AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Pleier dere å bestille hotell og biletter hver for seg? Eller en pakkepris? Har sett at det kan være sinnsyk billige biletter av og til også kan man da gjøre kupp på hotellfronten også Kom med ideer folkens Anonymkode: f6b12...28d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Bestiller hver for seg. Anonymkode: 75859...2c5 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bestiller hver for seg. Anonymkode: 75859...2c5 Ja, tror nok det er lurt. Kan du anbefale noen sider? Anonymkode: f6b12...28d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Alltid hver for seg. Her hvor jeg bor er det ikke mange flyselskap som flyr, så jeg sjekker alltid SAS og Norwegian, bestiller der det er billigst og færrest mellomlandinger. Norwegian er best på direkteflyvinger, som regel. Når det gjelder hotell, booker jeg stort sett gjennom Booking.com. Jeg pleier å booke et rom i GOD tid, og alltid med gratis avbestilling. Så sentralt og fint som mulig, til en så billig som mulig penge :-P . Så koser jeg meg i månedene fram mot reisen med å se på alternativer når det gjelder hotell. Det kan ofte dukke opp siste liten-tilbud, eller jeg sjekker andre nettsider og finner noe annet og mer spennende, eller andre områder som er like fine å bo i som sentrum. Anonymkode: 9d495...03f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Fly rett fra selskap sine sider. Sjekk gjerne via finn, men bestiller via selskap sine sider. Bruker booking og hotels til å finne hoteller. Men sjekker alltid prisen på hotellets sider også, veldig ofte billigere der. Anonymkode: 75859...2c5
tirben Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Bestiller alltid separat. Sjekker flypriser på Momondo.com og booker ofte hotell på booking.com. Har også booket på hotels.com og expedia. Er også klubbmedlem hos diverse flyselskap og får dermed tips om kampanjer. Har derfor flere ganger reist business class med Qatar til Østen og betalt halv pris!!
Gjest Sonic Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 Fly enten fra Skyscanner eller direkte fra flyselskapets hjemmeside Hotell via booking.com - Velger alltid gratis avbestilling
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 Mange som bruker booking.com, skal undersøke denne 🤔 Anonymkode: f6b12...28d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 Fly fra opodo, hotell fra booking.com Anonymkode: 5d048...c2e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 Alltid hver for seg. Stort sett gjennom Momondo, eller direkte hos flyselskapene. Hotell varierer. Enten via Trivago, hvor man finner mange forskjellige tilbud og sider, eller gjerne på Tripdavisor, hvor man også får ulike tilbud. Hender også at jeg sjekker direkte hos hotellene for å se om de har bedre tilbud, men synes ofte at de er dyrere. Anonymkode: f91f7...f41
bortebra Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 Finn.no er god for å sammenligne hotellpriser; jeg booker også ofte via booking.com, men det er som regel ikke det billigste alternativet. Jeg liker å bestille flybilletter via kayak.no, der kan man sammenligne datoer og se hvilken dag det lønner seg å reise/å returnere - dette er selvsagt mest aktuelt dersom man er fleksibel og ikke må forholde seg til klare tidspunkt.
Stina234 Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 Fly og hotell hver for seg. Har av og til ikke kjøpt hotell i det hele tatt men bare forespurt om ledig rom på ankomststedet. Har alltid gått fint og har fått gode priser på den måten.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 25 minutter siden, Stina234 skrev: Fly og hotell hver for seg. Har av og til ikke kjøpt hotell i det hele tatt men bare forespurt om ledig rom på ankomststedet. Har alltid gått fint og har fått gode priser på den måten. Hva mener du med ankomststedet? Flyplass? *føler meg litt dum merker jeg* Anonymkode: f6b12...28d
Piffi Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 Alltid separat. Bor sånn til at SAS er gunstigst stortsett uansett, men sjekker alltid pris på andre aktuelle flyselskaper også før jeg bestiller. Bestiller alltid direkte fra flyselskapet etter å ha gått på en smell for type ti år siden Hotell pleier jeg å bestille via Hotels.com, Booking.com eller direkte fra hotellets nettside om jeg har planer om å bo på et hotell jeg tilhører lojalitetsprogrammet til og dermed ønsker å tjene poeng. Gjør alltid prissjekk via hotels eller booking før jeg bestiller uansett :-)
Stina234 Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 Beklager, jeg formulerte meg uklart. Jeg mente når jeg kommer inn til byen/ stedet ikke flyplassen. Gjør ikke dette alltid men av og til, har fungert fint for meg. Særlig på steder som har turistsesonger der du reiser litt utenfor vanlig sesong kan du få ganske billige hotellrom på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, Stina234 skrev: Beklager, jeg formulerte meg uklart. Jeg mente når jeg kommer inn til byen/ stedet ikke flyplassen. Gjør ikke dette alltid men av og til, har fungert fint for meg. Særlig på steder som har turistsesonger der du reiser litt utenfor vanlig sesong kan du få ganske billige hotellrom på denne måten. Ok Anonymkode: f6b12...28d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, Piffi skrev: Alltid separat. Bor sånn til at SAS er gunstigst stortsett uansett, men sjekker alltid pris på andre aktuelle flyselskaper også før jeg bestiller. Bestiller alltid direkte fra flyselskapet etter å ha gått på en smell for type ti år siden Hotell pleier jeg å bestille via Hotels.com, Booking.com eller direkte fra hotellets nettside om jeg har planer om å bo på et hotell jeg tilhører lojalitetsprogrammet til og dermed ønsker å tjene poeng. Gjør alltid prissjekk via hotels eller booking før jeg bestiller uansett :-) Ser at folk alltid kjøper separat, må bli flink på det jeg også, hehe. Anonymkode: f6b12...28d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 Nesten alltid fly og hotell hver for seg. Men så orker jeg ikke typiske charterferier heller. Masse regler, som at man må møte opp sykt lang tid før flyet går, gjerne midt på natta, overfullt fly (ja, det er mindre avstand mellom setene på en del charterfly som er satt opp til chartertrafikk), overfull buss som må kjøre en hel melkerute til og fra hotellet osv. Anonymkode: b6206...414 1
Christiane_W Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 Booker alltid separat. Flybilletter kjøper jeg via flyselskapets nettsider og hotell bookes via hotellets/hotellkjedens hjemmeside. Bruker ofte momondo, finn etc for å få oversikt over prisen i forskjellige perioder og booker deretter direkte.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #20 Skrevet 4. oktober 2017 Pleier å booke separat. Hotell bestiller jeg ofte via Agoda.com siden jeg reiser en del i Asia (kan også lett reise i siste liten og spørre i skranken om hoteller har ledig rom ved ankomst, men liker best å ha hotell på plass på forhånd siden jeg foretrekker høy standard) Noen ganger har jeg reist via restplasser fra charterselskap og på den måten fått både flyreise og hotell billig. Da kan vi bruke charterhotellet som utgangspunkt og reise videre derifra om vi skulle ønske det. Anonymkode: 36080...c2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå