AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Er det stor sannsynlighet for at man kan bli gravid når en går på p-piller? Virker som om det er en del som blir gravid selv om de tar p-piller. Er det noen merker som er sikrere enn andre? Hvor viktig er det at man tar de til samme tid? Skal innrømme at jeg slurver litt, tar de alt fra mellom 9 og 12 på morgenen. Er første gang jeg bruker P-piller forresten, er på mitt tredje brett nå. Takk for svar, og vær så snill og vær saklig! Anonymkode: cd4b5...1c5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Må huske på at det er flere som ikke blir gravide. Jeg har selv bare brukt kondom i en tiårs periode i fast forhold itillegg til "å hoppe av i svingen" uten å bli gravid. Har også glemt minipillen av og til etter at jeg har begynt på det (Cerazette) og heller ikke blitt gravid. Jeg vil si at sjangsen er høyst individuelt. Bare husk å ta pillene innen 12 timers grensen så går det nok bra. Anonymkode: b6b98...414
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 P-piller er helt sikre hvis du tar dem riktig. De som blir gravide på p-piller har kanskje hatt oppkast eller diaré sånn at pillen ikke har blitt tatt opp i kroppen, eller glemt å ta pillen til riktig tid. Leser du pakningsvedlegget godt så får du vite alt dette og da minsker du også sjansen din for feil bruk og å bli gravid. Anonymkode: de2d4...357
heipådegsann Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: P-piller er helt sikre hvis du tar dem riktig. De som blir gravide på p-piller har kanskje hatt oppkast eller diaré sånn at pillen ikke har blitt tatt opp i kroppen, eller glemt å ta pillen til riktig tid. Leser du pakningsvedlegget godt så får du vite alt dette og da minsker du også sjansen din for feil bruk og å bli gravid. Anonymkode: de2d4...357 Der er legene litt uenig med deg. Ved korrekt bruk skal det være bare 0,3% sjangse for å bli gravid, men det er jo fremdeles en ganske reel sjangse. Altså vil 3 av 1 000 brukere oppleve å bli gravide selv om de ikke bruker pillen feil. Men p-piller er også som du er inne på den prevensjonen som har høyest brukerfeil-risiko. Og i dag regner man med at ca. 8% av alle som går på p-piller opplever å bli gravide. De fleste av dem på grunn av brukerfeil. Så er nok lurt å prøve å ta de til rett tid ja. Og være obs på at de ikke er trygge ved oppkast og diaré. Spyr du, og har hatt sex de siste 7dagene så bør du ta en angrepille, fordi det er ca. så lenge sædceller kan leve inni deg. Du bør også bruke kondom de 7dagene etter det fordi p-pillene ikke er trygge i den perioden
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har gått på piller i 12 år. Aldri blitt gravid. Anonymkode: cc166...422
Cyndaquil Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har bevis i magen min på at de ikke er 100% sikker 😊 jeg er gravid i snart 5mnd. Jeg tok hver eneste pille. Det er jeg helt sikker på. Jeg har tilogmed sjema der jeg krysser av for hver pille jeg tok slik at jeg var helt sikker. Så jeg har brukt pillene rett men likevel blitt gravid. (jeg er lykkelig og gleder meg uansett da 😊 Har ønsket meg barn, men tok piller fordi både jeg og samboer er vikarer som leide leilighet. Nå har vi kjøpt hus og har forespeilinger om fast jobb på sikt. Så det ordner seg. Kanskje det var det indre ønsket om barn som gjor at kroppen motvirket p pillene?)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 4 hours ago, Cyndaquil said: Jeg har bevis i magen min på at de ikke er 100% sikker 😊 jeg er gravid i snart 5mnd. Jeg tok hver eneste pille. Det er jeg helt sikker på. Jeg har tilogmed sjema der jeg krysser av for hver pille jeg tok slik at jeg var helt sikker. Så jeg har brukt pillene rett men likevel blitt gravid. (jeg er lykkelig og gleder meg uansett da 😊 Har ønsket meg barn, men tok piller fordi både jeg og samboer er vikarer som leide leilighet. Nå har vi kjøpt hus og har forespeilinger om fast jobb på sikt. Så det ordner seg. Kanskje det var det indre ønsket om barn som gjor at kroppen motvirket p pillene?) Tok du pillene til akkurat samme tid hver dag? Anonymkode: b3ee4...418
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg tar pillene om kvelden. Mellom kl 9 og 11-12. Gått på pillen siden jeg var 16 å på de 10 årene har jeg aldri vært gravid Anonymkode: d7d22...39d
lillsunshine Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 Dersom man leser pakningsvedlegget nøye, så er det flere brukerfeil en kan gjøre annet en å glemme å ta en pille. F.eks. står det at en del andre legemidler som man tar samtidig kan hemme opptaket av pillen. Så dersom man ikke har lest pakningsvedlegget nøye og går på andre legemidler samtidig som kan hindre opptaket, så kan man risikere å bli gravid pga. det. Som mange andre nevner så kan også oppkast f.eks. gjøre til at pillen ikke blir tatt opp skikkelig. Utenom det er vel sjansen ganske så liten. Men det er vanskelig å vite om det er brukerfeil eller ikke i de tilfellene der folk sier de blir gravide selv om de sier de tok pillen rett og slikt.
Rødtoppen Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 Er nok veldig individuelt... Nokon blir gravid berre av å vaske undertøyet sitt ilag med mannen sitt...
Cyndaquil Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok du pillene til akkurat samme tid hver dag? Anonymkode: b3ee4...418 Ja 😊 Alltid mellom 22-22.30.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå