AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Er det noen som har eraring med de nye transitutgangene på Gardermoen ? Altså, når du ankommer med ly fra utlandet og skal videre med innenriksfly. Du har bare håndbagasje, kan du da gå på "transit andre fly" ? Finnes det innsjekkingsautomater der,eller er du avhengig av å sjekke inn på mobil ? Slipper du da å gå gjennom sikk. kontrollen 2 ganger ? Virker som du må bruke boardingkortet for å få gå gjennom der, og da må du jo ha printet utpå forhånd eller bruke mobil. Mange tåpelige spørsmål fra usikker bruker, men en gang må være den første ( som ho sa jenta) Anonymkode: 41151...0b5
DrueSmoothie Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Flyr du med 2 ulike bookinger? Eller har du alt i samme booking? Det er vesentlig forskjell Om du har kjøpt 2 separate bookinger (bestillinger) så må du sjekke inn separat, og på Gardermoen tror jeg du da må ut i avgangshallen å gjøre det med mindre du kan gjøre det via telefonen din. Og jeg håper om du har gjort det sånn at du har GOD tid mellom flightene, for om første fly er forsinket så du mister andre fly så vil du miste denne billetten og må kjøpe ny billett og har ingen rettigheter. Dersom du har begge flightene i samme booking vil du som regel bli sjekket inn for hele strekningen ved første innsjekk, og du vil da ha billett og være sjekket inn hele veien. Fordelen med dette er at dersom første flight er forsinket skal du bookes om på annen flight for å komme deg videre uten kostnad for deg. Goood tur!
aglaea Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Det kommer an på hvor du kommer fra, og om du har gjennomgående billett helt frem. Jeg hadde en gjennomgående billett som gikk helt frem, men fordi jeg kom fra en destinasjon som ikke foreløpig dekkes av transit'en, måtte jeg likevel ut og hente bagasjen og sjekke den inn igjen på nytt. Dette var ikke informert om noe sted, jeg måtte forhøre med vaktene selv.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 2 timer siden, aglaea skrev: Det kommer an på hvor du kommer fra, og om du har gjennomgående billett helt frem. Jeg hadde en gjennomgående billett som gikk helt frem, men fordi jeg kom fra en destinasjon som ikke foreløpig dekkes av transit'en, måtte jeg likevel ut og hente bagasjen og sjekke den inn igjen på nytt. Dette var ikke informert om noe sted, jeg måtte forhøre med vaktene selv. Det reagerte jeg også på, ingen informasjon noe sted. Takk for svar forresten Anonymkode: 41151...0b5
reiseglad Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Ser at SAS skriver på sine sider nå at man med håndbagasje kan gå rett til gate gjennom transit. Det er vel ingen som sjekker inn lenger på automater, med mindre du har bagasje?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 På 3.10.2017 den 17.28, reiseglad skrev: Ser at SAS skriver på sine sider nå at man med håndbagasje kan gå rett til gate gjennom transit. Det er vel ingen som sjekker inn lenger på automater, med mindre du har bagasje? Ok, å da slipper du å gå gjennom sikk.kontr. en gang til håper jeg ? Anonymkode: 41151...0b5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Du må ha gjennomgående billett enten med Norwegian, SAS eller Widerøe. Reiser du kun med håndbagasje kan du ta "porten" til venstre som er forbehold personer med kun håndbagasje. Har du innsjekket bagasje må du pente vente og se på skjermen til din bagasje er klarert gjennom tollen, enten kommer flighten opp som "vent" for så å komme opp med beskjed at du kan gå gjennom. Så fort din bagasje er klarert gjennom tollen så vil ditt navn dukke opp i forkortet versjon, dette er et signal på at du kan benytte deg av de tre andre "portene" og tusle gjennom tollen og frem til innenlands. Navnet ditt vil da komme opp som dette: Anders Andersen vil dukke opp som And.And. Anonymkode: 5a686...583
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må ha gjennomgående billett enten med Norwegian, SAS eller Widerøe. Reiser du kun med håndbagasje kan du ta "porten" til venstre som er forbehold personer med kun håndbagasje. Har du innsjekket bagasje må du pente vente og se på skjermen til din bagasje er klarert gjennom tollen, enten kommer flighten opp som "vent" for så å komme opp med beskjed at du kan gå gjennom. Så fort din bagasje er klarert gjennom tollen så vil ditt navn dukke opp i forkortet versjon, dette er et signal på at du kan benytte deg av de tre andre "portene" og tusle gjennom tollen og frem til innenlands. Navnet ditt vil da komme opp som dette: Anders Andersen vil dukke opp som And.And. Anonymkode: 5a686...583 Så du må ha gjennomgående billett selv om du kun har håndbagasje altså. Ok, Tusen Takk for utfyllende svar . Anonymkode: 41151...0b5
upa Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Har nylig selv vært på ferie i utlandet. Endestasjonen min var Sola, og jeg spurte det ansatte når bagasjen skulle plukkes opp, og fikk som svar at det var på Sola. Like fullt måtte jeg vente på bagasjen på Gardermoen, og deretter sjekke den inn på nytt. Endret 9. oktober 2017 av upa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå