Gå til innhold

Bestemme forloverens antrekk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun som skal være min forlover, har vært min venninne siden vi var 12-13 år. Hun var selvskreven, og vi snakker om absolutt alt. Når det gjelder klær, så har vi ganske ulik smak. Hun er flott og kler det aller meste, men har en tendens til å kle seg litt for ungt og utfordrende etter min smak. Har spurt henne litt hva hun har tenkt å gå i, og hun nevnte en turkis kjole som hun har (jeg har ikke sett den, men synes mye turkis kan virke litt "billig"). Hun nevnte også bunad, noe som er fint, men som jeg ikke føler passer helt sammen med våre litt utradisjonelle antrekk. Jeg har mest lyst til å si at vi må kjøpe kjole sammen når hun kommer hit i forbindelse med utdrikningslaget (hun bor 8 timers kjøring herfra), men er redd hun skal synes det er frekt?? Til min kjole, bukett og stilen vi kjører, og ikke minst min smak, hadde jeg helst sett henne i en elegant, enkel, litt tekkelig & søt kjole. Så hva ville dere gjort? Har dere "blandet dere opp i" forloverens kjolevalg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at en del bruder er med sine forlovere ut og kjøper kjoler. Kan du ikke bare foreslå at dere kan dra ut å titte på kjole som en hyggelig vennine-ting da? Og si at du synes det er hyggelig hvis hun har noe som står i stil til dere?

Skrevet

Nei, jeg kommer ikke til å legge meg oppi kjolevalget til min forlover. Form og farge får hun bestemme selv. Blir sikker en flott kjole som passer til bryllup :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kunne aldri falle meg inn, å bestemme hva hun skal gå med. Får være måte på hva brudeparet skal bestemme.

Hva har hennes antrekk med dere å gjøre egentlig?

Min venninne får stille i striesekk, om det er det hun ønsker å gå med. :wink:

Jeg regner med at min venninne går med bunad i kirken, og bytter til noe annet på kvelden. Om det passer sammen med oss, er for meg totalt "rævnende" likegyldig. Hun er tross alt gammel nok, til å bestemme slikt selv.

Og hvorfor skal hun måtte gå i, noe hun ikke føler seg vel i den dagen? Ville du gjort det?

Skrevet

:ler::ler::ler: Ville så klart aldri tvunget henne til å gå i en kjole hun ikke synes er fin og som hun ikke føler seg flott i!! Men hvis vi hadde gått og kikket sammen hadde vi helt sikkert funnet noe begge liker, og det er selvsagt en forutsetning.

Jeg er nå en gang sånn at jeg liker at alt står i stil (gjelder det jeg går i hver dag, leiligheten vår osv.), og når det gjelder bryllupet er jeg ikke akkurat mindre opptatt av dette da vet du. Thats me....

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ja, men skal du bestemme hva alle andre skal gå i også? Når det gjelder farge ol?

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet
Vet at en del bruder er med sine forlovere ut og kjøper kjoler. Kan du ikke bare foreslå at dere kan dra ut å titte på kjole som en hyggelig vennine-ting da? Og si at du synes det er hyggelig hvis hun har noe som står i stil til dere?

:enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:

Om hun ikke finner noe som du også liker så synes jeg du skulle la henne få velge selv. Det er tross alt hun som skal gå med kjolen.

Selv legger jeg meg ikke opp i hva min forlover skal gå med. Vet hun vil velge noe som er fint til henne og som er et bryllup verdig.

Skrevet

Vil vel tro at Aprilbru tenker på hva forloveren har på seg fordi hun kommer til å ha en sentral plassering i løpet av dagen, være med på bilder etc.

Hvis jeg skulle vært forlover tror jeg ærlig talt jeg hadde ønsket en kjole som passet inn og hadde satt pris på en handletur med bruden.

Skrevet
:ler::ler::ler: igjen Madam Felle... Regner med du prøver å leke dum nå, men kan jo prøve å forklare mitt forvrengte syn på saken... 1) Alles øyne er festet på brudepar og forlovere under vielsen der hans antrekk, mitt antrekk, bukett, blomster i kirken osv. passer sammen 2) Vi skal ta bilder hos fotografen av meg og min forlover.
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg bare lurte, siden alt liksom skulle passe sammen. :ler:

Skrevet

Jeg ville aldri vært forlover hvis jeg skulle bli presset på et antrekk som jeg kanskje ikke følte meg helt vel i. Bruden bør ærlig talt stole nok på den hun velger til å tro at vedkommende har vett nok til å velge en passende kjole.

Skrevet

Nei ærlig talt...en brud kan bestemme alt fra nyansen på blomstene og glansen på kobber-trappa, men kjolen til andre mennesker??

Hvis hun spør deg, så kan du jo si hva du mener, men ikke ellers.

Angående bilder...vil du ikke ha bilde av venninnen din slik som hun er...? Ikke en stylet kunstig versjon?

Skrevet

Det var da voldsomt. Det er vel stor forskjell på å ønske at forloveren har et antrekk som står i stil med dagen, og å presse henne i inn i en kjole hun ikke er komfortabel i. Som Aprilbrud sier så er det sikkert mulig å finne noe de begge liker.

Skrevet

Alle er vel forhåpentligvis mer eller mindre stylet i et bryllup!! Litt av sjarmen er jo å pynte seg til en sånn stor dag.

Men det ser ut til at jeg har gjort rett i å ikke blande meg, skal i iallefall være meget lur og varsom om jeg gjør det. Og jeg er fullstendig inneforsått med at ingen ser bra ut om de ikke synes de ser bra ut selv :)

Skrevet
. Jeg har mest lyst til å si at vi må kjøpe kjole sammen når hun kommer hit i forbindelse med utdrikningslaget (hun bor 8 timers kjøring herfra)' date=' men er redd hun skal synes det er frekt?? [/quote']

Jeg synes det hadde vært frekt jeg.

Sa til min forlover at hun måtte kle seg i akurat hva hun ville... så lenge det ikke var hvitt :wink:

Skrevet

Takk Tomias! Godt det er noen som forstår poenget. Begynte å lure på om jeg formulerte meg veldig uklart :hoho:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og er enig, ville bare være varsom med å overkjøre henne i kjolevalget. Det er det jeg mener.

Håper dere blir enige :wink:

Skrevet

Min forlover velger helt selv hva hun skal ha på. Skulle jeg blandet meg skulle jeg i det minste spandert antrekket :wink: (men kunne ikke falle meg inn å blande meg i det valget)

Skrevet

Jeg synes det virker rart å blande seg inn i sine gjesters antrekk :o selv om hun er forlover. Det har da vel ikke så mye å si, det er jo ikke henne du skal gå, stå eller sitte ved siden av hele dagen. Og bildet av brud med forlover trodde jeg var for moro/ kosens/ minners skyld, det er jo ikke akkurat som om du skal sende dette bildet ut som takkekort. Synes du overdriver litt jeg, og det kunne ikke falle meg inn å innblande meg i kjolevalget til forloveren min. Den tanken har ikke engang streifet meg, selv om også jeg liker at det meste står i stil (kjole, hår, blomster, innbydelser, bordkort osv.) Noe annet er selvsagt om forloveren din spør deg om du ikke kan bli med på kjoleshopping. Men da bør dere vel finne en kjole som passer henne, ikke en som plent står i stil til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...