Gå til innhold

Etter kjærlighetssorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet meg gjennom den første tida etter at eksen litt overraskende forlot meg. Det var veldig tungt det første halve året. Så begynte jeg å se lysere på det. Jeg begynte å synes at ting var gøy igjen. Jeg har også ny kjæreste. 

Men jeg sliter med sorg, sinne og forvirring angående hvorfor det ble slutt. Det kommer i rykk og napp, og gjerne når jeg er aleine. Da kan jeg gjerne få dårlig selvtillit og føle meg sviktet.

Jeg kjenner også på det med kjæresten, at det iblant skal lite til før jeg blir sånn... Ok, liker du meg ikke likevel? Skal du også forlate meg? Selv om ingenting dramatisk skjer. Men det blir sånn, hva skal han gjøre for å trygge meg på at han vil bli og elsker meg? Eksen brukte store ord, ble mange år og gikk likevel. 

En annen ting er at siden eksen forlot meg uten "grunn" - og få har sett meg grine over ham, for det gjorde jeg i enerom - er det mange som lurer på om vi kanskje blir sammen igjen seinere. Det verste er at jeg lurer på om eksen min også tenker sånn. At om et år eller to, liksom... Da føler jeg meg ihvertfall dritt, at liksom ingen lar meg få gå videre og bare legge fyren bak meg. Vi har stort felles nettverk og "alle" sier dette. Jeg har ikke lyst til å være eksens Plan B, men føler at folk mener at jeg burde ventet på ham for å se om han ombestemte seg. Jeg finner meg i mye,  men jeg forventer at en kjæreste skal ønske å være med meg. Og at en eks skjønner at slutt betyr slutt. 

Anonymkode: 61214...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt å måtte føle det sånn. Det å ikke vite og mangler svar er forferdelig. Hvis det er ok stemning mellom deg og eksen så ville jeg faktisk ha spurt ham. Det vil hjelpe deg å komme videre. 

Det at du usikkerhet om kjæresten din kan man anta er normal pga det du gikk gjennom. Man begynner å tvile på andre, som slett ikke har gjort noe galt, fordi det er sånn mennesket er for å beskytte seg selv. Hvis du er åpen med kjæresten din om det, at det forrige forholdet ditt påvirker litt hvordan du føler og tenker nå, kan det hjelpe. Tror faktisk også det å få svar av eksen kan hjelpe med dette. Men i bunn og grunn kan man aldri vite hva som kommer til å skje. Tillit er alt. 

Det er utrolig teit at vennene dine påstår at du og eksen kommer til å ende opp sammen. De ser vel at du er lykkelig sammen med kjæresten din nå? Du får være ærlig med dem å si at du er kommet deg videre i livet, og at fortiden er i fortiden. Utenom det, skal du ikke bry deg om hva andre sier. De vet ikke alt.

Anonymkode: 4d0d3...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjipt å måtte føle det sånn. Det å ikke vite og mangler svar er forferdelig. Hvis det er ok stemning mellom deg og eksen så ville jeg faktisk ha spurt ham. Det vil hjelpe deg å komme videre. 

Det er utrolig teit at vennene dine påstår at du og eksen kommer til å ende opp sammen. De ser vel at du er lykkelig sammen med kjæresten din nå? 

Anonymkode: 4d0d3...721

Det har jeg snakket med eksen om mange ganger. Han gir et nytt svar hver gang jeg spør. For eksempel: Han var usikker i lengre tid....Han var uenig i noe vi gjorde (som han sa ja til).... Han har nok med seg selv.... Han ombestemte seg angående framtidsplanene våre... Han syntes vi har vokst fra hverandre... Han har problemer fra barndommen og trenger terapi... Osv osv. Jeg synes det er veldig frustrerende, fordi jeg føler at bruddet liksom ikke har noe med meg å gjøre. Av og til sier han at jeg aldri har gjort noe galt. Andre ganger kan han være sint på meg og liksom føle at jeg har plagd ham. 

Jeg regner med at det er sånne type svar han gir vennene våre også, og forvirrer dem. 

Ikke alle vet at jeg har ny kjæreste, jeg går litt stille i dørene med det siden vi tross alt ikke er skilt enda, og siden en del lurer på hva "jeg har gjort" siden han slo opp så brått. Ikke alle vet at det er slutt, heller, for vi har stort nettverk og vi har vært diskrete på sosiale medier (det var vi ihvertfall enig om). Jeg var også knust i starten og orket ikke treffe så mange folk. Jeg planlegger å bli litt mer åpen om kjæresten når ting roer seg og flere begynner å få med seg bruddet. Men jeg sier uansett at jeg ikke tenker at det er opp til meg, det var tross alt eksen min som gikk og da får livet bare gå videre. 

Kjæresten vet at bruddet var vanskelig for meg og han er veldig fin rundt dette. Jeg går ikke veldig mye i detalj, men jeg har sagt at jeg kan føle mye rart, og at det kan være vondt å snakke om. Men at jeg tror det vil gå over. 

Anonymkode: 61214...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du faktisk fått grunner. Han er veldig ubesluttsom, og det virker han har problemer han må få orden på. Du skriver at du blir frustrert fordi du ikke føler bruddet hadde noe med deg å gjøre. Og det trenger det ikke være heller. Da var det bare ikke rett for han på dette tidspunktet. 

Det at ikke alle vennene dine vet at du ikke er sammen med eksen lenger forklarer jo hvorfor de prøver å trøste deg med at dere finne veien tilbake til hverandre igjen. Hvis du er mer åpen med vennene dine om det så vil de nok hjelpe deg med å komme over han. 

Men ja, skill deg fra ha fyren, lukk det kapittelet i livet ditt og start et nytt ett med den nye kjæresten din. Vennene dine vil nok støtte deg, og glem det fjotten. 

 

Lykke til!!

Anonymkode: 4d0d3...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...