AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg har påvist diverse cyster på ene eggstokken som har vært tilstede i flere måneder. Går på kontroller for dette. De fleste er små, den største var sist ca. 3-4 cm. Har vært vant til at dette har plaget meg lite fram til nå, kunne innimellom i korte øyeblikk ha litt små-verk eller korte støt med smerte en sjelden gang. Igår natt opplevde jeg det som begynte som små menstruasjonsmerter (er jo irriterende når man ble ferdig med p-pille mensen sist uke) som økte i omfang (både nede i ryggen og nederst i magen), fortsatte videre til magen generelt med oppblåsthet og etterhvert kvalme. Var nær ved å kaste opp, men ble heldigvis bedre etter den verste kvalmen. Nå i kveld har jeg igjen ryggsmerter som jeg kan overleve så lenge det forhåpentligvis ikke fortsetter ut i natten og blir til mye annen smerte. Hvis dette fortsetter bør jeg jo fremskynde kontrollen min satt i November snart, men lurte på om noen andre har opplevd noe lignende? Setter pris på andre erfaringer med lignende hvis noen har det. Anonymkode: 877ff...401
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Den største er ikke så stor da. Har selv hatt helt vanlige og ufarlige vanncyster på 5cm som ble tatt biopsi av men ikke fulgt opp utover det. Fikk bare beskjed om at jeg kunne ha det litt ubehagelig en stund men at de ville forsvinne av seg selv. Det kan bli veldig vondt når de sprekker, så det der mulig det bare er det som skjer nå. Men det er ikke sikkert smertene du har skyldes cyster det hele tatt, men noe annet. Ville tatt kontakt med lege om smerten vedvarer. Ville også tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 8602d...62e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har påvist diverse cyster på ene eggstokken som har vært tilstede i flere måneder. Går på kontroller for dette. De fleste er små, den største var sist ca. 3-4 cm. Har vært vant til at dette har plaget meg lite fram til nå, kunne innimellom i korte øyeblikk ha litt små-verk eller korte støt med smerte en sjelden gang. Igår natt opplevde jeg det som begynte som små menstruasjonsmerter (er jo irriterende når man ble ferdig med p-pille mensen sist uke) som økte i omfang (både nede i ryggen og nederst i magen), fortsatte videre til magen generelt med oppblåsthet og etterhvert kvalme. Var nær ved å kaste opp, men ble heldigvis bedre etter den verste kvalmen. Nå i kveld har jeg igjen ryggsmerter som jeg kan overleve så lenge det forhåpentligvis ikke fortsetter ut i natten og blir til mye annen smerte. Hvis dette fortsetter bør jeg jo fremskynde kontrollen min satt i November snart, men lurte på om noen andre har opplevd noe lignende? Setter pris på andre erfaringer med lignende hvis noen har det. Anonymkode: 877ff...401 Er,det sjokoladcyster du har? Uansett cyster kan sprekke og da blir det vondt. Ta en telefon til legen din. Anonymkode: 23510...9a3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er,det sjokoladcyster du har? Uansett cyster kan sprekke og da blir det vondt. Ta en telefon til legen din. Anonymkode: 23510...9a3 Har ikke blitt fortalt hva slags cyster dette er. Han fortalte meg at det kunne ikke vites sikkert med mindre de går inn og sjekker ved vevprøve elns? Ikke sikker på om det er noe særlig fastlegen min kan gjøre, men skal be om framskyndet time om smertene fortsetter. Anonymkode: 877ff...401
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den største er ikke så stor da. Har selv hatt helt vanlige og ufarlige vanncyster på 5cm som ble tatt biopsi av men ikke fulgt opp utover det. Fikk bare beskjed om at jeg kunne ha det litt ubehagelig en stund men at de ville forsvinne av seg selv. Det kan bli veldig vondt når de sprekker, så det der mulig det bare er det som skjer nå. Men det er ikke sikkert smertene du har skyldes cyster det hele tatt, men noe annet. Ville tatt kontakt med lege om smerten vedvarer. Ville også tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 8602d...62e Nei, er klar over at den ikke er så stor at det gjør noe egentlig. Har lest om andre som har opplevd symptomer ved samme størrelse selvom det virker sjeldent, så jeg er vel kanskje uheldig. Gynekologen sa det er usannsynlig at de forsvinner av seg selv. De har vært tilstede i nesten et år nå, kanskje lenger. Smertene kan så klart være noe annet, men føles jo lite sannsynlig når smertene var såpass lokalisert ved eggstokk og nederst i ryggen store deler av tiden. Graviditet er ihvertfall helt usannsynlig, det vet jeg sikkert. Anonymkode: 877ff...401
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 Hadde to cyster på størrelse med to tennisballer på en eggstokk, jeg. En fin natt snurret de seg rundt og eggstokken mistet blodtilførselen. Tok en hel dag for legene å finne ut hva det var som gjorde meg så vondt. Var kvalm jeg og kastet opp også. Jeg trodde jeg skulle dø da, så kan hende den største cysten din sprakk? Det var ihvertfall ikke tvil om jeg skulle ringe ambulanse. Jeg må gå på hormonprevensjon for å ikke få cyster igjen. Anonymkode: 4f0e0...857
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå