Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du helt ærlig se hele denne videoen og fortsatt si at verden er 5-6 tusen år gammel og at alle mennesker og dyr bare ble skapt slik de er, og at mennesker og dinosaurer levde samtidig? I dare you. 

Anonymkode: 9d33c...19e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker.

Lese.

Youtube er ikke slagkraftig.

Men jeg er enig med deg.

😁👍🏻

Skrevet
3 minutter siden, Norre skrev:

Bøker.

Lese.

Youtube er ikke slagkraftig.

Men jeg er enig med deg.

😁👍🏻

Med dette er en TED talk da. Det er folk som vet hva de snakker om. YouTube kan være greit hvis du vet hva du snakker om. Richard Dawkins er også veldig flink til å forklare evolusjon. 

Men folk som tviler kommer sikkert ikke til å lese nøye før de gir seg. De må få det enkelt forklart. 

• Liker 2
Skrevet

Mennesker og dinosaurer har da levd på samme tid, det er få fagfolk som betviler dette.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med dette er en TED talk da. Det er folk som vet hva de snakker om. YouTube kan være greit hvis du vet hva du snakker om. Richard Dawkins er også veldig flink til å forklare evolusjon. 

Men folk som tviler kommer sikkert ikke til å lese nøye før de gir seg. De må få det enkelt forklart. 

Jeg er enig i at en del på YouTube er både seriøst og bra.

Men det oser likevel ikke tyngde og seriøsitet av å poste YouTubeklipp. Man (i hvertfall jeg) får umiddelbart et inntrykk av at «her er en som tror på hva som helst».

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Mennesker og dinosaurer har da levd på samme tid, det er få fagfolk som betviler dette.

Det er ingen fagfolk som tror dette. Med mindre man har en grad fra Liberty University... som ikke burde kalle seg et universitet!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen fagfolk som tror dette. Med mindre man har en grad fra Liberty University... som ikke burde kalle seg et universitet!

Han sikter til fugler.

Anonymkode: ebc1b...080

• Liker 3
Skrevet

Kanskje de tror det, men nekter å si det - eller omvendt. Jorda er forøvrig flat og eksisterer bare i en parallell dimensjon.

😐

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo de fleste forskere tror (vet) dette. Fra antropologer, biologer , arkeologer til historikere. 

Helt utrolig om dette ikke er pensum på skolen? Er mange som ikke vet at mennesker og dinosaurer har eksistert siden menneskets spede begynnelse.

Endret av WubWub
Skrevet

Han sikter til fugler.

Anonymkode: ebc1b...080

Men det blir helt feil å si. Evolusjon betyr at ulike arter kommer fra andre arter. Man kan ikke si at fugl og dinosaur er det samme. 

Skrevet (endret)

Men det blir helt feil å si. Evolusjon betyr at ulike arter kommer fra andre arter. Man kan ikke si at fugl og dinosaur er det samme. 

Fugler og dinosaurer er det samme. Å hevde noe annet er feil.

De kalles "avian-dinosaurs"

Endret av WubWub
Skrevet
1 minutt siden, Norre skrev:

Kanskje de tror det, men nekter å si det - eller omvendt. Jorda er forøvrig flat og eksisterer bare i en parallell dimensjon.

😐

Vet du... det er mange flat earthers der ute. :roll::sukk: 

Skrevet

Nei tviler ikke. Spesielt ikke etter at leste om en amerikansk pastor som skulle gå på vannet som Jesus gjorde. Han ble spist av en krokodille.... Survival of the fittest! :hoppendeglad:

Anonymkode: 204e1...833

Skrevet

Archaeopteryx og microraptor er de første fuglene og de er klassifisert som dinosaurer;

30mmznr.jpg

52i8na.jpg

Skrevet

Nei tviler ikke. Spesielt ikke etter at leste om en amerikansk pastor som skulle gå på vannet som Jesus gjorde. Han ble spist av en krokodille.... Survival of the fittest! :hoppendeglad:

Darwin Award !

Skrevet

Vet du... det er mange flat earthers der ute. :roll::sukk: 

Mange, mange kilo!

Selv tror jeg på spøkelser, sjelevandring og ufoer, og jeg er åpen og disponibel for flat jord og mer. 

Men flat jord teorien er foreløpig ikke overbevisende for meg.

Skrevet

Jeg tror ikke på evolusjon nei. Jeg er overbevist om at Gud har skapt hele universet. Det finnes massevis av mikroevolusjon - at arter har utviklet seg for å tilpasse seg forholdene den lever under. Men det finnes ikke et eneste bevis på at en art har utviklet seg til en annen.

Men å tro at universet bare er 6000 år gammelt er vranglære. Det ordet som er oversatt med dag i skapelsesberetningen betyr egenntlig tidsperiode på originalspråket. Hver tidsperiode i skapelsen kan fint ha vart i millioner av år.

Anonymkode: 9027d...de3

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krokodiller er fra et evolusjonært perspektiv the fittest of them all og en av de mest velutviklede skapningene til tross for at de har en hjerne på størrelse med en valnøtt. 

De er så perfekte at de ikke har trengt forandre seg på over 200 millioner.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på evolusjon nei. Jeg er overbevist om at Gud har skapt hele universet. Det finnes massevis av mikroevolusjon - at arter har utviklet seg for å tilpasse seg forholdene den lever under. Men det finnes ikke et eneste bevis på at en art har utviklet seg til en annen.

Men å tro at universet bare er 6000 år gammelt er vranglære. Det ordet som er oversatt med dag i skapelsesberetningen betyr egenntlig tidsperiode på originalspråket. Hver tidsperiode i skapelsen kan fint ha vart i millioner av år.

Yikes.

Anonymkode: a6ee4...bd2

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

* 6000 år kommer ikke fra skapelsesberetningen

* Bevis for evolusjon finnes i bøtter og spann. Benekte dette er enten å være kunnskapsløs eller løgner.

* Det finnes ikke flere forskjellige evolusjon (mikro/makro er SAMME evolusjonen)

* Skapelse av universet har ingen relasjon med evolusjon i denne sammenheng

Endret av Midgard
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...