Gå til innhold

Henvisning til psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble først henvist til en psykolog, men der skjedde det en feil, så jeg har ramlet ut av køen. 

Nå skulle jeg kontakte en ny psykolog, dette er en privat. Jeg ser allerede nå, med min økonomiske situasjon, at det vil bli for dyrt for meg. Kan jeg be legen om å henvise meg på nytt til en som ikke er privat/har en avtale av noe slag, slik at det ikke blir så forferdelig kostbart for meg? 

Anonymkode: 68a04...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du be om det. 
Det er rimelig lang ventetid på psykologer med avtale, jeg holder til i Skedsmo, og fikk henvisninger i sommer. 
2-3 måneder ventetid på DPS, 9 måneder på privat psykolog med avtale. 
Jeg valgte ta 2 timer hos privat uten avtale, mens jeg ventet på plass på DPS, for å komme i gang med behandling. 

Anonymkode: 1bf13...01c

Skrevet

Selvsagt kan du bli henvist på nytt om du har falt ut av køen. Hvorfor skulle det ikke være mulig? Har du snakket med noen om at du falt ut av køen? Du burde strengt tatt ikke måtte havne bakerst i køen igjen om det har skjedd en teknisk/ mennesklig svikt

Anonymkode: ea469...f24

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du be om det. 
Det er rimelig lang ventetid på psykologer med avtale, jeg holder til i Skedsmo, og fikk henvisninger i sommer. 
2-3 måneder ventetid på DPS, 9 måneder på privat psykolog med avtale. 
Jeg valgte ta 2 timer hos privat uten avtale, mens jeg ventet på plass på DPS, for å komme i gang med behandling. 

Anonymkode: 1bf13...01c

Takk for svar. Jeg har vært hos dps en gang tidligere, og var ikke fornøyd der. Så jeg bad om å bli henvist til en annen, og da ble jeg henvist til en med avtale. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan du bli henvist på nytt om du har falt ut av køen. Hvorfor skulle det ikke være mulig? Har du snakket med noen om at du falt ut av køen? Du burde strengt tatt ikke måtte havne bakerst i køen igjen om det har skjedd en teknisk/ mennesklig svikt

Anonymkode: ea469...f24

Jeg falt ut av køen igjen, fordi det ikke var mulig å få tak i psykologen (jeg har gjentatte ganger ringt), og man måtte bekrefte timen, ellers falt man ut av køen. Litt vrient å bekrefte en time, når ingen svarer (både jeg og lege har prøvd). Jeg har snakket med legen om dette, og hn foreslo privat, noe jeg nå ser er forferdelig kostbart. 

Skrevet

Det jeg gjorde var å Google etter psykolog/psykiatere med refusjonsavtale i mitt distrikt. Det poppet opp en liste med alle psykologene som hadde dette og hvor jeg så ringte opp en psykolog for å høre om det var noe ledig timer innen rimelig tid og fikk til svar at det var det. Da var ikke veien lang til legen hvor jeg spurte om å bli henvist til denne spesifikke psykologen. 

Anonymkode: bfbc5...9cf

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg gjorde var å Google etter psykolog/psykiatere med refusjonsavtale i mitt distrikt. Det poppet opp en liste med alle psykologene som hadde dette og hvor jeg så ringte opp en psykolog for å høre om det var noe ledig timer innen rimelig tid og fikk til svar at det var det. Da var ikke veien lang til legen hvor jeg spurte om å bli henvist til denne spesifikke psykologen. 

Anonymkode: bfbc5...9cf

Tusen takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...