AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Treningssenteret i nærheten av meg tilbyr å måle kroppsammensetningen, med Tanita Body Composition Analyzer. Er det noen som vet hvordan dette foregår? Må jeg kle av meg og dermed ha på med shorts eller lignende når jeg drar dit? Er det bare å stå rolig eller skal jeg gjøre forskjellige øvelser? Har så lyst til å få vite nå før jeg begynner å trene så jeg har noe å sammenligne med senere. Er disse testene pålitelige? Anonymkode: 97e0b...e36
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Vet ikke hvorfor det ble åpnet tre tråder.. Men glemte å legge til at de skriver på siden sin at denne testen måler fettprosent, muskelmasse, vannmengde og viceralt fett, om dette har noe å si for hvordan det foregår. Anonymkode: 97e0b...e36
misssssnorway Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Sist hadde jeg på meg både tights og t-skjorte, og de trekker fra vekten av klærne på totalvekten. Man tar av seg sokkene og stiller seg på et "brett" og holder i noen håndtak. Maskinen sender så ut en slags stråling gjennom kroppen som måler muskelmasse og fettmasse. Tar kanskje 1 minutt å få scannen fullført, også går man gjennom resultatene med en PT eller lignende for å legge en plan om hva som er viktig for deg å fokusere på. Hadde ikke det beste untgangspunktet selv, men min PT var veldig flink å legge fokus på det positive, og ikke fokusere så mye på det negative. Dette er selvsagt ulikt fra PT til PT. Har tatt to slike tester, og det er absolutt en vekker! Anbefaler på det sterkeste!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 3 minutter siden, misssssnorway skrev: Sist hadde jeg på meg både tights og t-skjorte, og de trekker fra vekten av klærne på totalvekten. Man tar av seg sokkene og stiller seg på et "brett" og holder i noen håndtak. Maskinen sender så ut en slags stråling gjennom kroppen som måler muskelmasse og fettmasse. Tar kanskje 1 minutt å få scannen fullført, også går man gjennom resultatene med en PT eller lignende for å legge en plan om hva som er viktig for deg å fokusere på. Hadde ikke det beste untgangspunktet selv, men min PT var veldig flink å legge fokus på det positive, og ikke fokusere så mye på det negative. Dette er selvsagt ulikt fra PT til PT. Har tatt to slike tester, og det er absolutt en vekker! Anbefaler på det sterkeste! Takk for svar. Så da kan jeg altså ha på vanlig tøy. Er jo litt engstelig for hva testen skal si, men tenker at det blir mer et spark bak og at jeg senere kan se resultatene selv om jeg kanskje ikke ser de så mye i speilet eller på vekten. Anonymkode: 97e0b...e36
misssssnorway Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Var veldig nervøs selv, og det med grunn! Men da vet man det iallefall slik at man kan få en motivasjon. Og kommer du godt i gang er det ganske tilfredsstillende å ha noe og sammenligne med i etterkant. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå