Gå til innhold

Dry socket etter trekt tann - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her har erfaring med dry socket etter trekt tann og hvor lenge smertene varte. Jeg fikk påvist dette i dag og får symptomatisk behandling hver dag hos tannlege til det går over. Det er forferdelig vondt og må ta store doser smertestillende. Har lest at det kan ta 7-10 dager, men vil gjerne høre andres erfaringer. Jeg fungerer ikke så bra når jeg må ta mye smertestillende. 

Anonymkode: 69ad9...7d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det. Mener det ga seg etter en drøy uke. Husker jeg fikk påfyll av smertestillende etter den første uka. 

Anonymkode: b02c2...334

Skrevet

Hadde grusomt vondt i ca 14 dager før det ga seg gradvis. Klarte nesten ikke spise. Vil påstå at det er den verste smerten jeg har kjent noensinne, og jeg har født 2 barn uten bedøvelse! 

Spiste relativt mye sterke smertestillende for å klare å fungere noenlunde gjennom disse dagene. Har fått dette to ganger, og det var like ille begge gangene. 

Hadde behandling hos tannlege annenhver dag og flere runder med penicillin i perioden. Hjelper noe om du får lagt en veke med antibiotika i krateret. Unngår bakterier og lindrer smerte. 

Sist gang ga smertene seg etter at stingene var fjernet.

Skrevet

Hva er det?

Anonymkode: 3271c...593

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det?

Anonymkode: 3271c...593

Her kan du lese om det: http://lmgtfy.com/?q=Dry+socket

Anonymkode: b02c2...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...