AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Hadde lenge gått uten øredobber, og det er kun de tynneste øredobbene (fra h&m osv) som har passet, siden hullene sikkert har krympet litt inn. Men da jeg skulle begynne å bruke øredobber igjen, ble det rødt og vondt, og kom væske ut. Gikk uten noe i i flere uker for å roe det ned. Men da jeg skulle prøve med øredobber igjen, kom det tilbake, hoven, rød og vondt. Er en liten klump der hullet har vært før og. Hva kan man gjøre? Anonymkode: a640c...48d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Bruk sterile øredobber i noen uker. Det er litt ømt, men det er det eneste som funker. Etter noen dager er det som regel borte. Sånn har skjedd ofte med meg. Det er i hvert fall ikke farlig. 🙂 Anonymkode: c89b6...abe
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Hvor får man tak i sterile? Er ikke redd for at det er farlig. Synes bare det er så dumt at jeg ikke kan bruke øredobber. :/ Har flere ganger ventet mange dager/uker for å roe det ned. Når jeg da prøver øredobber noen timer, blir det en skikkelig øm kul inni, og det hovner opp og blir rødt. Bare i det ene øret. Anonymkode: a640c...48d
lillsunshine Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Den kulen/klumpen du snakker om har jo alle? Det er en slags kjertel tror jeg. Selv lenge etter at øredobbene er tatt ut kan jeg kjenne det. Om jeg forstår det rett, har du bare prøvd å ha øredobber i noen timer, før du tar det ut igjen? Du må la det gå lenger tid altså. Å bli rød med en gang man tar i øredobber etter lang tid uten er ikke unormalt. Selv begynte jeg å gå med øredobber for en liten stund siden etter lang tid uten, og var litt rød og varm det første døgnet, før det gav seg. Ellers kan det jo være at du reagerer på stoffet i øredobbene. Jeg har nikkelallergi så jeg holder meg unna billigøredobber, for selv om nikkel ikke er lov å bruke lenger så kan man risikere at de billigeste metallene har rester av det. Jeg bruker ekte sølv og det fungerer fint for meg. Kjøpt på glitter til 100 kr, fungerer supert for meg selv om jeg har nikkelallergi! Endret 2. oktober 2017 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har kjøpt sølvøredobber på glitter. Men de er litt tykkere i den staven som skal gå gjennom hullet, så må presse de gjennom. Og det gjør det iallfall ikke bedre når det er betennelse eller noe sånt. Har hatt øredobbene en hel dag og, men da ble det skikkelig varmt, ømt og vondt. Kommer puss ut av hullet og. Virker som en betennelse som ikke vil gå over. Kan man smøre på ett eller annet? Anonymkode: a640c...48d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå