Gå til innhold

USA, visdomstenner og narkose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var rar ene gangen. Sa mye rart, husker det ikke selv. Snakket om monsteret og mye tull. Begynte å gråte også, fordi et monster stjal sjokoladen min. Hadde ikke noe sjokolade :P men var fortsatt overbevist om at den hadde blitt stjålet. Mamma lo så mye at hun tisset litt, jeg husker det ikke selv. 
Det skjedde bare den ene gangen, av 6 operasjoner. 

Anonymkode: 1d26c...ae6

Videoannonse
Annonse
Gjest C.Tramell
Skrevet

Har lurt på det samme. Jeg måtte operere ut alle visdomstennene, men jeg fikk ikke morsom narkose da heller :) 

Skrevet
30 minutter siden, Chibi skrev:

Nåja, ei jeg jobbet med i statene, trakk 2 visdomstenner, hun fikk ikke bedøvelse (sprøyte) men bare narkose.
Jeg mistet en fylling selv, fikk lystgass istedet for lokalbedøvelse.

Var mange jeg jobbet med, som fikk narkose/Lystgass istedet for lokalbedøvelse, så virker som om det er mer utbredt å bruke det, enn sprøyte... Mye mulig det var billigere også :fnise: 

Det vanligste er vanlig bedøvelse. Men om man er veldig redd så kan man få lystgass eller i virkelig ekstreme tilfeller narkose. Det er ikke vanlig med narkose for å fjerne noe så enkelt som visdomstenner. 

Det krever mer av tannlegen og kontoret (viftetrekk ol) for at tannlegen skal ha lystgass. Narkose krever egen anestesilege, så det skjer bare på sykehuset. Hvis ikke det er noen klinikker som har spesialisert seg. 

Må jo si at en ting er tannlegeskrekk, da forstår jeg at noen ønsker lystgass eller narkose. Men ellers så er det totalt unødvendig. Og ja, jeg har fjernet to visdomstenner kirurgisk.

Anonymkode: ed000...ade

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vanligste er vanlig bedøvelse. Men om man er veldig redd så kan man få lystgass eller i virkelig ekstreme tilfeller narkose. Det er ikke vanlig med narkose for å fjerne noe så enkelt som visdomstenner. 

Det krever mer av tannlegen og kontoret (viftetrekk ol) for at tannlegen skal ha lystgass. Narkose krever egen anestesilege, så det skjer bare på sykehuset. Hvis ikke det er noen klinikker som har spesialisert seg. 

Må jo si at en ting er tannlegeskrekk, da forstår jeg at noen ønsker lystgass eller narkose. Men ellers så er det totalt unødvendig. Og ja, jeg har fjernet to visdomstenner kirurgisk.

Anonymkode: ed000...ade

I USA?
Mulig de praktiserer det forskjellig i hvilke stater man er i :klo: 
For den klinikken jeg var på, så var det bare 2 valg; narkose eller lystgass. De brukte ikke lokalbedøvelse der i det hele tatt.. =) 

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke noe særlig om hvilken type bedøvelse de får, men jeg vet at de gjør unødvendige inngrep. I Norge tar vi ut visdomstennene hvis vi må, men i USA er det normalt å ta dem ut uten noen som helst grunn. Jeg vet om et tvillingpar som ble sendt til tannlegen da de var 14 for å ta ut alle visdomstennene. 

Jeg er 27, og jeg har nettopp begynt å få mine. Jeg kan se to, men jeg mener at det ikke er plass. Jeg kunne godt tenkt meg full narkose og bare fjerne alle fire. Frister ikke å være våken. :( 

Endret av Chiyo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...