Gå til innhold

Ville du dratt alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte på radioen her om dagen en super klein tinder historie. 1. tinder date hadde gutten sagt: "kjipt at jeg møter drømmedama når jeg skal på utveksling til Hong Kong". Hun hadde svart: "Date Nr 2 blir i Hong Kong". Foreldrene hennes spanderte flybilletten og hun dro! (Utrolig tøft gjort!) Men det var ikke en vellykket tur :-( Han bodde i kollektiv og hadde et veldig lite rom. De kjente ikke hverandre så godt og det hadde endt med at hun hadde betalt 15.000 kr for en billett hjem tidligere..

Jeg er i litt samme situasjon. Møtte en fyr 1 gang via tinder i sommer og han er nå på utveksling, heldigvis ikke så langt borte som Hong Kong, men i Europa. Han har gjentatte ganger sagt at jeg må komme.. Jeg har lyst til å dra, men får ingen venninner med meg, så jeg må dra alene.. 😬

Noen andre som har vært i tilsvarende situasjon? 

Et problem er at han har ikke sagt noe om hva han tenker om bosituasjon.. Skal jeg bo hos han eller skal jeg booke hotell...? Det er litt kleint å spørre om det også.. Han bor i kollektiv, men jeg vet ikke med hvor mange...

Anonymkode: aac13...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du venter til han kommer hjem. Ingen som er på utveksling er på jakt etter et forhold hjemme i Norge. 

Anonymkode: 94026...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville neppe dratt til utlandet for å besøke en jeg hadde truffet EN gang. Skal det overhodet være aktuelt må man være ordentlig invitert, men konkrete boforslag og alt. 

Anonymkode: 5f722...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du for Tinder?  Jeg vil og.

Jeg har forelsket meg i utlandet i en jeg ikke kjenner så godt. Vet da faen ikke hva jeg skal. 

Anonymkode: 3ee0b...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du venter til han kommer hjem. Ingen som er på utveksling er på jakt etter et forhold hjemme i Norge. 

Anonymkode: 94026...998

Nå skjærer du alle over en kam! Hva vet egentlig du om det?

Anonymkode: aac13...0a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du for Tinder?  Jeg vil og.

Jeg har forelsket meg i utlandet i en jeg ikke kjenner så godt. Vet da faen ikke hva jeg skal. 

Anonymkode: 3ee0b...3f6

Om jeg betaler for tinder? Hva har det med saken å gjøre..? NEI, jeg betaler ikke for tinder

Anonymkode: aac13...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg hadde møtt han via felles bekjente, ville det vært så mye annerledes enn tinder? Vi har tilnærmet daglig kontakt etter han reiste..

Anonymkode: aac13...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alt for mistenksom til at jeg hadde følt meg trygg til å reise alene, og jeg hadde iallefall ikke bodd i ett kollektiv sammen med en gruppe med fremmede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg betaler for tinder? Hva har det med saken å gjøre..? NEI, jeg betaler ikke for tinder

Anonymkode: aac13...0a2

Hvordan har du møtt en på nett?  I et annet land, uten å bruke Tinder?  Jeg må isf betale hvis jeg vil ut av Norge 

Anonymkode: 3ee0b...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du møtt en på nett?  I et annet land, uten å bruke Tinder?  Jeg må isf betale hvis jeg vil ut av Norge 

Anonymkode: 3ee0b...3f6

Ehhhhh.. vi møttes i Norge

Anonymkode: aac13...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Elliespelli skrev:

Jeg er alt for mistenksom til at jeg hadde følt meg trygg til å reise alene, og jeg hadde iallefall ikke bodd i ett kollektiv sammen med en gruppe med fremmede. 

Så du ville bodd på hotell? Jeg har backpacket alene i Australia i 6 mnd rett etter VGS, så det å reise alene gjør meg ingen ting!

Anonymkode: aac13...0a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du ville bodd på hotell? Jeg har backpacket alene i Australia i 6 mnd rett etter VGS, så det å reise alene gjør meg ingen ting!

Anonymkode: aac13...0a2

Jeg ville nok ha vært skepisk til å reise å møte en person som jeg kun hadde møtt en gang tidligere. Men hadde jeg tatt reisen så hadde jeg bodd på hotell, er ikke kjemien der så trenger man ikke å forholde seg til vedkommende hele turen. 

Om du reiser, sørg for at noen har all informasjon om hvor du skal og hvem du skal møte. Og ha kontakt med de hjemme. 

