yabbadoo Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Hva er denne "trekken" alle er så redde for? Hvorfor er luft livsfarlig med en gang den går gjennom et rom, mens ute er den harmløs? Har en baby og svigermor er livredd for at han skal få trekk på seg. Jeg klarer ikke helt å se hvordan det skal kunne skade han å få luft på seg. Opplys meg! 1
Miruluna Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Haha, jeg synes også det er litt festlig med mennesker som er så redd for trekk. Får stive nakker og forkjølelse og det som verre er visstnok. Aldri skjønt greia.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 Det er faktisk veldig lett å bli forkjøla av trekk. Ikke over kort tid, men om det ofte går trekk i huset. Anonymkode: b209c...500 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 Gamle mennesker er livredd for åpne vinduer og trekk. Altså hvis man bor i et gammelt hus som ikke er tett. Hvor det hele tiden trekker inn kald luft og varmen forsvinner så er jo ikke det bra, men da er det fordi det er kaldt og rått. Har jobbet på et sykehjem og hvis vi åpnet et vindu for å lufte så ble 90% av de eldre hysteriske, og det på sommeren. Anonymkode: 73ff4...ab4 1
yabbadoo Skrevet 29. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gamle mennesker er livredd for åpne vinduer og trekk. Altså hvis man bor i et gammelt hus som ikke er tett. Hvor det hele tiden trekker inn kald luft og varmen forsvinner så er jo ikke det bra, men da er det fordi det er kaldt og rått. Har jobbet på et sykehjem og hvis vi åpnet et vindu for å lufte så ble 90% av de eldre hysteriske, og det på sommeren. Anonymkode: 73ff4...ab4 Samme her! Det var en helt utrolig barn sommer. Så varm at kommunen hadde bestilt inn spesialuniformer med lette bomullstskjorter. Åpnet verandadøren litt en formiddag og panikken brøt ut. Det ble trekk! 😂
yabbadoo Skrevet 29. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk veldig lett å bli forkjøla av trekk. Ikke over kort tid, men om det ofte går trekk i huset. Anonymkode: b209c...500 Hvorfor blir man mer forkjølet av det enn å være ute?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 Vind innendørs er nok mye farligere enn vind utendørs. Overtro vil jeg tro. En myte som ble skapt en gang og har vokst seg til en sannhet. Anonymkode: 46046...707
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå