Gå til innhold

Pendle Hønefoss Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hello, har lyst å flytte til Hønefoss men har jobb i Oslo.

noen av dere som har erfaring med pensling fra hønefoss til Oslo? Og har noen av dere peiling på hvilken områder (i Oslo) som er nærmest Hønefoss? Jeg er barnehagelærer og arbeidsmarkedet er bra i Oslo, men vanskeligere i Hønefoss. Så kunne tenkt meg en jobb nærmere Hønefoss. Men er forberedt på å måtte pendle. Tusen takk for innspill. PS jeg har ikke bil så blir buss. 

Anonymkode: 2dd21...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, jabx skrev:

Hvilke områder som er nærmest Hønefoss? Kan du ikke bare se på et kart da?

Joda. Men så var spørsmålet og om noen hadde erfaring med pendlingen. 

Anonymkode: 2dd21...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit å pendle, går direktebusser hver dag, 1 gang i timen 

Anonymkode: dacb8...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig greit å pendle, går direktebusser hver dag, 1 gang i timen 

Anonymkode: dacb8...434

Så bra. Tusen takk for svar. Trives i Oslo og, men savner Hønefoss. Var på ferie der hver sommer fra jeg var liten av. I tillegg er det mye billigere og leie der. Jeg ønsker og bo alene og gjerne litt fint. Oslo er skam dyrt. Går bussen fra sentrum? Tenker jeg nesten må bo litt nærme der bussen går fra (tar fort mye ekstra tid om jeg må bytte buss flere ganger) noen som har erfaring med hvor i Hønefoss det er lurt og bo?

Anonymkode: 2dd21...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en pendler på jobben. H*n sliter allerede med ryggplager etter noen mnd. pendling på denne bussruten.

Anonymkode: 3fef8...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bussen til Oslo går fra stoppet i sentrum (ved Ringerike vgs), men du trenger ikke bo midt i sentrum for det. Bussen går forbi rett bortenfor sykehuset så mulig å bo der oppe, Hvervenkastet og Eikli hvis du orker å gå litt (10 minutters tid) til nærmeste busstopp. Prisene er stort sett like hvis du tenker på å leie, men kanskje litt mindre jo lenger fra bykjernen du kommer :) 

Pendling går helt fint, og du kan ta både tog og buss til Oslo (ville personlig holdt en knapp på buss, den går ofte). 

Anonymkode: 29e64...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kaste bort 2 timer av livet sitt hver eneste dag på pendling. Hvis du finner deg en leilighet i nærheten av jobben slipper du unna med noen minutter hver vei. Du kan jo spare en dag i uka. Tilsvarer å ta fri hver eneste fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prt90 skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kaste bort 2 timer av livet sitt hver eneste dag på pendling. Hvis du finner deg en leilighet i nærheten av jobben slipper du unna med noen minutter hver vei. Du kan jo spare en dag i uka. Tilsvarer å ta fri hver eneste fredag :)

Du har ikke skjønt roen av å sitte på bussen og høre musikk, stirre ut vinduet og bare eksistere. 

Anonymkode: 99afb...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...