Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, 19+5 og den siste uka har jeg hatt smerter under høyre ribbein. Det begynte som moderate smerter/ubehag men nå har det blitt mer smertefullt. Smerten er konstant, med mindre jeg ligger helt stille. 

Burde jeg gå til lege? 

Tenker at dersom det er nerver i klem eller lignende så kan jo ikke legen gjøre noe. Jeg jobber 100%. 

Innspill? 

Anonymkode: 943f1...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) jeg har ikke så mye gode råd/innspill, men vil bare si at jeg har det samme. Jeg er 24 uker på veg og har hatt dette i ca 2 uker. Du skriver at din smerte er konstant, slik har ikke jeg det. Min er mer intenst stikkende innemellom. Jeg nevnte det til jordmor på svangerskapskontrollen og hun sa ikke noe om det.. det ble tatt prøver av urinen min og den så vertfall fin ut. Jeg tror jeg ville forhørt meg med lege ja, evt be fastlegekontoret ditt om at fastlegen din ringer deg tilbake så dere får drøftet det

Anonymkode: f2d79...0a3

Skrevet

Kan det være nyresteins- eller gallesteinssmerter?(Husker ikke hvilket organ som er på høyre side,men begge typer smerter kan forekomme hos gravide)?Dette må undersøkes.

Anonymkode: dca04...63c

Skrevet

Har du kløe? 

Anonymkode: 72037...1c5

Skrevet

Der ligger galleblæra, ville tatt en tur til lege for en sjekk! 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei:) jeg har ikke så mye gode råd/innspill, men vil bare si at jeg har det samme. Jeg er 24 uker på veg og har hatt dette i ca 2 uker. Du skriver at din smerte er konstant, slik har ikke jeg det. Min er mer intenst stikkende innemellom. Jeg nevnte det til jordmor på svangerskapskontrollen og hun sa ikke noe om det.. det ble tatt prøver av urinen min og den så vertfall fin ut. Jeg tror jeg ville forhørt meg med lege ja, evt be fastlegekontoret ditt om at fastlegen din ringer deg tilbake så dere får drøftet det

Anonymkode: f2d79...0a3

Hvis jeg sitter/ligger godt og holder meg helt i ro har jeg ikke smerter, men smertene kommer ved bevegelse. 

Kan det være nyresteins- eller gallesteinssmerter?(Husker ikke hvilket organ som er på høyre side,men begge typer smerter kan forekomme hos gravide)?Dette må undersøkes.

Anonymkode: dca04...63c

Da bør jeg nok ringe legen i morgen. 

Har du kløe? 

Anonymkode: 72037...1c5

Nei, har ingen kløe. 

5 timer siden, MJF skrev:

Der ligger galleblæra, ville tatt en tur til lege for en sjekk! 

Ok, da har jeg fått bekreftet at jeg ikke er helt teit hvis jeg ringer legen :blomst: 

Anonymkode: 943f1...ec5

Skrevet

Jeg hadde smerter under høyre ribbein ved sist svangerskap og har begynt så vidt med dette og, uke 26 nå. Men mine smerter er ikke konstante, jeg kjenner de mest når jeg sitter lenge eller kjører bil. Det er heller ikke veldig vondt, mer plagsomt vondt. Har ei gravid venninne som også har slike smerter under høyre ribbein. Men sikkert lurt å høre med legen om du har veldig vondt og vedvarende smerter. 

Anonymkode: 06ac3...bb7

Skrevet

Økt sjanse forngallesteintrøbbel ved graviditet også! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...