AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Tenker dere noe over om noen får ereksjon når dere må kateterisere menn? Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk det gjort i helgen var innlagt pga noe greier, men fikk ikke urin ut så måtte kateteriseres, er i slutten av 20 årene, og midt under når de holdt på fikk jeg en skikkelig ereksjon, og jeg ble så flau over meg selv at jeg faktisk begynte og gråte etter at de hadde gått. Hvis jeg kunne så hadde jeg sikkert gravd meg igjennom sengen av skam. Tenker dere bare at *Shit happens* Jeg ville det jo ikke, og det var så langt ifra sexy som man kunne komme, men allikevel. Anonymkode: 96a1d...2ea
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Jeg har ikke opplevd at noen har fått ereksjon under kateterisering. Heller at de sier au ol. Men om det skulle skje og det hadde gått så langt at det ikke gikk an å legge ned kateteret, så hadde jeg bare sagt at vi prøver igjen senere. Jeg hadde overhodet ikke brydd meg noe om det, virkelig. Jeg tenker og funderer veldig over ting som kan skje eller skjer med meg selv når jeg er pasient, så jeg forstår at det var ubehagelig. Men som helsepersonell så er alt normalt, kan ikke komme på en kroppslig ting som har forundret meg eller som jeg har tenkt negativt om. Anonymkode: 25093...05c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 TS: Da skal du vite at det er helt normalt at fødende kvinner både tisser på seg og driter når de føder. Tro meg, de synes også det er flaut. Men kroppen gjør enkelte ting som vi ikke kan styre. Som sykepleier blir en bare vant med at ting skjer. En tenker ikke over det på noen dømmende måte, bare at nå er det viktig å få tørket bort her, eller sånn. Anonymkode: e6388...6df
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Jeg har opplevd at menn har fått ereksjon ved nedentilvask, da gjør jeg meg bare fortere ferdig enn ellers og dekker til med dyne. Noen har beklaget, noen har ledd av det og spøkt det bort, mens andre har latt som ingenting. Jeg tenker at det er helt naturlig, og er klar over at det ikke er noe man styrer - skjønner også at det kan oppstå selv om man nødvendigvis ikke er seksuelt opphisset, så det er ikke noe jeg tar personlig eller tenker så mye over. Jeg skjønner at du sikkert synes det var pinlig, men jeg har aldri møtt en sykepleiekollega som ville stusset over eller blitt brydd av dette Anonymkode: 16694...ce7 2
Skadeskutt Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 Det er en helt naturlig kroppslig reaksjon som mange andre ting vi sykepleiere møter på når vi steller eller gjør andre prosedyrer.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 Også opplevd ved nedentilvask. Er pasienten preget så sier at jeg at det går bra, en kroppslig reaksjon man ikke kan styre og at det ikke noe mer å tenke på. Later pas. som ingenting, later jeg som ingenting for å ikke ydmyke mer. Jeg går IKKE rundt å sier det til alle kollegaene mine. Hvordan ble du møtt? Var noen uprofesjonelle? Anonymkode: 58fa7...f60
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #7 Skrevet 30. september 2017 En ereksjon er like naturlig og kan komme like brått på som et nys. Anonymkode: ebefb...32f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Også opplevd ved nedentilvask. Er pasienten preget så sier at jeg at det går bra, en kroppslig reaksjon man ikke kan styre og at det ikke noe mer å tenke på. Later pas. som ingenting, later jeg som ingenting for å ikke ydmyke mer. Jeg går IKKE rundt å sier det til alle kollegaene mine. Hvordan ble du møtt? Var noen uprofesjonelle? Anonymkode: 58fa7...f60 Nei på ingen måte, det var en sykepleier student som gjorde det under tilsyn, hun visste ikke helt hva hun skulle gjøre tenker jeg, men det ble gjennomført, ingen sa noe, hvis det var noen som var litt bryske i oppførselen var det nok meg, vekslet så ikke altfor mange blikk med henne resten av tiden der. Men ble bare litt satt ut av meg selv, det hadde jeg aldri forventet. Anonymkode: 96a1d...2ea
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 Det skal du virkelig ikke tenke på! Dette er selvsagt ikke noe vi som sykepleiere tenker over. Vi tenker kun over slikt når menn som får ereksjon hinter til at man skal gjøre noe med det!! Usj. Tro meg, vi er borti alt mulig rart. Skjønner at det føles så utrolig flaut nå. Det som hjelper for meg er å tenke "de har så mange pasienter, jeg er en av tusenvis". Det går snart over, klemAnonymkode: ad694...e65
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 Skjedd mange ganger foe menni forskjellige aldre. Jeg har aldri gitt det en tanke en gang. Jeg bare legger en håndduk over og sir lett at vi prøver igjen om litt ikke tenk på det. Herregud jeg dreit på jordmora da jeg fødet, liksom.... vi er mennesker ikke roboter Anonymkode: 73be2...151 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 Har skjedd i lignende situasjoner, og det eneste jeg tenker er å bli fort ferdig med prosedyren for at pasienten ikke skal bli så flau. Anonymkode: fc002...c14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har ikke opplevd det, men kan si helt sikkert at jeg hadde ikke tenkt noe særlig over det om det hadde skjedd. Det eneste jeg hadde brydd meg med ville vært hvordan jeg kunne gjort situasjonen minst mulig belastende for pasienten. Som nevnt over av noen andre her, jeg hadde heller ikke fortalt det til noen av kollegaene mine i ettertid. Kroppen gjør ting vi ikke styrer over, sånt skjer. Jeg har blitt tissa på, prompa i fjeset, spydd på, håndtert avføring og mye mer. En ereksjon er virkelig ikke ille. Anonymkode: 68c25...c37
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 Dette skjer i ny og ned med alle aldersgrupper. Også når mannlige sykepleiere gjør det. Bruker å sende inn en mann eller homo om det skjer. Anonymkode: 056cb...730
boblevann Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 Dette har skjedd meg mer enn én gang - ikke under kateterisering men under vask/stell/dusj osv, og det er ikke noe jeg ofrer en eneste tanke. Ereksjon trenger ikke ha noe sammenheng med erotikk, kåthet eller sex - det er en ren fysiologisk reaksjon som kan skje når som helst og hvor som helst. Gutten/mannen har ofte null kontroll over når det skjer, og dette er helsepersonell klar over hvis jeg ser at mannen blir ille berørt av det, pleier jeg bare si "det er sånt som skjer" eller noe og legge en håndduk e.l. Over. Det er ofte mye mer ubehagelig for mannen det skjer med, enn for meg. Jeg ofrer det som sagt ikke en eneste kalori, blir hverken flau, nervøs, sur eller noe annet.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 Bryr meg overhodet ikke Anonymkode: 90a21...8bb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #16 Skrevet 2. oktober 2017 Synes du studenten var pen/deilig? Hadde du seksuelle tanker om henne? Anonymkode: 828ea...141
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå