Gå til innhold

P piller og uregelmessig blødning.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på p-piller for noen måneder siden. Etter de to første måneden fikk jeg uregelmessige blødninger. Akkurat nå har jeg fått mensen en uke før jeg skal begynne på de hvite pillene.  Legen har sagt før at dette kan skje, og at det mest sannsynlig vil gi seg etter noen måneder. Jeg lurer derfor på: 

Er det greit å skippe de hvite pillene denne måneden så jeg ikke får mensen to uker i strekk? Eller vil dette ødelegge syklusen mer?

Leste på en side at du bør skippe resten av de rosa pillene på brettet hvis du har blødninger og heller begynne direkte på de hvite. Stemmer dette? Jeg bruker Loretta 28.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende loette er for svak til deg. Mange opplever mellomblødninger på den fordi den er lavdose. Jeg har "ikke lov" til å ha mensen av gynekologen min (er under en behandling) og har fått beskjed om at dersom jeg får en liten blødning skal jeg stoppe å ta pillene i 3 dager, for så å fortsette der jeg slapp. Hopper alltid over de hvite pillene. Ta en prat med lege/gyn om hvordan du skal ta pillene dine. 

Anonymkode: 7bcfa...380

• Liker 1
Skrevet

Hvis du hopper over de hvite pillene vil du mest sannsynlig slite med småblødninger hele neste måned, så det ville jeg ikke gjort. Det lureste er å fortsette som vanlig, altså å ta de hvite pillene, så du får "blødd ut". Å hoppe over de hvite pillene når du allerede har fått mensen vil bare klusse enda mer med syklusen. Hvis du har gått på pillene noen måneder og du får blødninger før du skal, bør du snakke med lege og eventuelt be om et annet merke

Anonymkode: 65399...d12

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar👍🏻 Skal snakke med legen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...