Gå til innhold

Hvem har pasientjournalen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg litt rådløs. I 2013 skadet jeg kneet mitt i en gymtime på vgs. Jeg har enda plager etter dette, og som student er behandling hos både fysioterapeut og lege dyrt.

Har brukt mange tusen på denne skaden, og nå fikk jeg høre fra fysioterapeuten min at jeg trolig har krav på refusjon siden det er en skoleskade. Jeg forhørte meg med både min tidligere skole og nav. Den gamle skolen hadde registrert tilfellet hvor jeg skadet meg, og var helt med på at utgifter vedrørende skaden skulle dekkes. Det samme sa NAV. Men så kom problemet.

For å få refusjon må jeg kunne dokumentere at utgifter jeg har og har hatt er knyttet til nøyaktig samme skade, og da trenger jeg bekreftelse fra leger og fysioterapeut på at det er denne spesifikke skaden de har behandlet, og at mine plager i dag er en følge av dette. Siden skaden har jeg skiftet fastlege 3 ganger og fysioterapeut 2 ganger. Men bedriften hvor jeg først gikk hos fysioterapeut ble nedlagt for ett år siden. Er det noen som helst sjanse for at pasientjournalen der enda finnes? Isåfall hvor?

Min behandlingstid der er kanskje den viktigste å dokumentere, siden den nok i størst grad linker plagene jeg har i dag opp mot skaden jeg fikk. Ønsker virkelig å finne ut av dette fordi jeg er på nippet til å avslutte behandling pga økonomi. Bruker i tillegg briller og har eksem, så mine helseutgifter begynner å bli litt uoverkommelige.

Anonymkode: ebb24...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør omgående søke hjelp hos adbokat. Advokatutgiftene dine skal også dekkes. Finn en adv. Med spesialkompetanse på personskader. 

Venter du og lar tiden gå, så kan krav bli tapt på grunn av pasivitet og eller foreldelse. 

Anonymkode: c98a6...623

Skrevet

Jeg var selv igjennom dette i våres. Journalen din følger behandleren din, så du må ringe til den fysioterapeuten du gikk hos. Søk opp navnet hans/hennes så får du sikkert opp hvor han/hun jobber nå, så ringer du dit. 

Anonymkode: fd782...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...