allerede lever i helvete? Kanskje helvete er denne type eksistansen, og det som kalles himmelen er når vi bare er en sjel uten materie? Jeg vet ikke, men det er spennende å trekke paralleller mellom alle tolkningene syntes jeg Vi kan ikke vite hvem som har rett eller feil, men jeg tror at uansett så lenge du lever rent i hjertet ditt og tankene dine skal du ikke frykte å bli brent i noe helvete. Og jeg tror at åndelig opplysning er veien til himmelen, ikke nødvendigvis det å be til Jesus uten å transformere sjelen sin selv. Hvordan kan du si noe om islam som ikke er sant? Jorden er ikke djevelens planet i islamsk teologi og ingen muslimer har noen gang tolker det dit hen. Det finnes ingen referanser til verken Koranen eller hadith. Anbefaler deg å ikke si noe som ikke er sant😉. Anonymkode: d26da...c9b Endret 3. oktober 2017 av omarel 1
Norre Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Norre, du virker veldig nysgjerrig på spesielt kristendommen ,( og religion). Jeg har sett mange av trådene dine her inne. Jeg anbefaler deg å heller søke kurs om å lære om hva som faktisk står i skriftene. Det finnes også en veldig spennende og bra laget serie som heter The Bible , litt i samme stil som Vikings serien som forteller bibelhistorien Det virker som at du ikke kan så mye om religion og kristendommen , så hvordan kan du da mene at du ikke tror på noen religion? Tror du på noe som helst, eller er du ateist og mener alt er tilfeldig og ingenting er "meningen"? At skapelsen ble sånn som den er av et kræsj mellom to stener som fløt ute i intet i rommet og en eksplosjon og at mennesket er utviklede bakterieorganismer fra disse stenene? Når det kommer til spørsmålet ditt så tolkes religion på veldig mange forskjellige måter, noen kristne mener at det finnes en fysisk himmel og et fysisk helvete og at alle som ikke ber til Jesus og tar Jesus inn i hjertet sitt havner i dette lava og flammehavet, og de fleste av de tror at det flammehavet vil oppstå her på jorden i våre endedager og at de troende vil bli reddet opp til himmelen , fysisk, av engler. Andre mener at dette himmel og helvete er en indre transformasjon, og å slippe Jesus inn i hjertet handler om å leve med et åndelig lys i hjertet (som kalles frelse av kristne) og gjøre godt, tenke godt, og tro godt. De ser på bibelen som mer en esoterisk lære og ikke direkte oversettelse. Alltid handle og tenke rent, uten tanker som hat, misnøye, sjalusi, sinne osv, men leve med en ubeskrivelig nestekjærlighet der man ser seg selv i alle og ikke dømmer noen men kun gir kjærlighet og åndelig varme. At når man lever i en sånn state of mind så er man i himmelen, og at helvete er når man er i en bitter, hatsk state of mind. Eller levestil og levevei da, ikke bare state of mind. Så er det andre igjen som tolker bibelen som en metafor og som astroteologi. Dette er utrolig spennende, jeg anbefaler deg å se NRK dokumentaren Shakespeares hemmeligheter, den første halvtimen handler om Shakespear og er kanskje ikke så spennende, men du vil sitte med hakeslipp resten av dokumentar serien (som er i 2 eller 3 deler om jeg husker rett). Her dekodes frimurerske koder og lære om bibelen. At korset er en metafor for et stjernetegn og at de tolv disiplene er metaforer for de tolv stjernetegnene , hvor Jesus er den trettende, the Son = the Sun. Tallet tretten har jo vi her i vesten lært betyr ulykke, men i gammeldagse kulturer som i Asia, Mayakulturen og i Numerologi så betyr tallet tretten oppvåkning /spirituell opplysning og visdom. Så kan man tenke på sola som kilde til alt liv, og huske på at Solguden er jo den aller første religionen og troen på jordkloden, i Egyptologi. I egyptologi var spirituell praksis for åndelig oppvåkning ekstremt vikitg, det var derfor man levde, for å nå dette mente de. Man kunne nå det via ritualer og meditasjon og andre verktøy. Tilbake til dette med himmel og helvete : For de som tolker kristendommen som astroteologi, så trekkes spesielt historien om Ezekiel frem. Ezekiel fikk beskjeder i søvne i en periode, og plutselig en natt så stod det to sølvkledde engler ved sengen hans, som sa at han skulle gå til en bakketopp for å bli hentet. Der ble han senere hentet , av et farkost som kom som et lys. Historien om Ezekiel leste jeg lenge før jeg leste bibelen, i et ufo magasin, og da mener jo noen at disse sølvkledde englene var grey aliens (mange som hevder seg abducted i nå-tid sier at det ser ut som stramme drakter, denne grå "huden dems") og rett og slett et ufo skip som tok han med seg. Han kom aldri tilbake. I ufoverdenen er det jo mange rare teorier, men siden denne tråden handler om himmel og helvete så er det sånn i den spirituelle læren at det handler om dimensjoner. Jorden er tredjedimensjon, og himmelen er femte dimensjon. I femtedimensjon er tidsreiser og ormehull mulig, ikke fordi farkoster kan fysisk flytte seg sånn, men fordi man rett og slett er åndevesner som manifesterer materie. Så kan man knytte vitenskapen inn i dette her, og vi vet at materie består av atomer. Atomer må til for materie. Et atom består av 6 protoner, 6 nøytroner, og 6 elektroner, altså 666. I koranen (jada jeg vet du spurte om kristendommen) så står det at jorden er djevelens planet, og at det virkelige livet starter etter vi forlater jorden. Så kanskje du og jeg allerede lever i helvete? Kanskje helvete er denne type eksistansen, og det som kalles himmelen er når vi bare er en sjel uten materie? Jeg vet ikke, men det er spennende å trekke paralleller mellom alle tolkningene syntes jeg Vi kan ikke vite hvem som har rett eller feil, men jeg tror at uansett så lenge du lever rent i hjertet ditt og tankene dine skal du ikke frykte å bli brent i noe helvete. Og jeg tror at åndelig opplysning er veien til himmelen, ikke nødvendigvis det å be til Jesus uten å transformere sjelen sin selv. Kanskje alle disse rare tingene plantet noen frø videre hos deg, så håper jeg du finner din vei på veien "Hjem" Anonymkode: d26da...c9b Hei og takk for interessant svar! 🙂 Du har rett i at jeg er veldig nysgjerrig, ikke bare på kristendom, men på religionsfenomenet i sin helhet. For meg er alle former for religiøs tilnærming rett og slett umulig. Jeg er en veldig søkende person, og jeg er også troende, i det at jeg har et relativt gjennomtenkt «system» for Eksistensen og alt i det. Dette er dog gudløst, da jeg ikke tror på en bevisst, handlende og allmektig intelligens. For meg er det «guddommelige» en naturkraft. Jeg forsøker imidlertid samtidig å være åpen, for jeg erkjenner at ingen av oss faktisk VET noesomhelst. Derfor kaller jeg meg en «troende agnostiker». 🙂 Jeg er selvfølgelig ingen kristendomsspesialist, men hovedtrekkene anser jeg at jeg har inne. Så må jeg nevne, at sånn som f.eks du (og mange) tolker kristendommen, gjør sånne som meg uhelbredelig forvirret, i og med at dere river ned hverandres grunnleggende fundamenter. Innenfor samme religionen. 🤔😮 Omarel, som arresterte deg her i tråden, har jeg hatt flere lange «samtaler» med her på KG. Som ivrig muslim, har han lært meg veldig mye jeg ikke visste om islam. Det er imidlertid også hos Omarel tolkninger som forvirrer meg, noe han forklarer med at Koranen lar seg tolke på mange vis. Du sier det samme om Bibelen. Vi «utenforstående» blir dessverre ikke klokere av slikt. 😲🤔😁 Som søkende og «troende» har jeg smakt på mange livssyn og trosretninger. Jeg har endt opp med å «tro på alt». Med dette mener jeg at «alt er riktig» dersom puslespillet legges riktig. Foreløpig har vi null peiling på hvor brikkene skal plasseres. Jeg tror altså på gjenferd, sjelevandring, ufo og andre dimensjoner og virkelighetsplan. Derimot sitter jeg ikke og heier på alle sensasjonsvodeoene på YouTube. 🙂 Jeg kjenner til Ezekiel. Ja, jeg hørte også om ham av Erich von Daniken først. Og Enok var vel en annen fyr som forsvant med englene? I tillegg til alle de andre heltene i andre gamle myter. 🙂 Så - da «skravlet» jeg meg helt bort. Tilbake til Helvetet: Det er altså veldig vanskelig, om ikke umulig, for en ikke-kristen å bli klok på dere kristne når dere ikke engang er enig innad i egne rekker! 😁 Kommer jeg til Helvetet eller ikke?
Norre Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2017 2 timer siden, omarel skrev: Hvordan kan du si noe om islam som ikke er sant? Jorden er ikke djevelens planet i islamsk teologi og ingen muslimer har noen gang tolker det dit hen. Det finnes ingen referanser til verken Koranen eller hadith. Anbefaler deg å ikke si noe som ikke er sant😉. Anonymkode: d26da...c9b Hei! Fint å se deg igjen! 🙂 Ny runde med diskusjon her nå: «Kommer ikke-troende til Helvetet, eller ikke?» 😁 1
debatant Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 5 timer siden, Norre skrev: Jeg er en ganske vanlig fyr som aldri har gjort noe graverende galt. Jeg rusler rundt i livet og prøver å oppføre meg ordentlig. Jeg vil at folk skal være glade og ha det bra. Men jeg tror ikke på kristendommen. Heller ikke de andre religiøse trosretningene. Hvorfor må jeg straffes og lide i Helvetet til evig tid? Bare religiøse får svare. Du må ikke til helvete, da Jesus døde for dine synder. Om du velger å leve i dine synder, dømmer du deg selv. Valget er ditt. 2
Norre Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2017 3 minutter siden, debatant skrev: Du må ikke til helvete, da Jesus døde for dine synder. Om du velger å leve i dine synder, dømmer du deg selv. Valget er ditt. Hvilke synder?
debatant Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 1 minutt siden, Norre skrev: Hvilke synder? Synd er lovbrudd. Les 2 Mos 20.
Norre Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2017 Akkurat nå, debatant skrev: Synd er lovbrudd. Les 2 Mos 20. Du er flink med argumenter! 👌🏼😁 3
Gjest Elseby13 Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 2 timer siden, debatant skrev: Du må ikke til helvete, da Jesus døde for dine synder. Om du velger å leve i dine synder, dømmer du deg selv. Valget er ditt. Men nå sier jo ts at han aldri har syndet. Han lever et normalt hverdagsliv og plager ingen. Jeg antar også at han oppfører seg pent mot medmennesker. Syns for meg er drap, ran, voldtekt osv. Når ts ikke har gjort noe av dette, hva er poenget med å minne ham på at Jesus døde for "våre" synder??
omarel Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 3 timer siden, Norre skrev: Hei! Fint å se deg igjen! 🙂 Ny runde med diskusjon her nå: «Kommer ikke-troende til Helvetet, eller ikke?» 😁 Takk i like måte. Jeg kommer til helvete i følge kristne og jøder😊. Følger med her, alltid Interresant 😊 1
omarel Skrevet 3. oktober 2017 #12 Skrevet 3. oktober 2017 8 timer siden, Norre skrev: Jeg er en ganske vanlig fyr som aldri har gjort noe graverende galt. Jeg rusler rundt i livet og prøver å oppføre meg ordentlig. Jeg vil at folk skal være glade og ha det bra. Men jeg tror ikke på kristendommen. Heller ikke de andre religiøse trosretningene. Hvorfor må jeg straffes og lide i Helvetet til evig tid? Bare religiøse får svare. Vel. Du må ikke dømme deg så tidlig, du har et langt liv foran deg. Det er ingen menneske på jorden som rår over det neste liv, og heller ikke over paradiset eller helvetet. Vil si at hvis du møter en muslim som dømmer deg før du dør så kan du hilse han eller hun fra meg og si jeg har sagt at han eller hun er den største idioten på denne jord.😁 Det er Gud som dømmer i dommedag og livet vårt segles når vi dør og ikke mens vi lever. 1
GauteS Skrevet 3. oktober 2017 #13 Skrevet 3. oktober 2017 8 hours ago, Norre said: Hvorfor må jeg straffes og lide i Helvetet til evig tid? Bare religiøse får svare. Jeg er ikke religiøs, men svarer likevel: Fordi Gud sier så. Hvorfor skal du holde hviledagen hellig? For det har Gud bestemt at hans tilhengere bør gjøre. Velger du å være kristen, velger du å lite på Guds ord og da er det meningsløst å spørre hvorfor. 1
debatant Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 8 timer siden, Elseby13 skrev: Men nå sier jo ts at han aldri har syndet. Han lever et normalt hverdagsliv og plager ingen. Jeg antar også at han oppfører seg pent mot medmennesker. Syns for meg er drap, ran, voldtekt osv. Når ts ikke har gjort noe av dette, hva er poenget med å minne ham på at Jesus døde for "våre" synder?? Hva sier bibelen om å bære falsk vitnesbyrd ( lyve)?
Gjest Elseby13 Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 33 minutter siden, debatant skrev: Hva sier bibelen om å bære falsk vitnesbyrd ( lyve)? Når har jeg, eller ts, løyet?
Gjøksuppe Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 9 timer siden, Elseby13 skrev: Men nå sier jo ts at han aldri har syndet. Han lever et normalt hverdagsliv og plager ingen. Jeg antar også at han oppfører seg pent mot medmennesker. Syns for meg er drap, ran, voldtekt osv. Når ts ikke har gjort noe av dette, hva er poenget med å minne ham på at Jesus døde for "våre" synder?? «Det finnes ikke et rettferdig menneske på jorden som bare gjør godt og aldri synder.» Forkynneren 7:20 «Ham som ikke visste av synd, har Gud gjort til synd for oss, for at vi i ham skal bli rettferdige for Gud.» 2 Korinter 5:21 Det er ikke et eneste menneske på denne jord som er rettferdiggjort for Gud ut fra sine egne handlinger, det er rett og slett ikke mulig. Bare ved Guds nåde gjennom Jesus er det mulig for oss å bli rettferdige.
prt90 Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 17 timer siden, Norre skrev: Jeg er en ganske vanlig fyr som aldri har gjort noe graverende galt. Jeg rusler rundt i livet og prøver å oppføre meg ordentlig. Jeg vil at folk skal være glade og ha det bra. Men jeg tror ikke på kristendommen. Heller ikke de andre religiøse trosretningene. Hvorfor må jeg straffes og lide i Helvetet til evig tid? Bare religiøse får svare. Fordi du er et satans kryp som ikke aksepterer den allmektige Gud. Straffen er evig pine i helvetes ovner.
Norre Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #18 Skrevet 4. oktober 2017 2 timer siden, prt90 skrev: Fordi du er et satans kryp som ikke aksepterer den allmektige Gud. Straffen er evig pine i helvetes ovner. Nettopp... 👍🏻😥
omarel Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) 5 timer siden, prt90 skrev: Fordi du er et satans kryp som ikke aksepterer den allmektige Gud. Straffen er evig pine i helvetes ovner. Sett at han kommer inn til paradiset og Gud sier til deg, hvem ga deg rett til å dømme for det det neste liv på jorden, da verken paradiset elle helvetet tilhører deg. Det er stor synd å tilegne seg fullmakt fra Gud som Han aldri har gitt noen av Hans skapninger! Du begår urett mot Norre og hans like ved å dømme. Du burde skamme deg! Det som er i din rett å si er at hvis man dør i den tilstanden så sier teksten sånn og sånn, men du har ikke rett til å dømme en ensete sjel på denne jord! Burde skamme deg! Ved å dømme så tar du Guds rolle, dette er ikke din rolle!!!! Endret 4. oktober 2017 av omarel 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå