Gjest Frysepinnen Skrevet 2. oktober 2017 #21 Del Skrevet 2. oktober 2017 På 28.9.2017 den 16.23, AnonymBruker skrev: Er ute etter en god og varm vinterjakke. Står mellom Woolrich og Canada Goose, merke bryr jeg meg egentlig ikke om. Heller kvalitet og varme som betyr noe. Jakken må også være i størrelse 2XS da jeg er veldig lita og spinkel. Noen som har erfaring med noen av disse jakkene? Eller har andre i samme utseende og anbefale :-) (Canada Goode Victoria og Woolrich Artic Luxury Parka) Anonymkode: 10e58...8a0 Jeg ville nok valgt Canada Goose. Den er nok den varmeste av dem, og jeg har selv god erfaring med dem, selv om jeg ikke har hatt denne modellen. Jeg må ha noe som er lengre. Når en først fryser, bør en ikke nøle med å satse på ei jakke av høy kvalitet. Generelt synes jeg også CG-jakkene er veldig fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #22 Del Skrevet 2. oktober 2017 På 29.9.2017 den 8.41, AnonymBruker skrev: Hva skal du med en så dyr jakke? Bor du på Finnmarksvidda eller i lavlandet med milde vintre? Anonymkode: 955f1...c61 Svar på spørsmålet istedet du Anonymkode: 2dd35...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 2. oktober 2017 #23 Del Skrevet 2. oktober 2017 Veldig fornøyd med min woolrich, men den har MYE pels på kragen, som kan se litt voldsom ut. I tillegg må du passe godt på den, for ytterstoffet er ganske lett å ødegge hvis man går inntil en mur etc. Den klassiske har et hardere ytterstoff. Jeg syntes den er veldig fin, men noen vil nok si den er for tykk. Gå innom Høyer eller lignende og prøv jakkene på! CG er også fine Alle som kommenterer dyreplageri etc har tydeligvis ikke lest seg ordentlig opp. Woolrichen du nevnte bruker vaskebjørnpels fra Canada hvor vaskebjørn er vanlig kjøtt å spise. Slik at hele dyret blir brukt, og det ikke er pelsindustri på samme måte som f. eks mink. De må selvfølgelig fortsette å syntes det er dyreplageri, men da håper jeg de også er veganere som ikke spiser okse, kylling etc. Mange hyklere der ute Mye bedre å investere i en god vinterjakke som kommer til å holde deg varm i flere år, som du tar godt vare på, fremfor å ødelegge miljøet ved å handle ti jakker til samme pris som ikke holder varmen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #24 Del Skrevet 2. oktober 2017 Du vet det finnes lekre, gode kvalitetsalternartiver alternativer hvor dur ikke blir torturert sant? Om man støtter den typen dyremishandling så er man enten stokk dum siden det er umulig for normale mennesker å ikke få med seg hva som foregår eller så er du ond og blottet for empati å driter i det. Anonymkode: bf789...3ed 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #25 Del Skrevet 3. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet det finnes lekre, gode kvalitetsalternartiver alternativer hvor dur ikke blir torturert sant? Om man støtter den typen dyremishandling så er man enten stokk dum siden det er umulig for normale mennesker å ikke få med seg hva som foregår eller så er du ond og blottet for empati å driter i det. Anonymkode: bf789...3ed Hold deg til tema Anonymkode: 2dd35...158 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 3. oktober 2017 #26 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg er veldig fornøyd med min jakke fra Fleischer Couture. Har hatt Goose men etter at jeg ble opplyst om hvordan de lages bruker jeg den ikke. Jeg syns FC sin er mer elegant og penere. Den har også pels på hetten, men dette er (i hvert fall ifølge produsenten) "dyrevennlig pels". (Kort fortalt: Pelsen kommer fra alpakka. Disse dyrene er mye mer verdt levende enn døde fordi man kan klippe dem -som sau- og dermed selge pelsen mange ganger. Men fordi vintrene i fjellene i Peru, der de lever, er fryktelige kalde er det mange som dør i løpet av vinteren. Denne pelsen brukes da bla på disse jakkene.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #27 Del Skrevet 5. oktober 2017 På 3.10.2017 den 0.02, AnonymBruker skrev: Du vet det finnes lekre, gode kvalitetsalternartiver alternativer hvor dur ikke blir torturert sant? Om man støtter den typen dyremishandling så er man enten stokk dum siden det er umulig for normale mennesker å ikke få med seg hva som foregår eller så er du ond og blottet for empati å driter i det. Anonymkode: bf789...3ed TS spørr om et spørsmål enten så svarer du på spørsmålet eller forsvinner. Er så lei av kommentarer som dette. Noen velger å støtte tortur å andre ikke! Get over it! Anonymkode: de233...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaEmilie98 Skrevet 9. november 2017 #28 Del Skrevet 9. november 2017 Jeg ville gått for Canada Goose! Jeg har selv to forskjellige CG jakker, og er kjempefornøyd! De er gode, varme, fine, og god kvalitet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #29 Del Skrevet 10. november 2017 På 29.9.2017 den 19.55, AnonymBruker skrev: Fjällreven Anonymkode: 69e7c...578 Ingen ting fra fjellreven er særlig fint, det ser enten urgamelt og slitt ut, eller som noe en uteligger har brukt. Anonymkode: 08236...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #30 Del Skrevet 10. november 2017 Har erfaring med begge. Stive, ubehagelig jakker. CG i tillegg tung. Begge er varme. Beste jakka jeg har hatt i forhold til varme og behagelig er Fleischer Couture. Men den er ekstremt varm. Solgte den da jeg synes jeg så ut som en nyrik russer i den 😂. Har ingen gode forslag, er selv på leting etter jakke som er passe varm, lett og behagelig og som er kledelig i tillegg. Finnes slike vinterjakker? 😀 Anonymkode: 0c760...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pmaxqueen Skrevet 10. november 2017 #31 Del Skrevet 10. november 2017 Har i år valgt å kjøpe en jakke uten ekte pels for "første gang". Veldig fornøyd med både pris og varme. Kjøpte den i en butikk så prisen var 2800 om jeg ikke husker feil. Hadde Parajumper i fjor. Det som er det deiligste med denne jakken er at den er MYE lettere enn mange andre jakker i samme stil som jeg har prøvd. Den er dog noe liten i str så kjøpte en større str enn jeg vanligvis bruker. Det er denne https://www.boozt.com/no/no/hilfiger-denim/thdw-technical-down-jacket-14_15704702/15704706?utm_source=google&utm_medium=feed&utm_content=no&utm_campaign=productsearch&gclid=Cj0KCQiAuZXQBRDKARIsAMwpUeTb8Gm54dUTUIX5v-8nuvPfGhhnwI2uYN-fD5wzYc84kJNmTbAWfhwaAkfaEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #32 Del Skrevet 10. november 2017 Hva med Davos parka fra Swims? Det er itillegg et norsk merke. Jeg har parkaen selv. God og varm, samt veldig lett. (Hater tunge jakker). Den er heller ikke «boblete». Veldi enkel og tidløs parka uten fjas. Har heller ikke pels. Anonymkode: 016ba...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #33 Del Skrevet 10. november 2017 På 2.10.2017 den 23.44, Vackra skrev: Veldig fornøyd med min woolrich, men den har MYE pels på kragen, som kan se litt voldsom ut. I tillegg må du passe godt på den, for ytterstoffet er ganske lett å ødegge hvis man går inntil en mur etc. Den klassiske har et hardere ytterstoff. Jeg syntes den er veldig fin, men noen vil nok si den er for tykk. Gå innom Høyer eller lignende og prøv jakkene på! CG er også fine Alle som kommenterer dyreplageri etc har tydeligvis ikke lest seg ordentlig opp. Woolrichen du nevnte bruker vaskebjørnpels fra Canada hvor vaskebjørn er vanlig kjøtt å spise. Slik at hele dyret blir brukt, og det ikke er pelsindustri på samme måte som f. eks mink. De må selvfølgelig fortsette å syntes det er dyreplageri, men da håper jeg de også er veganere som ikke spiser okse, kylling etc. Mange hyklere der ute Mye bedre å investere i en god vinterjakke som kommer til å holde deg varm i flere år, som du tar godt vare på, fremfor å ødelegge miljøet ved å handle ti jakker til samme pris som ikke holder varmen. Du vet at vaskebjørn ofte kommer fra Kina og ikke er vaskebjørn? Ingen trenger pels på kragen om de ikke har tenkt å krysse Grønland på ski. Selv jeg som går på ski over vidda trenger ingen pelskrage Anonymkode: 2762b...e9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #34 Del Skrevet 10. november 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen ting fra fjellreven er særlig fint, det ser enten urgamelt og slitt ut, eller som noe en uteligger har brukt. Anonymkode: 08236...29d Fjellreven er jo det mest populære merker nå. Digger de jakkene. Gode og varme og solide. Og de er etiske og økovennlige. Anonymkode: 2762b...e9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #35 Del Skrevet 10. november 2017 Fjellreven, hvor dyrene ikke blir torturert <3 Anonymkode: 54b44...f1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #36 Del Skrevet 11. november 2017 Var innom et sted for å kjøpe en parkas fordi jeg var en ispinne. Når man fryser og man vil ha noe varmt så kjøper man kvalitet. Mitt tilfellet - Woolrich. Så var det pels på den da, men når det er enten det eller alternativene CG eller PJ eller å fryse, da blir valget lett. Beklager. Anonymkode: dfe75...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #37 Del Skrevet 11. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var innom et sted for å kjøpe en parkas fordi jeg var en ispinne. Når man fryser og man vil ha noe varmt så kjøper man kvalitet. Mitt tilfellet - Woolrich. Så var det pels på den da, men når det er enten det eller alternativene CG eller PJ eller å fryse, da blir valget lett. Beklager. Anonymkode: dfe75...768 Enig. Har CG selv og bruker den med god samvittighet Anonymkode: 2dd35...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #38 Del Skrevet 11. november 2017 Gå for noe som ikke lyser tomt hode som støtter mishandling av dyr. CG jakker innebærer coyote fanget i fotsakser og dun plukket av levende dyr. Det er på lik linje med å trekke ut neglene dine. Stormberg har mye bra som holder deg varm og som ikke innebærer slike grusomheter bak. Men så lenge man får akkurat ditt merke eller datt så er både dyremishandling, slaveri og barnearbeid uvesentlig vel? HoodLamb har mye bra også. Anonymkode: 19c05...674 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #39 Del Skrevet 12. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Var innom et sted for å kjøpe en parkas fordi jeg var en ispinne. Når man fryser og man vil ha noe varmt så kjøper man kvalitet. Mitt tilfellet - Woolrich. Så var det pels på den da, men når det er enten det eller alternativene CG eller PJ eller å fryse, da blir valget lett. Beklager. Anonymkode: dfe75...768 Ja man kjøper kvalitet. Å kjøpe noe med et mishandla og dødt dyr rundt kragen, er ikke kvalitet. Det er dumskap. Det finnes så mange bra jakker som holder en varm uten å mishandle dyr. Når folk som bor i polare strøk klarer seg helt fint uten disse pelskragene, så klarer en fisefin byfrøken seg uten også. Hver gang jeg ser noen med pelskrage eller den idiotiske pelsdusken i lua, så ser jeg en tanketom og lite reflektert person. Btw. Så en film nylig der de kappa av beina på en høyst levende hund. Det er slik pelsen din kommer fra. Det uttrykket til hunden når den fikk det ene benet kappa av, kan jeg aldri glemme Anonymkode: 2762b...e9e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaEmilie98 Skrevet 12. november 2017 #40 Del Skrevet 12. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var innom et sted for å kjøpe en parkas fordi jeg var en ispinne. Når man fryser og man vil ha noe varmt så kjøper man kvalitet. Mitt tilfellet - Woolrich. Så var det pels på den da, men når det er enten det eller alternativene CG eller PJ eller å fryse, da blir valget lett. Beklager. Anonymkode: dfe75...768 Ja, jeg ville lett valgt Canada Goose eller PJ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå