AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Skrevet 1. oktober 2017 Noen som har dette eller har noen råd komme med for å forhindre det? Det er veldig plagsomt og gjør at leggetiden min utsettes hver kveld. Det oppleves som et slags lite støt med bilder i hodet av ubehageligheter spesielt rundt relasjoner til andre, ingenting spesifikt. Dette gjør at jeg våkner og ikke får sove igjen. Veldig plagsomt og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å unngå det. Anonymkode: 0374b...21b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Skrevet 1. oktober 2017 Ville prøvd å trene på kvelden. Der du er ferdig noen timer før du planlegger å legge deg. Anonymkode: 62d93...956
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Skrevet 1. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville prøvd å trene på kvelden. Der du er ferdig noen timer før du planlegger å legge deg. Anonymkode: 62d93...956 Pleier egentlig å bli ganske våken av trening på kvelden men kan jo gjøre et forsøk. Liker best å trene på dagen i dagslys. Anonymkode: 0374b...21b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Skrevet 1. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen som har dette eller har noen råd komme med for å forhindre det? Det er veldig plagsomt og gjør at leggetiden min utsettes hver kveld. Det oppleves som et slags lite støt med bilder i hodet av ubehageligheter spesielt rundt relasjoner til andre, ingenting spesifikt. Dette gjør at jeg våkner og ikke får sove igjen. Veldig plagsomt og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å unngå det. Anonymkode: 0374b...21b Bekymrer du deg mye til vanlig? Har du vonde minner som du bærer på? Er du veldig stressa i hverdagen? Problemer trenger selvsagt ikke å komme av traumer eller angst osv, men jeg spør fordi jeg har det slik selv. Jeg har mye fra oppveksten som ikke er bearbeidet ordentlig og som fører til mye uro og bekymring i hverdagen, både i forhold til andre mennesker, men også bare generelt. Jeg kan være stup-trøtt, men akkurat i det jeg skal sovne så er det som om kroppen min blir redd for å sovne og bare "Å nei! Hold deg våken!". Og med en gang jeg våkner, så blir magen og brystkassa fylt med en enorm tunghet og fysisk smerte. Litt av årsaken til det er at jeg aldri helt vet hva jeg kommer til å våkne opp til - Kommer jeg til å våkne opp fylt med energi, eller kommer jeg til å våkne opp med angst og depressive tanker? Dersom redselen og uroen kommer av bekymringer og vonde minner/tanker, så kan det hjelpe å få dette behandlet med terapi og evt. midlertidige sovemedisiner. Anonymkode: aaaca...ef7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Prøv melatonin. Du får det på resept men det er ikke noe sovemiddel, og helt ufarlig. Hjelper mot angst også. Anonymkode: b257d...5e5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har det. Hjertebank når jeg skal sove, og hjertebank når jeg våkner. Får ikke tilstrekkelig søvn. Helt jævlig.... Håper og fler kan komme med tips i denne tråden for legen min hjelper meg ikke med noe beroliggende... Anonymkode: 71dd2...56a
Gjest Walkingdead Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Ikke sitt på skjerm rett før du skal legge deg, ikke spis rett før du skal legge deg, det setter i gang fordøyelsen. Tren litt hver dag, og gjerne litt på kvelden. Varm dusj. Når du absolutt ikke får sove, gi opp!, men sett deg et sted du kan sovne med enten en god eller en dårlig (foretrekker sistnevnte) bok. Husk rutiner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå