Gå til innhold

Hugh Hefner er død.

Minitroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Kaktuspotte skrev:

Jeg har aldri skjønt hvorfor skal man begynne å synes godt om et menneske som er død  når man syntes vedkommende var en drittsekk i levende live.? For at vedkommende skal få et fint ettermæle?

Nei, det er fordi alle menneskers objektive valg har en beveggrunn.  Så skal man kritisere en person, så må mann argumentere mot personens fulle bakgrunn og verdiforståelse.

Min morfar hadde nok en god grunn til å være Nazist og jeg kan anerkjenne det faktum at han var nazist og samarbeidet med Tyskland under krigen; men jeg kan ikke dømme han på det grunnlaget uten å forstå hans utgangspunkt på det tidspunktet han gjorde sin utvikling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prorsum skrev:

LOL!! Ja, litt av et slag for feminisme han tok når han sa i Vanity Fair: "but women ARE objects" <3 Det eneste han har forkjempet er male gaze og menns seksualitet, ikke noe annet. 

Jeg håper du forstår at vi alle er "objects", for ellers har du en oppvåkning igjen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Druid skrev:

Jeg håper du forstår at vi alle er "objects", for ellers har du en oppvåkning igjen...

Forstod du virkelig ikke hva jeg/han mente, eller er du litt vrien og morsom med vilje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Prorsum skrev:

Forstod du virkelig ikke hva jeg/han mente, eller er du litt vrien og morsom med vilje? 

Jeg tror jeg forsto hva du mente, jeg er ganske sikker på at du ikke anerkjenner hva jeg mener.

Jeg er ikke morsom.

Når Hefner begynte sin journalistiske karrière, var kvinner kuer som hadde som oppgave å stilletiende tilfredstille sine ektefeller, holde hus og ta vare på barn. Deres handlingsrom var hvor lykkelige barn og hvor rene og utseendemessig tiltalende hus man hadde. 

Ideen om sexy, og kvinnelig seksualitet var ukjent.

Hefner skapte ideen om at kvinner hadde seksuelle behov. Han skapte også myten om at menn kunne tilfredstille dem. Alt dette var fantasi før Playboy.

Det er viktigere samfunnsmessige endringer som har skapt kvinners seksualitet, f.eks p-pillen, men Hefner har endret mye av det kulturelle som flytter fokus på hva som er mulig til hva som er normativt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prorsum skrev:

LOL!! Ja, litt av et slag for feminisme han tok når han sa i Vanity Fair: "but women ARE objects" <3 Det eneste han har forkjempet er male gaze og menns seksualitet, ikke noe annet. 

Tror ikke han har sagt dette. Han brukte aldri ordet women, han kalte alle damer for girls uansett alder.. Så han vat nok litt sleazy, men de som faktisk har lest playboy opp gjennom tiden har skjønt at det er mer enn puppedamer og sigarer som ligger bak dette bladets suksess og utholdenhet. 

Dessuten klarer damer helt fint å objektivisere seg selv. Hugh Hefner styrer ikke Instagramen til Kim Kardashian og heller ikke bloggen til Anna Rasmussen..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Prorsum skrev:

Lol, vær så snill a. Hvorfor skal jeg plutselig respektere en dude jeg aldri har hatt respekt for i utgangspunktet? Om han er død eller ikke er meg likegyldig, tbh. Ikke skyld på datamaskinen, folk har kritisert folk i århundrer. 

Hm. En gang het det "ikke snakk stygt om de døde". Vet du? Det respekterte folk. Nå er det ikke mange som bryr seg. La kroppen bli kald først,var alt jeg mente. Men kanskje helt ok om vi er uenige. Takk for at du får meg til å føle meg snill ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting positivt å si om fyren, men hvil i fred, Hef. :dagens-rose:

Endret av Salka
Trykkleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Druid said:

Hefner skapte ideen om at kvinner hadde seksuelle behov. Han skapte også myten om at menn kunne tilfredstille dem. Alt dette var fantasi før Playboy.

Tror du på dette selv, eller bare kødder du?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, T-Rex skrev:

Tror du på dette selv, eller bare kødder du?

Det er nok mer avslepent, hvilket tilsvarer alle aspekter i forhold til hans virke, men langt vekke er det faktisk ikke.

Desverre.

Hvis du ser på motstanden han måtte forholde seg til, så snakker vi relativt harde kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Druid said:

Det er nok mer avslepent, hvilket tilsvarer alle aspekter i forhold til hans virke, men langt vekke er det faktisk ikke.

Desverre.

Hvis du ser på motstanden han måtte forholde seg til, så snakker vi relativt harde kamper.

Slutt med å være kryptisk, og fortell hva du mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Slutt med å være kryptisk, og fortell hva du mener.

Menn og kvinner viste veldig godt hva det var å være seksuelt aktivt og seksuelt bevist før Playboy; men det var knyttet til ideen om hippy og sosialt utagerende. Playboy ga arena for vanlige kvinner til å synliggjøre hennes seksuelle identitet. Det forklarer mye hvorfor amerikanske kvinner den dag i dag kan verdsette sin deltagelse som månedsbabe.

Men den generelle forståelsen av samliv før Playboy handlet om menn som inntektsleverandør og kvinner som hjemskaper og der evt sekualitet var noe menn kjøpte hos prostituerte i skjul fordi ekte kvinner ikke hadde behov for ekle primærbehov utenfor formering, som sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Druid said:

Menn og kvinner viste veldig godt hva det var å være seksuelt aktivt og seksuelt bevist før Playboy; men det var knyttet til ideen om hippy og sosialt utagerende. Playboy ga arena for vanlige kvinner til å synliggjøre hennes seksuelle identitet. Det forklarer mye hvorfor amerikanske kvinner den dag i dag kan verdsette sin deltagelse som månedsbabe.

Men den generelle forståelsen av samliv før Playboy handlet om menn som inntektsleverandør og kvinner som hjemskaper og der evt sekualitet var noe menn kjøpte hos prostituerte i skjul fordi ekte kvinner ikke hadde behov for ekle primærbehov utenfor formering, som sex.

Jeg forstår deg ikke. Det får vel bli med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg forstår deg ikke. Det får vel bli med det.

Du må kjenne til og interessere deg for historien de siste 100 -200år. Det er ikke mange som har behov for :-)

Takk og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Druid said:

Du må kjenne til og interessere deg for historien de siste 100 -200år. Det er ikke mange som har behov for :-)

Takk og pris.

Satser på de andre. Som har fulgt med i historien.

Historie har aldri vært min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Satser på de andre. Som har fulgt med i historien.

Historie har aldri vært min greie.

For å si det slik : For de som kjenner historien, er Hugh Hefner en stor helt for rasespørsmål og kvinners frigjøring . For alle andre er han en ekkel ,gammel gris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Winza skrev:

Veldig trist :( Men ikke overraskende, han var visst veldig syk de siste årene. Han levde et langt og rikt liv :)

Hvordan kan du si at det er veldig trist? Vet du i det hele tatt noe om denne mannen og hans virksomhet?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...