Gå til innhold

Svimmel timer etter tannbehandling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 fikk boret et hull i overkjeven i går. Det ble satt bedøvelse. 
Merket ikke noe da. Men på ettermiddagen klaget hun over at det gikk rundt for henne. 
Tenkte ikke over at det kunne ha med tannbehandlingen å gjøre og tenkte at det kom vel til å gi seg, men klaget også på kvelden når hun la seg. Da hun våknet følte hun seg litt bedre, men så sa hun at det begynte å gå litt rundt for henne igjen.
Og så begynte jeg å tenke på om bedøvelsen kan ha forårsaket dette? 

Hun er kvikk og våken da, men føler det går litt rundt. Ikke så ille som i går.... 
Søke lege tenker jeg... men har noen andre erfaringer med å bli svimmel etter bedøvelse ?
Jeg har lest at man kan få en reaksjon rett etter - men ikke så lenge etter...

Men så begynner jeg å tenke da, at det var i overkjeven... om bedøvelsen har gått lenger opp i hodet... uff... 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: fb8d6...a45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt og si. Det kan være tannbehandling eller hun kan faktisk ha fått krystallsyken. Hvis hun er anspent i nakken så kan man bli svimmel av det og. Hvis det vedvarer eller du er usikker ta kontakt med lege.

Anonymkode: 66895...207

Skrevet

Hun ble veldig nervøs da hun skulle bore, skalv i underkjeven slik at jeg måtte holde hånden hennes. Han holdt på lenge i munnen og, så hun gapte lenge. Så jeg tenkte lïtt at hun kan være stiv i kjeven - det kan spre seg til nakken og gi svimmelhet og hodepine... for jeg opplevde noe lignende da jeg var hos tannlegen en gang... tålte ikke gape så lenge pga jeg har litt "liten" kjeve om du skjønner... Hun var anspent pluss hun gapte lenge. 

Hun har ikke klaget siste timene nå, men om hun sier hun fortsatt er svimmel senere i dag skal jeg ta kontakt just in case. 

Det går spysyke og nå - og jeg var uggen i stad - hun sa selv hun var svimmel OG kvalm.. hmmmm 

Spiste jo godt i går og. Men det gikk mange timer fra morgenen til hun åt - spiste frokost halv åtte - så spiste hun ikke noe før i tretiden pga hun følte seg rar i munnen etter bedøvelsen. 

Anonymkode: fb8d6...a45

Skrevet

Du kan gå til legen å be dem teste henne for allergier mot bedøvelse. Jeg får reaksjoner mot en type bedøvelse, og mine symptomer er mye av det samme du nevner: svimmelhet, at jeg forblir hoven i området i lang tid etterpå, småkvalm ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...