Gå til innhold

Demonstrasjonen i Gøteborg

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/9396817/

Men altså, hvorfor i det hele tatt møte opp og vise avsky? Tenk om absolutt alle bare holdt seg unna den ruta nazistene går, så kan de gå der å bare demonstrere for seg selv og politiet?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet

De fikk det jo som de ville da, demonstrasjonen ble jo ikke vellykket.

Skrevet

Når nazistene marsjerer i gatene burde folk IKKE holde seg hjemme! Nå fikk nazistene ikke ødelagt bokmässan eller angrepet synagogen som ligger like ved. Deres lille demo ble helt mislykket, at på til er deres führer arrestert. Takket være alle motdemonstrantene. :hjerte:

Anonymkode: 617ae...6c3

• Liker 6
Skrevet

Etter hva jeg leste på vg, så har mot demonstrantene kastet stein ol på nazistene, altså det blir jo ikke bedre om man bruker vold. Håper virkelig politiet slår hardt ned på alle som utøver vold av et eller annet slag, ikke bare nazistene. 

Anonymkode: eeac2...09a

• Liker 6
Skrevet

Men om de får 0 respons og oppmerksomhet, så ville de vel følt seg rimelig teite der de gikk å demonstrerte for seg selv..? Å tro at de vil gi seg fordi de får motstand er vel ganske så naivt.

• Liker 4
Skrevet

Nazisme er noe svineri, og den er på fremmarsj. Hovedgrunnen til dette er meningskorridoren i Sverige, som nærmest er hermetisk lukket. Alt av problemer relatert til innvandring blir dysset ned, og alle som nevner problematikken blir stemplet som rasister. Da ligger misnøyen og bobler under overflaten, til slutt koker det over og resulterer i økt oppslutning for nazigrupperinger. 

• Liker 9
Skrevet

Nazismen er på fremmarsj fordi de får så god reklame. I gamle dager var det et nynazistisk parti i Sverige som ikke fikk noe PR. Jeg har glemt navnet. Skal se om jeg gidder finne det. Ikke SD.

Uansett, det kom en 20-30 personer på folkemøtene og ingen brydde seg med de. De sto der og følte seg dumme. Partiet ble oppløst uten å få inn noen i riksdagen.

Nå i 2017, er folk gale. Det er voldsom medieinteresse og ti ganger så mange motdemonstranter møter opp. I følge kilder jeg har lest, er det bare 200 nynazister i Sverige, og 500 "fans" det vil si folk som henger rundt og møter opp hvis det blir bråk. De er ikke medlemmer eller idealister. Disse vil bare ha spenning.

I tillegg har det kommet noen hundre flere nynazister fra resten av Europa. Regn med at disse 500 svenske "fans" som har fått være med og opplevd spenningen og slåsskampene går med i nynazistbevegelsen for full styrke.

Fasit etter oppløpet: Flere hundre nye nynazister, nyomvendte og hissige på å vise seg fram. Jeg er redd for at de kan gjøre grovere ting enn det vi har sett. At de kan begå drap eller mordbrann i løpet av de neste ukene, fordi de har nettopp fått se at det er de mot resten.

Alt dette fordi AFA og lignende grupper også vil slåss og vise seg fram.

I følge øyenvitnerapportering er det motdemonstrantene som angriper nå. https://nyheteridag.se/har-gar-motdemonstranterna-till-attack-mot-polisen-stenkastning-knallskott-och-rusningar/

Samtidigt har en stor grupp motdemonstranter samlats utanför Liseberg. Även en stor polisnärvaro fanns där för att hålla ordning.

”Vad ska vi göra? Krossa nazismen”, skanderar hundratals motdemonstranter varav flera är maskerade. Plötsligt flyger föremål i luften och människor börjar röra på sig i stora grupper. När en bengal landar bredvid poliser iklädda kravallutrustning utbryter jubel. Sedan blir stämningen allt mer hätsk.

Efter en stund börjar motdemonstranter gå i grupp mot polisen som i sin tur backar långsamt bakåt med dragna batonger. Senare syns flera poliser rusa emot motdemonstranterna och tumult uppstår. Flera maskerade personer gör utfall och knallskott kastas. Enligt polisen kan det även förekommit stenkastning.

• Liker 1
Skrevet

Media kommer ikke til å rapportere hvis venstre (AFA) angriper. Bare private videoer på youtube og uavhengige media sender noe om AFA.

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring og forherligelse av vold og brudd på norsk lov og innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, ops2 skrev:

Media kommer ikke til å rapportere hvis venstre (AFA) angriper. Bare private videoer på youtube og uavhengige media sender noe om AFA.

Du får vel lese avisene da. :) Står om det også.

OG at NMR ikke har fulgt politiets anvisninger fra begynnelse til slutt. (siste er vel ikke så viktig for deg)

• Liker 1
Skrevet

Det som har vist seg å fungere bra er snu ryggen til demonstrasjoner for å vise sin motstand 

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
2 hours ago, HalldirV2 said:

Nazisme er noe svineri, og den er på fremmarsj. Hovedgrunnen til dette er meningskorridoren i Sverige, som nærmest er hermetisk lukket. Alt av problemer relatert til innvandring blir dysset ned, og alle som nevner problematikken blir stemplet som rasister. Da ligger misnøyen og bobler under overflaten, til slutt koker det over og resulterer i økt oppslutning for nazigrupperinger. 

Sånn ser jeg det også. Det beste hadde vært å la dem få ytre de ekstreme meningene sine i en noenlunde rolig demonstrasjon, men sånn gikk det ikke. Sånn som media og antirasister hadde hausset dette opp var resultatet gitt på forhånd. Direkterapportering fra begge leire og jeg vet ikke hva. Selvfølgelig ble det stygt. Jeg tror ikke dette hjalp det minste for å stoppe rekrutteringen til hverken høyre-og venstreekstreme miljøer. Neste år blir det sikkert enda verre. Når man ser at det nå ikke skal mer til enn at man står opp for ytringsfriheten for å stemples som brun, er det gitt at enkelte innvandringskritiske i frustrasjon over å ikke bli hørt etterhvert nærmer seg de nynazistiske miljøene. I et demokrati må vi tåle å få høre ytringer vi ikke liker. 

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for oppfordring og forherligelse av vold og brudd på norsk lov, innlegg med diskriminerende eller hatefullt innhold, brukerdebatt, avsporinger og innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke hvofor de lar nasserne masjere gang på gang når man ser det blir bare drit og elendighet utavdet. GAH

Anonymkode: b605c...e21

• Liker 3
Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke hvofor de lar nasserne masjere gang på gang når man ser det blir bare drit og elendighet utavdet. GAH

Så du vil nekte folk å ytre sin mening fordi andre er uenig i den?

Da vil jo ingen kunne ytre seg om noe som helst da.

Endret av Rosetelys
Skrevet
8 minutter siden, Rosetelys skrev:

Kan de ikke uttrykke sin missnøye på face? Heller ta sosialt selvmord på den måten? De er jo avskum.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Rosetelys skrev:

Hadde du sagt det samme om det var 400-800 medlemmer av ISIS/DAESH som ville marsjere, med plakater som de anså var "folkeforrædere", samt ikke følge politiets anvisninger?

For øvrig, demokrati og yttringsfrihet skal vi ha. Men også yttringsfriheten har sine begrensninger som er lov nedfelt.

Men NMR er jo selv antidemokratiske og ønsker å tyste ner alle motstandere, de hadde med seg plakater med motstandere, blant annet redaktøren for DN og  andre politikere.

• Liker 2
Gjest Rosetelys
Skrevet
8 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Hadde du sagt det samme om det var 400-800 medlemmer av ISIS/DAESH som ville marsjere, med plakater som de anså var "folkeforrædere", samt ikke følge politiets anvisninger?

For øvrig, demokrati og yttringsfrihet skal vi ha. Men også yttringsfriheten har sine begrensninger som er lov nedfelt.

Men NMR er jo selv antidemokratiske og ønsker å tyste ner alle motstandere, de hadde med seg plakater med motstandere, blant annet redaktøren for DN og  andre politikere.

Nå er dette en voldelig terrorgruppe da, så jeg vet ikke helt hvor bra sammenligning det var. Jeg er mot bruk av vold for fremming av budskap og meninger. Om 400-800 medlemmer av ISIS var i Norge for å demonstrere håper jeg de hadde blitt arrestert alle som en pga fare for rikets sikkerhet.

Hadde det derimot vært en gruppe ikke-voldelige mennesker som ønsket å holde en demonstrasjon for ISIS, altså mennesker som ikke er tilknyttet organisasjonen eller er terrorister, og de hadde søkt og fått godkjenning så selvfølgelig skal de få demonstrere. 

Skrevet

Nå viser det seg at de som kastet stein var provokatører fra NMR, fra nazistene.

Anonymkode: 617ae...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...