/en smule paranoid 

Endret av Elliespelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av venninne mine er i dag samboer med en som hun bare hadde møtt èn gang før hun reiste til Australia. Han reiste til henne imens hun var der på utveksling, og de ble sammen der og da. Møttes ikke igjen før hun kom tilbake til Europa. Så for noen fungerer det.

Selv hadde jeg ikke satset på et forhold i en slik situasjon, men hadde kunne funnet på å ta turen som en ferie for meg selv. Funker jo fint å reise alene. Da hadde jeg bestilt egen overnatting som sikkerhet, og lagt planer for ting å gjøre uavhengig av han som han heller kan bli med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Moonwalker skrev:

En av venninne mine er i dag samboer med en som hun bare hadde møtt èn gang før hun reiste til Australia. Han reiste til henne imens hun var der på utveksling, og de ble sammen der og da. Møttes ikke igjen før hun kom tilbake til Europa. Så for noen fungerer det.

Selv hadde jeg ikke satset på et forhold i en slik situasjon, men hadde kunne funnet på å ta turen som en ferie for meg selv. Funker jo fint å reise alene. Da hadde jeg bestilt egen overnatting som sikkerhet, og lagt planer for ting å gjøre uavhengig av han som han heller kan bli med på.

Takk for svar :-) Hvis jeg ender opp med å dra vil jeg bo på hotell. Så må jeg planlegge ting jeg kan gjøre der alene, god ide! Så blir han med hvis han har mulighet :-)

Anonymkode: aac13...0a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du venter til han kommer hjem. Ingen som er på utveksling er på jakt etter et forhold hjemme i Norge. 

Anonymkode: 94026...998

og du snakker for hele verden nå eller? søstra mi gikk inn i et forhold med sin forlovede mens han var på utveksling i usa. å dra alle under en kam er idiotisk

Anonymkode: 6bcc1...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skal bo på hotell såklart. Det er åpenbart med mindre han har sagt noe annet, og det ville vært døds ubehagelig for dere to som knapt kjenner hverandre å bo sammen, og døds ubehagelig for de andre i kollektivet å ha en fremmed tinder date der i flere dager å høre på knulling og styr. 

Det er ikke teit å dra alene, men du skal ta sånne invitasjoner med en klype salt. Selvom han sier at han vil du skal komme betyr det ikke at han vil ha ansvar for hele oppholdet ditt og være med deg hele tiden. Belag deg på å gjør reisen til din egen, og at du treffer han for lunsj, sightseeing eller øl et par timer noen av dagene. 

Anonymkode: 9bdbc...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal bo på hotell såklart. Det er åpenbart med mindre han har sagt noe annet, og det ville vært døds ubehagelig for dere to som knapt kjenner hverandre å bo sammen, og døds ubehagelig for de andre i kollektivet å ha en fremmed tinder date der i flere dager å høre på knulling og styr. 

Det er ikke teit å dra alene, men du skal ta sånne invitasjoner med en klype salt. Selvom han sier at han vil du skal komme betyr det ikke at han vil ha ansvar for hele oppholdet ditt og være med deg hele tiden. Belag deg på å gjør reisen til din egen, og at du treffer han for lunsj, sightseeing eller øl et par timer noen av dagene. 

Anonymkode: 9bdbc...bb8

Ja, jeg må bo på hotell! Det hadde bare blitt kleint å bo hos han..

Men jeg har aldri vært på ferie alene. (Australia teller ikke. Der ble jeg kjent med en gjeng dag 1 og vi reiste sammen nesten hele tiden. Noen ble borte underveis og andre kom til, så jeg var aldri alene der).

Jeg hater å spise middag alene på restaurant. Jeg synes det er så kleint! Jeg er enig med deg at jeg må gjøre reisen til min egen. Jeg må ha en plan for hva jeg vil gjøre de dagene jeg er der, så kan han joine om han vil.. Regner med at det ihvertfall blir noen turer ut på byen sammen med han..

Uff, men det er egentlig bare å ta steget og bestille billetter.. 

Anonymkode: aac13...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt bereist så å reise alene er ikke noe problem(ei heller å spise ute alene, mange steder i verden er dette helt vanlig, og ikke et taper-symbol som i norge:P), og siden du ikke planlegger å bo hos ham så er det jo heller ikke noe problem. Viser det seg  at dere ikke går overens er det jo ikke noe verre enn å utforske byen du reiser til alene, være turist, kom i kontakt med de lokale osv. :) Så ha litt backup-planer i bakhånd. 

Anonymkode: 9ffbb...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...