Gå til innhold

Backpacking Thailand kostnader

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått et akutt behov for å reise, og vurderer en liten minibackpackereise til Thailand, eventuelt et annet land i sør øst asia. Tenker max en måned borte vinteren 2018. Har ikke så veldig god råd, så ønsker å gjøre det så billig som mulig. Hvor mye må man beregne i levekostnader for en måned? Tenker hostel, mat, etc. Alt bortsett fra flybilletter. Tenker også å reise alene, noen som har erfaring med det i Thailand? :)

Anonymkode: bfc5f...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor jeg fikk dette fra, men for noen år siden da jeg sjekket opp ca. budsjett på blant annet land i Asia, la jeg meg på ca. 9000 pr. mnd. Da lever du ganske greit, så kan nok gå under dette også. Hostell kan jeg huske ligger på ca. 50-150 per natt (standard/hvor i Thailand du er avgjør prisen). Måltider ute kan du få til under 10 kr. - som regel under 30. For 250-300 kr. pr. dag (da inngår også utflukter innimellom) skal du kunne klare deg fint som backpacker. 

Drar tilbake til Asia et par mnd. i november, og har estimert ca. det. Når det kommer til å dra alene, går det helt fint! Sør-Øst Asia generelt føles veldig trygt (synes jeg). Menneskene er små (haha), søte og avhengig av turisme. Du finner fort noen å prate/reise med om du har lyst, så lenge du er åpen og vennlig. Spesielt på hosteller er det lett å møte på folk i samme båt :-) God tur!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde budsjett på 15000 pr. mnd. når jeg backpacket rundt i Asia. Det er plenty. 10-12000 er greit, men du kan også gå under dette. Kommer an på hvordan du vil bo og hva slags aktiviteter du vil være med på. Mat er jevnt over billig, så lenge du oppsøker lokale spisesteder. Turistplasser kan være dyrere på alle måter, men ikke nødvendigvis etter som det er høyere konkurranse der. 

Bruk litt tid på å finne plass å bo, det er bare å gå fra plass til plass og sjekke fasiliteter og pris. 

Personlig så reiste jeg alene i over 50 uker i Sørøst Asia. Du kommer i kontakt med folk hele veien, men du bør også trives i ditt eget selskap for å si det sånn. Det blir nok en blanding av litt av hvert underveis. 

Lykke til og god tur. 

Skrevet

Du klarer deg fint på under 10000 i måneden. Man spiser svært billig både i Thailand og Vietnam. Kan også finne svært billige bosteder, homestay, hvor drt koster under 1000 kr pr uke. 

Men sjekk godt klimasonene før du drar. Det er stor forskjell på været på de forskjellige stedene.  Ikke så morsomt å være der når det regner hele tiden. 

Skrevet

Har vært på backpacking i Thailand og Kambodja. Alt er veldig billig der, om du ikke ønsker luksusstandard. Du kan bo på hostel/bungalow for 50-100kr natten, og mat koster mellom 10 og 30 kr dersom du spiser på lokale restauranter. Transport er også billig. Jeg ble lurt til å ta taxi gjennom hele Kambodsja, og det ble kun et par hundre kroner. Buss/båt/tog er kjempebillig. Du kommer langt med f.eks 10.000 i budsjett, dersom du ikke regner med flybilletter. 

Anonymkode: c2044...c90

Skrevet

Var 5 uker backpacking i 2013 med sønnen min og vi brukte 13000 kr. Da var vi i alle fornøylsesparker, slangeshow ol et barn kan drømme om. Hadde også en innelandsflyvning/nattog fra sør - nord t/r.

Bodde billig, type backpacking guesthouse og bungalows, drakk ikke mer en 2-3 pils til dagen og spiste de fleste måltider fra stands langs veien.

Ingen problem og reise alene, som enslig kvinne med et barn følte jeg meg aldri utrygg og ble fort kjent med andre.

God tur - Thailand er fantastisk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...