AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Spist appelsin for første gang på en stund. Hånden jeg skrelte med svulmet litt opp og kribler/svir enda... har alt spist halve appelsinen og litt vondt i magen å nå. Burde jeg dra på legevakt? Er det mulig jeg faktisk har sitrus allergi? Hånden svulmet vanvittig fort opp ved kontakt av appelsin juice mens jeg spiste den. Vasket hånden så den har stanset opp, men svir enda. Magen er definitiv vond. Anonymkode: 2abea...3f5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Ring og snakk med legevakta Anonymkode: 1760e...99f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring og snakk med legevakta Anonymkode: 1760e...99f Tror ikke jeg blir å dø. Vet ikke om jeg gidder å kaste bort tid på legevakten selv om jeg har litt vondt og en litt hoven og nummen hånd nå. Hevelsen har gått litt ned også, så tror jeg overlever. Magen kramper enda, men det går vel over. Om jeg spiser noe annet kan jeg muligens hemme appelsin krampen. (sosial angst også så har ikke lyst å møte folk) Anonymkode: 2abea...3f5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 Hva er det viktigste tegnet eventuelt for at jeg burde dra til legevakten? Tanken min er om halsen begynner å føler kvelende, så kan jeg eventuelt dra avgårde. Jeg føler det er litt overdrivende... fikk først ganske panikk når jeg innså at jeg reagerte på appelsin. Har andre matvarer jeg ikke tåler, så har hatt lignende opplevelser, bare ikke så ekstremt. Har aldri hatt at selv huden min hovner før. Og så hurtig. En matvare jeg er allergisk mot har ofte gitt meg kvelning følelse, kramper og kroppens utstøting, men aldri dratt til lege av den grunn før. Unngår bare å spise det igjen. Så tenker, jeg sannsynligvis overlever og ikke trenger å dra til legevakt. Litt bekymret siden reaksjonen var så hurtig derimot om jeg burde være obs på noe annet jeg kanskje ikke har opplevd av annen mat før. Føler meg mer rolig nå, trass reaksjonen og pågående magekrampe. Kroppen klarer å bli kvitt ting den ikke tåler fint selv vanligvis. .... Har virkelig ikke lyst å dra til legevakten og bruke et døgn eller noe der. Anonymkode: 2abea...3f5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 Nei men så ring dem og spør da menneske. Anonymkode: bd2ab...666 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 Et anafylaktisk sjokk oppstår veldig fort. Så du dør nok ikke etter såpass lang tid nei. Det tar noen timer før maten er borte fra magesekken og da skal den jo videre til tarmene, så det kan ta tid før magekrampene er over. Men prøv å spis vanlig mat og drikk for å tynne ut. Anonymkode: 4d8fe...a6e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 Jo, og om du har allergitabletter så ta en. Anonymkode: 4d8fe...a6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå