Gå til innhold

Depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har 3 ganger gått på zoloft (100 mg), men har alltid sluttet brått fordi jeg blir så optimistisk for at jeg skal klare meg bedre etter hver slutt.. Det varer noen uker før jeg går rett i kjelleren igjen. 
Jeg har tenkt en stund på å begynne igjen pga vanskelige tanker og utbrenthet. Det er like vanskelig for meg hver gang om bivirkningene er verdt det kontra depresjonen i seg selv. Det kan være selvmordstanker, jeg kan begynne å gråte ut av det blå, sover mye eller veldig lite, dårlig hukommelse etc.. 
Når jeg går på pillen sover jeg mye, dårligere konsentrasjon, ingen mattlyst, null sexlyst, brekninger.. 

Noen som sliter med det samme? 

Anonymkode: 5560e...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 3 ganger gått på zoloft (100 mg), men har alltid sluttet brått fordi jeg blir så optimistisk for at jeg skal klare meg bedre etter hver slutt.. Det varer noen uker før jeg går rett i kjelleren igjen. 
Jeg har tenkt en stund på å begynne igjen pga vanskelige tanker og utbrenthet. Det er like vanskelig for meg hver gang om bivirkningene er verdt det kontra depresjonen i seg selv. Det kan være selvmordstanker, jeg kan begynne å gråte ut av det blå, sover mye eller veldig lite, dårlig hukommelse etc.. 
Når jeg går på pillen sover jeg mye, dårligere konsentrasjon, ingen mattlyst, null sexlyst, brekninger.. 

Noen som sliter med det samme? 

Anonymkode: 5560e...f99

Selv går jeg på brintellix nå og er veldig fornøyd med det. Har tidligere gått på zoloft. Brintellix er et veldig godt antidepressiva som ikke påvirker libidoet i det hele tatt. Bare det er helt fantastisk i forhold til andre ssri, Når det gjelder konsentrasjon og det kognitive, er den også mye bedre enn andre ssri. Jeg er mye klarere i toppen på brintellix enn på zoloft.  Jeg er glad jeg byttet og gav denne medisinen en sjanse, zoloft gjorde ikke mye positivt for meg. Men alt er individuelt og må prøves ut.

Anonymkode: e4589...562

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...